אותו רהיט, המחיר אחר – מוותרים על מותגים וחוסכים אלפי שקלים

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
ריהוט מותגים יעלה לכם יותר
שתף:

לאחרונה התפרסמו מחקרים המצביעים על היקפי הרכישות שלנו, הישראלים, ברשתות המקוונות – בעיקר בחו"ל. מן המוצרים הנפוצים לרכישה אונליין הם מוצרי ביגוד והנעלה, גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה, אוספים ומוצרי וינטג' – אולם מוצרי ריהוט בהחלט לא מופיעים ברשימת הקטגוריות הפופולריות לרכישה אונליין. ואולי אין זה פלא – כאשר אנחנו רוכשים מוצרי ריהוט, כמו ספות, מיטות או שולחנות אוכל – אנחנו בדרך כלל מעוניינים לראות אותם, לחוש במגע החומר שממנו הם עשויים ולבחון את מידותיהם בהתאמה למידות הגוף שלנו, ואת נוחות השימוש בהם. העדפת הלקוחות בשוק הריהוט לרכישות פיזיות היא ברורה. אבל ביחד עם זאת, ניראה כי על אף שהמעבר לרכישות מקוונות לכאורה "דילג" על שוק הרהיטים – אותו שוק סובל בשנים האחרונות משינויים בהתנהגות הצרכנים. השינויים בתהליך הרכישה של רהיטים מתאפיינים בלקוחות המגיעים לחנויות כשיש בידיהם מידע רב, למשל בנוגע למחירים ואיכויות של כל רהיט. עוד שינוי משמעותי הוא המחיר שהצרכן הישראלי הממוצע מוכן לשלם על רהיטים – כולל רהיטים של מותגים מוכרים. לא תמיד דווקא הרהיט הממותג הוא האיכותי יותר – אולם לא פעם, רהיטים ממותגים הם יקרים יותר. יצאנו לבדוק – כיצד השתנו הרגלי הרכישה של הישראלים בשוק הריהוט, והאם הם מוכנים לשלם יותר רק בעד המותג?

 

מותגים או מחירים?
בשוק הריהוט, שינויים בהרגלי הצריכה ויכולת להשוואת נתונים ומחירים באופן מקוון, הולידה צרכנים מושכלים יותר, אשר לא פעם בוחרים ברהיטים האיכותיים והאסתטיים – שאינם ממותגים, ולכן הם עולים פחות

 

מותגי יוקרה בשוק הריהוט – האם הישראלים מעדיפים אותם על פני רהיטי איכות לא ממותגים?

האינטרנט מאפשר ללקוח המחפש לרכוש מוצרי ריהוט (גם אם באופן פיזי, בחנות, ולאחר שראה, הרגיש, וניסה את הרהיט) זמינות מידע ויכולת השוואה מהירה בין רהיטים שונים – תוך הבאת כל נתוני הרהיט בחשבון. אנו רואים כי לעיתים, מוותר הלקוח על שם מותג מוכר לטובת רהיט בעל תכונות זהות, שמחירו נמוך בהרבה. גם עשירי ישראל החלו לאחרונה לבחור אחרת, ובמקום לרכוש רהיטים מחנויות ישראליות המוכרות מותגים יוקרתיים, רבים מהם מבצעים הזמנה ישירה ומשתלמת יותר מספקים בחו"ל – גם אם זה אומר לטוס במיוחד לאיטליה לשם בחירה פיזית ואישית. המחיר עושה את ההבדל, כך נראה, עבור רוכשי הרהיטים מכל שכבות האוכלוסייה.

 

 

לא תמיד הזול יותר הוא גם האיכותי פחות

מדד ההשוואה בין רהיט לרהיט עשוי להשתנות, וזה תלוי בעיקר בצורך שאותו אמור הפריט למלא. ייתכן שזו הסיבה שהפריטים שעשו ראשונים את "המעבר לרשת" והפכו נמכרים במיוחד באופן מקוון, הם אלו המיועדים לנוי – כמו שטיחים, אקססוריז, ופריטי עיצוב שונים נוספים; בעוד הרהיטים הכבדים נמכרים יותר בחנויות עצמן – פשוט כי הצרכנים עדיין זקוקים לבחינה של העין והתחושה ביד, על מנת לחוש כי אמדו נאמנה איכותם והתאמתם. למרות זאת, ניתן למצוא רהיטים זהים כמעט, במחירים שונים ובהפרשי מחיר משמעותיים. בחינה מדוקדקת תעלה כי מבחינת איכות, רמת גימור של הפרטים הקטנים כמו תפרים, הברגה ואפילו רמת השירות שניתן ללקוחות – אין באמת הבדל שיצדיק פער מחירים שכזה.

 

כמה דוגמאות שמצאנו בחנויות ריהוט שונות בישראל: הפרשים של מעל 3,000 ש"ח בשתי ספות אחת מבית יצרנית רהיטים מוכרת וממותגת בישראל, והשנייה נמכרת באיקאה ונראית כמעט זהה. עוד דוגמה: פער מחירים של כמעט 50% בין כיסא פלסטיק של חברת רהיטים ממותגים, ביחס לכיסא שניראה זהה ונמכר בחנות רהיטי פלסטיק שגם היא בעלת מוניטין.

 

מותגים או איקאה?
באופן לא מאוד מפתיע, ריהוט מותגים יעלה לכם יותר בחנויות יוקרתיות בהשוואה לחנות כמו איקאה

 

באילו מותגים כדאי לחסוך ועל מה אסור לכם להתפשר?

שביעות הרצון מרהיט שנרכש תלויה בעיקר בלקוח עצמו ובהעדפותיו האישיות. איכות, בשל כך, גם היא מונח סובייקטיבי. בעת רכישת כורסה למשל, ישנם צרכנים שיעדיפו בד דוחה כתמים ולא יתפשרו על כך, בעוד אחרים יבחנו יותר את חומר הגלם ממנו עשויות רגלי הרהיט. גם בחנויות מותגים מוכרות ישנם שפע של חומרי גלם המרכיבים את הפריטים השונים, ובשל כך הדבר העיקרי שכדאי לעשות בטרם הרכישה, הוא להכין את רשימת הצרכים הספציפיים שלכם. משפחה עם ילדים קטנים תזדקק לספה מסוימת לסלון, ואדם מבוגר המתגורר בגפו – יעדיף אולי ספה מסוג שונה לגמרי. בחינה מדוקדקת של הרהיט העומד למכירה, תוך הבאה בחשבון של אורח החיים של הדיירים העתידים להשתמש בו, לעיתים קרובות תוביל למסקנה שדווקא המותג היוקרתי לא עומד בדרישות, והמותג הלא ממותג, בעל תג המחיר הנמוך משמעותית – כן. חנויות האאוטלט של המותגים הידועים גם הן אופציה מצוינת לרכישת רהיטים במחירים מופחתים. כך, גם המתעקשים על המותג, יכולים בכל זאת לבחור ברהיטים ממותגים, בעלויות פחותות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme