יותר מ-9 מיליארד על רכישות אונליין – על הרגלי הרכישה שלנו ברשת

עומר גלעדי5 דקות קריאה
היום רכישות אונליין פופולריות במיוחד
שתף:

הבחירה בביצוע רכישות אונליין במקום רכישות פיזיות בחנות עצמה, הופכת נפוצה יותר ויותר, ואולי בצדק – בעוד הבחירה לרכוש מוצר בחנות פיזית מגבילה את הצרכן ביכולת השוואת המחירים, ובבחירת המותג או סוג המוצר שהוא רוכש – רשת האינטרנט מציעה השוואת מחירים בקליק, מגוון אין סופי של מוצרים מכל סוג, הזמנת מוצרים מכל מקום בארץ או בעולם, וכל זאת – בנוחות הסלון שלכם, בכל שעה משעות היום, בפיג'מה ונעלי בית. מה קרה להרגלי הרכישה שלנו בשנה האחרונה, ומה עוד צפוי להתרחש בתחום הרכישות דרך האינטרנט?

 

רכישות אונליין משמעותיות בישראל
נראה כי בישראל, כמו גם במדינות רבות אחרות בעולם, הרכישות באינטרנט הופכות משמעותיות יותר. רכישות אונליין מאפשרות בחירה מגוונת, מחנויות רבות ובקליק. לצד זאת – מדובר על חיסכון משמעותי עם הבחירה במוצר המבוקש ברכישה מהחנות המציעה תו במחיר נמוך ביותר ובתנאים המתאימים ביותר

 

25% יותר – הרכישות אונליין הופכות דרך שכיחה "לעשות שופינג"

בין אם מדובר בתחפושות לילדים לפורים, או אף בקניות השבועיות הגדולות בסופר – יותר ויותר ישראלים בוחרים בקניות אונליין, בתחומים כמו מזון, ביגוד, הנעלה, גאדג'טים, מוצרי חשמל, ועוד. ממחקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עולה כי שיעור הרכישות אונליין בישראל עלה בכ – 25% ביחס לשיעור רכישות אלו אשתקד. כ – 43% מסך הרכישות אונליין מבוצעות מאתרים מחו"ל, ושאר הרכישות (כ – 57%) מאתרים בישראל, כאשר חשוב להזכיר את רכישות המזון בסופרים המבוצעות אונליין בחלק מבתי האב. המוצרים הנרכשים אונליין, לפי סדר השכיחות, הם אלה:

 

  • מוצרי אופנה, ביגוד והנעלה
  • גאדג'טים ומוצרי חשמל
  • צעצועים ומוצרים לילדים
  • מוצרי קוסמטיקה, איפור ויופי
  • מזון ותוספי מזון

 

הרגלי רכישות אונליין של הישראלים

מן המחקר עולה, כי מעל מיליון בתי אב בישראל מבצעים רכישות אונליין בסכומים חודשיים ממוצעים של מעל 750 ש"ח בכל חודש. בעשור האחרון, ניראה כי שיעור הרכישות אונליין בישראל עולה בכ – 25% בכל שנה. מפת ההזמנות הפופולריות ברכישות ברשת השתנתה באופן ניכר עם השנים, כאשר רק לפני כחמש שנים היו ההזמנות הנפוצות ברכישות אונליין בעיקר של מוצרים מקטגוריות התרבות והפנאי, כמו גאדג'טים ייחודיים שקשה או יקר להשיג בארץ; כיום יותר ויותר אנשים מבצעים רכישות אונליין גם של מוצרים זמינים, כמו מוצרי ותוספי מזון מתוצרת הארץ. התפשטות ההרגל לרכישות אונליין אמנם מאפשר חיסכון משמעותי של משאבים, כאמור, עם היכולת להשוות מחירים בקלות ולרכוש את המוצר הנמכר במחיר המשתלם ביותר ביחס למאות חנויות בארץ ובעולם. ועם זאת, ניראה כי הרצון לחסוך כספים אינו מסביר באופן שלם את העלייה בשכיחות של רכישות אונליין – הנתונים מראים כי למעשה –הישראלים כיום צורכים, או "מבזבזים", סכומים גדולים יותר בהשוואה לשנים עברו, כך שההוצאות הכלכליות עבור משפחה הפכו גבוהות לעומת תקופות עבר, ניתן לייחס זאת לקלות שבה ניתן להשיג כמעט כל מוצר באמצעות מספר הקשות על המקלדת.

 

מה זה חוסך לנו? על הערך המוסף שברכישות אונליין

המחירים בחנויות המקוונות, המאפשרים לספקים להימנע מהוצאות התקורה שבאחזקת חנות, צוות מכירות, מלאי גדול וכדומה – הם לא אחת נמוכים משמעותית ביחס למחירי אותם המוצרים בחנויות הפיזיות. ביחד עם זאת, החיסכון בעלויות אינו הרווח היחיד של המבצעים רכישות אונליין. חיסכון ניכר נוסף הוא החיסכון במשאב הזמן ביצוע רכישות מקוונות. כאשר המחירים בחנות הפיזית – בין אם זו נעל ספורט מחברה יוקרתית או ירקות מהסופרמרקט – הופכים לזהים לאלו המוצעים בחנות הווירטואלית, הבחירה בנוחות ובפשטות של הרכישה המקוונת היא מובנת בהחלט. חשוב לציין כי עבור חלקים מסוימים ומוחלשים באוכלוסייה כמו נכים וקשישים, הקדמה הטכנולוגית לצד תקנות ההנגשה בישראל הופכים את הרכישות אונליין לנחלת כולם, כאשר השליח המגיע עם המוצרים שהוזמנו באופן מקוון עד לפתח הבית.

 

רכישות אונליין - ההרגלים שלנו
רכישות אונליין חוסכות לבעלי העסקים עלויות לא מבוטלות – וללקוחות הן חוסכות זמן וכסף

 

 

האם בעלי עסקים חייבים לתחזק גם חנות וירטואלית על מנת להישאר רלוונטיים?

את מגמת השינוי ניתן לראות בשטח הן בעסקים חדשים והן אצל ותיקים, אשר עומלים על יצירת "סניף" וירטואלי עבור כל עסק המאפשר ביצוע עסקאות והזמנת שירותים גם דרך האתר. ייתכן שחדשנות בחנויות פיזיות כמו הפיכת חווית הרכישה הפיזית למעניינת יותר בשילוב עם טכנולוגיות חדישות – כמו אלו שניתן לראות, לדוגמה, בקופות ללא קופאיות ברשתות המזון, וכן הנגשה של אופן הרכישה לנכים ומוגבלים, היא זו שתגרום לעסקים לעמוד במבחן הזמן ולהמשיך להרחיב את קהל הקונים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme