איביי, ענקית המסחר הקמעונאי ברשת, פרסמה לאחרונה נתונים המסכמים את הפעילות בשנת 2017 וביניהם אופן השימוש שעשו ישראלים בשירותי החברה. מסתבר שהיקף הרכישות והמכירות שאנו עושים אונליין ממשיך לגדול. כך למשל במהלך שנת 2017 מכרו ישראלים בסך הכול כ- 10 מליון פריטים באיביי, ב – 50% יותר משנת 2016. מבחינת קניות, בכל שתי שניות קונה ישראלי מוצר באיביי כאשר כ – 60% מן העסקאות מבוצעות מן הטלפון החכם שלנו. בסך הכול במהלך שנת 2017 ביצעו ישראלים רכישות אונליין של כ – 70 מיליון פריטים מחנויות בחו”ל. אספנו עבורכם מידע מאיר עיניים אודות אופי והיקף הרכישות שמבצעים ישראלים אונליין.

 

רכישות אונליין בסכומים גבוהים

עסקאות בסכומים גדולים מעידות על רמת ביטחון גבוהה ברכישות אונליין. בשנת 2017 היו מי ששילמו עשרות אלפי דולרים עבור פריט בודד כגון שעון יוקרתי במיוחד. באופן דומה היו ישראלים שמכרו אונליין פריטים במחירים כאלה

 

המוצרים היקרים ביותר שנרכשו על ידי ישראלים אונליין בשנת 2017

יש מי שיאמר שמדובר בקוריוזים בלבד אולם כדאי לזכור שניתן ללמוד הרבה על רמת הביטחון שאנו חשים כשאנו מבצעים רכישות אונליין מן הסכומים המעורבים בעסקאות הגדולות ביותר. במהלך 2017 רכשו ישראלים באיביי מספר שעונים ייחודיים יקרים מאוד, כך למשל שעון רולקס ב – 35 אלף דולרים ושעון האבלוט ב – 55 אלף דולרים. היה גם מי שבחר לרכוש באיביי מנוע למכונית שברולט Is3 ב – 15 אלף דולרים. אבל התשלום הגבוה ביותר שביצע ישראלי עבור פריט שנרכש אונליין בשנת 2017 היה 20 אלף דולרים, והמוצר שנרכש עבור סכום עתק זה – מטיל זהב.

 

 

המוצרים היקרים ביותר שישראלים מכרו באיביי בשנת 2017

אם התרשמתם מן הסכומים שישראלים שילמו עבור רכישות אונליין, הנה כמה מן הפריטים היקרים ביותר שישראלים מכרו באיביי במהלך שנת 2017. לקרת סוף השנה מכר ישראלי טבעת יהלום (4.5 קראט) באיביי וקיבל תמורתה סכום מכובד לכל הדעות – 40 אלף דולרים. עוד פריטים שישראלים מכרו במחיר גבוה במיוחד, מודד מרחק בלייזר עבור 55 אלף דולרים, מערכת צלחות לוויין ב – 35 אלף דולרים ושעון רולקס עבור 35 אלף דולרים.

 

המוצרים הפופולריים ביותר שישראלים קונים אונליין

מסתבר שהמוצר שישראלים קונים הכי הרבה אונליין הוא סמארטפונים, ישראלים השכילו להבין שניתן לרכוש באופן מקוון מחו”ל מכשירים מתקדמים במחיר נמוך בהרבה מזה המוצע בחנויות פיזיות ומקוונות בארץ. בעבר העדיפו ישראלים לרכוש מכשירי סמארטפון מחנויות מקומיות כדי ליהנות מאחריות וכדי לקבל מכשיר שפועל היטב גם בעברית. נראה שככל שגוברים הביטחון באמינות המכשירים והנכונות לבצע התקנות תוכנה באופן עצמאי כך גם גדל מספר הישראלים המנצלים את האפשרות לחסוך מאות שקלים בדרך של רכישת מכשירי הסמארטפון שלהם מחנויות מקוונות בחו”ל. עוד מוצרים שישראלים רבים נוהגים לרכוש אונליין הם משחקים לילדים ותמרוקים.

 

 

אפילו רכבים

מעניין לציין כי בשנת 2017 רכשו ישראלים 633 רכבים אונליין. רוב הרכבים הללו הם ייחודיים כגון רכבי אספנות ורכבים היברידיים שלא ניתן לרכוש בארץ. בתחום חלקי החילוף לרכב נרשמת מגמת עלייה, כ – 30% יותר רכישות ביחס לשנת 2016 ובסך הכול כ – 700 אלף פריטים ביניהם מני אביזרים, נורות, חלקי פח ופלסטיק.

 

רכישות אונליין גם בעולם הרכב

מסתבר שגם בתחום הרכבים רכישות אונליין הן להיט גדול

 

בני נוער ישראלים מצטיינים בביצוע רכישות אונליין

מסתבר שבני הנוער בארץ הם חובבי רכישות אונליין מחו”ל. למעשה, רק בני הנוער בריטיים רוכשים יותר פריטים אונליין מבני נוער בגילאי 14-17 בישראל. 90% מבני הנוער בארץ רוכשים פריט אונליין מחו”ל יותר משלוש פעמים בכל חודש! התשלום הממוצע לכל קניה כזו עומד על 66 שקלים והמוצרים החביבים ביותר על בני נוער הם משחקי מחשב, גאדג’טים למיניהם, אביזרי מציאות מדומה (משקפי VR ואוזניות) ומכשירי חשמל ואלקטרוניקה. אין ספק שהעתיד יביא עימו גידול נוסף בהיקף הרכישות אונליין של ישראלים מחנויות בחו”ל. פיתוחים כגון אלגוריתם המסוגל להתאים פריט לבוש למידות גופינו (לפי תמונה ממרחק מסוים) ומערכות המזהות טרנדים בשלב מוקדם מאוד כדי להציע מוצרים בהתאם יאיצו אימוץ דפוסי קנייה של עידן הכפר הגלובלי. הסובלים העיקריים מן הגידול בהיקף הרכישות אונליין שמבצעים ישראלים הם כמובן בעלי החנויות בקניונים. ישנן מדינות בהן קניונים שאותם חדל כמעט לגמרי לפקוד קהל קונים. בהקשר זה חשוב לציין כי אנו הישראלים מתייחסים ליציאה אל הקניון כאל בילוי בפני עצמו ולכן נראה שאין חשש שבישראל ייווצרו “קניוני רפאים” של ממש.

 

אולי יעניין אותך גם?

X
זירת ההשוואות חיסכו עכשיו >