המשמעות האמיתית מאחורי שמות המותגים הפופולריים ביותר

מערכת5 דקות קריאה
למה המותגים המוכרים נקראים כפי שהם נקראים?
שתף:

אנחנו נועלים נעליים של מותג מוכר כמו נייקי או אדידס, אוכלים ברשתות מזון מהיר כמו מקדונלדס ורוכשים מוצרים דרך אמזון. המותגים האלה מוכרים היטב בכל העולם וגם אצלנו בישראל, אבל בכל זאת נדמה שאנחנו לא תמיד יודעים מה המשמעות מאחורי השם. אלא שלשם יש חשיבות רבה מאוד, כך שבהחלט הגיע הזמן ללמוד איך נולדו מותגים כמו פפסי, נייקי או גאפ.

 

פפסי – מושג רפואי הקשור בקשיי עיכול

מייסד המותג פפסי רצה בכלל להיות רופא. משבר משפחתי גרם לו לנטוש את לימודי הרפואה והוא הפך לרוקח. במקור הוא המציא משקה שהכיל סוכר, מים, קרמל, שמן לימון ומוסקט. הוא האמין שהשילוב הזה סייע לעיכול ולכן קרא לו Pepsi – על בסיס המונח הרפואי dyspepsia, שמתאר למעשה קשיי עיכול.

 

בין המותגים המובילים
מאחורי אחד המותגים הגדולים בעולם נמצא סטודנט ללימודי רפואה שפרש והמציא משקה פופולרי במיוחד

 

גוגל – שגיאת הכתיב ששנתה הכל

אי שם במעונות אוניברסיטת סטנפורד נפגש לארי פייג' עם חבריו, והם ניסו לחשוב יחד עם שם למנוע החיפוש החדש שלו. אחת ההצעות שנזרקה לחלל האוויר הייתה גוגולפלקס, המספר הגדול ביותר שקיבל שם של ממש. אלא שאחד הסטודנטים עשה טעות ואיית את השם לא נכון. במקום Googol הוא איית Google, ולארי פייג' בחר לרשום את החברה עם הטעות. הבחירה הזו הייתה נכונה, והיום גוגל הוא אחד המותגים החזקים בעולם.

 

 

מקדונלדס – האחים שניהלו מסעדת בורגרים

ריימונד קרוק מכר מכונות להכנת מילקשייק לפני שהקים את מקדונלדס. הוא פגש את דיק ומאק מקדונלד, אחים שניהלו יחד מסעדת בורגרים בסן ברנדינו. המסעדה שלהם הצליחה להרשים את ריימונד והוא הפך לא רק לסוכן שלהם, אלא גם למייסדה של רשת בורגרים שהפכה לימים לאחד המותגים המוכרים בתחום המזון המהיר. יש לו גם את הזכויות על השם מקדונלדס, דרך אגב.

 

מקדונלדס בין המותגים החזקים
האחים מקדונלד הקימו מסעדת בורגרים והיוו מקור השראה לשם של אחד המותגים המובילים בעולם המזון המהיר

 

אדידס – המייסד שהנציח את שמו

יש נטייה לחשוב שהשם אדידס הוא קיצור מתוחכם, והדעה הרווחת היא שמדובר בקיצור ל All Day I Dream About Soccer (אני חולם על כדורגל כל היום). האמת ממש לא קרובה לשם. בפועל מסתבר שהשם של המותג ניתן לו על שמו של אדולף דסלר, מי שהחל לייצר נעלי ספורט עוד במהלך מלחמת העולם הראשונה. זהו שילוב בין כינוי החיבה שלו (אדי) לבין האותיות הראשונות בשם המשפחה שלו (דס).

 

 

איקאה – לא מילה בשוודית

סביר להניח שיש סביבכם פריט אחד לפחות של איקאה (וכנראה קצת יותר), אבל הרשת השוודית שכבשה את העולם בכלל לא משתמשת במילה שוודית בשם המותג. אז אם חשבתם שאתם לא יודעים מה משמעות המילה כי אתם לא יודעים שוודית, תשמחו לדעת שזה ממש לא נכון. למעשה מדובר בראשית תיבות. IK הם ראשי התיבות של מייסד המותג אינגבר קמפרד, של החווה שלו אלמטריד ושל הכפר שלו בצפון שוודיה, אגונריד.

 

איקאה - בראש המותגים השוודים
אחד המתגים שאתם מכירים היטב הוא בכלל לא מילה בשוודית אלא ראשי תיבות

 

סטארבקס – דמות מ"מובי דיק"

כשאתם טסים לחו"ל, ובוודאי כשאתם מבקרים בארה"ב, אתם כנראה נהנים לפחות מספל קפה אחד של סטארבקס, מותג הקפה המוביל בצפון אמריקה. המסלול שהוביל לבחירת השם הזה דווקא מעניין: מייסד הרשת גורדון בווקר חיפש שם שמתחיל באותיות "סט"  מתוך תפיסה שאלו האותיות החזקות ביותר, ובמהלך החיפושים אחר שם הגיע למפה שעליה הופיע עיר בשם סטרבו. השם הזה מיד עורר בו אסוציאציה לסטארבקס, דמות מתוך "מובי דיק".

 

גאפ – הפער בין הגדולים לקטנים

המותג גאפ דווקא פשוט למדי, ואפילו הגיוני. אם המילה Gap מתורגמת לעברית כ"פער", זה בדיוק מה שרצו מייסדי המותג לשדר. השם מתייחס באופן ברור לפער בין המבוגרים לילדים, והאופנות הייחודיות המיועדות לכל אחת מהקבוצות הללו.

 

גאפ - בין המותגים החזקים בעולם האופנה
גאפ הוא אחד המותגים המוכרים יותר והשם שלו פשוט למדי

 

האגן דאז – תודה לדנמרק

ראובן מאטוס היה מהגר יהודי מפולין שהקים את חברת האגן דאז והעניק לה את השם כמחווה לדנמרק. בראיון הוא סיפר שלשם עצמו אין משמעות אמיתית, אבל הוא רצה להוקיר תודה למדינה היחידה שהצילה יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה, ולכן בחר להמציא שם דני בדיוני. זה עבד לא רע ומותג הגלידה הוא אחד הגדולים והמוכרים ביותר בעולם.

 

נייקי – אלת הניצחון במיתולוגיה היוונית

נייקי היא אולי חברת הלבשת הספורט הגדולה בעולם ולאחרונה היא גם עלתה לכותרות בעקבות שמועות לפיהן אחד הספורטאים המזוהים עמה יותר מכל (רוג'ר פדרר) צפוי לנטוש אותה לטובת יוניקלו המתחרה. גם אם זה יקרה היא עדיין מעניקה חסות לספורטאים ענקיים אחרים, כיאה לחברה שהמותג שלה מבוסס על שמה של אלת הניצחון במיתולוגיה היוונית.

 

המותגים המשפיעים ביותר
בין המותגים המשפיעים והעוצמתיים יותר נמנה המותג של נייקי – על שמה של אלת הניצחון

 

אמזון – הנהר הגדול ביותר בעולם

ג'ף בזוס הקים את אמזון ב-1995 אבל במקור היה לו שם אחר עבור האתר, שהחל את דרכו כחנות ספרים מקוונת. התכנון המקורי היה לקרוא לחנות בשם קדברה (Cadabra) אבל עורך הדין דאז, טוד טרברט, הצליח לשכנע את בזוס שהמילה הזו דומה קצת יותר מידה למילה Cadaver – גווייה. אחרי כמה ניסיונות נוספים הוחלט בסופו של דבר על השם אמזון, שמתאר את הנהר הגדול ביותר בעולם, וגם הלוגו הראשון של החברה כלל שימוש בנהר.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme