ebay משכה את הישראלים ב-2017 – מוצר נמכר בכל 4 שניות

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
הישראלים אהבו את ebay בשנה שעברה
שתף:

שנת 2017 הסתיימה ובין הסיכומים המעניינים המתפרסמים נמצא גם זה של ענקית הסחר הקמעונאי ברשת – Ebay. ישראלים מרבים להיעזר באתר כדי לרכוש פריטים שמחירם בארץ גבוה, ישנם גם ישראלים רבים שמוכרים באתר, מהם כאלה שהפכו זאת לעיסוקם המרכזי. קשה לדמיין את עולמנו כיום ללא סחר מקוון. שיווק לקהל עצום ומגוון מאפשר מכירה של כמעט כל דבר אם כי נחוץ ידע וניסיון כדי להתמודד מול תחרות ולהגיע אל קהל קונים פוטנציאלים רלוונטי. ענקית המסחר הזו הייתה מן הפלטפורמות הראשונות שאפשרו לכל אחד לפתוח בקלות חנות מקוונת וליהנות מחבילת שירותים הכוללת את כל הדרוש כדי למכור מרחוק. אופי החיים המודרני מעודד צריכה. נגישות אל מוצרים, אמינות וביטחון (Ebay ערבה להשלמת העסקה כפי שסוכמה או להשבת הסכום ששולם), כל אלה ועוד הם שהניעו את ההתפתחות המטאורית של Ebay ופלטפורמות נוספות דוגמתה כגון אמזון ו – AliBaba. אספנו עבורכם נתונים אודות הפעילות של האתר בארץ ובעולם. 

 

ebay הוותיקה מבין ענקיות המסחר
Ebay היא הוותיקה מבין ענקיות הסחר הקמעונאי המקוון. מן הנתונים שפרסמה Ebay אודות אופי והיקף המסחר שהתנהל באמצעות הפלטפורמה במהלך 2017 עולה כי הפעילות ברחבי העולם, כמו גם בישראל, ממשיכה להתרחב, מוצרים חדשים נוספים, סך שווי העסקאות גדל ועימן גם רווחי החברה

 

למרות התחרות Ebay ממשיכה לצמוח בקצב מרשים

נכון לתחילת שנת 2018, פעילה החברה בכ – 40 מדינות ומעסיקה כ – 13,000 עובדים. מספר בעלי חשבון קונה ב- Ebay ממשיך לצמוח ועמד, נכון לסוף שנת 2017, על כ – 250 מליון משתמשים, מספר בעלי חנויות מקוונות בפלטפורמה עומד על כ – 40 מיליון. סך שווי הסחורה המוצעת למכירה באתר בכל רגע נתון עומד, נכון לתחילת שנת 2018, על כ- 24.5 מיליארד דולר, מדובר על כמיליארד פריטים שונים. במהלך שנת 2017 היקף המסחר ב-Ebay (סך שווי הסחורה שנמכרה ונרכשה) הסתכם בכ – 100 מיליארד דולרים. Ebay אינם גובים תשלום מקונים, המוכרים משלמים עמלה בדמות אחוז מסוים מערך העסקה, גובה העמלה עשוי להגיע עד לכדי 10% מהתשלום שגובים המוכרים בחישוב הכולל את מחיר הסחורה ודמי המשלוח. גבייה זו של עמלות הניבה הכנסות של למעלה מ – 10 מיליארד דולרים  בשנת 2017 מהן רווח נקי של כ – 2 מיליארד דולרים.

 

 

ישראלים קונים יותר באתר, עוד ישראלים מצטרפים לקהילת המוכרים

מן הנתונים המסכמים את פעילות Ebay בישראל בשנת 2017 עולה כי כ – 51,000 ישראלים פתחו חשבון משתמש במהלך השנה (כ – 140 בכל יום), בכל שתי שניות לקוח ישראלי קונה מוצר ב – Ebay, כמחצית מן הקניות מבוצעות תוך שימוש במובייל (דרך הסמארטפון). נכון לתחילת שנת 2018 לכ – 35,000 ישראלים יש חנות מקוונת ב – Ebay, כ – 6,000 ישראלים מתפרנסים ממכירת מוצרים בחנות כזו. ישראלי מוכר מוצר באתר  בכל 3.5 שניות ובסך הכול מכרו ישראלים כ – 10 מיליון פריטים, 50% יותר ממספר הפריטים שמכרו ישראלים במהלך שנת 2016. על המוצרים הכי נמכרים בחנויות מקוונות של ישראלים ב -Ebay  נמנים תכשיטים, שתלים דנטלים (ישראלים מכרו כ – 60,000 כאלה במהלך 2017), ציוד לגן, שעונים ופריטי וינטאג' לאספנים ולמי שמעוניינים במוצרים מיוחדים. 

 

ebay מעודדת ישראלים למכור
נכון לתחילת שנת 2018 כ – 6000 ישראלים מתפרנסים ממכירת מוצרים בחנות ב – Ebay. בין המוצרים שישראלים מוכרים הכי הרבה ניתן למצוא שתלים דנטלים, תכשיטים, חפצי אומנות מקוריים, פריטי וינטאג' מחודשים ועוד

 

מבחינת קניות המוצר שישראלים הכי אוהבים להזמין מחו"ל דרך האתר הוא טלפונים סלולריים כאשר ההערכה היא שמשפחה שבוחרת להזמין מכשירים כאלה מחו"ל חוסכת כ – 1000 שקלים בשנה. עוד מוצרים פופולאריים בשנת 2017 היו שואבים רובוטיים, מוצרי גילוח, רמקולים, אוזניות, מוצרי מציאות מדומה ועוד. ישראלים נהנים מהאפשרות לרכוש מוצרים מבוקשים במחירים נמוכים משמעותית מאלה בחנויות בארץ, מדובר לאו דווקא במוצרים של יצרנים שאינם מוכרים בישראל אלא גם מוצרים איכותיים של יצרנים מוכרים. גם בתחום הספורט קנו ישראלים רבים מגוון מוצרים כגון אביזרים לאופניים ונעלי ריצה.

 

 

חג פורים קרב וב -Ebay ישראל יודעים לספר שמזה כמה חודשים נרשמת עליה בקניית מוצרים הקשורים לתחפושות, כ – 70,000 ישראלים קנו תחפושות לפורים באתר בשנת 2017. כ – 90% מבני הנוער קונים באינטרנט, 77% מהם מעידים שהאתר הזו הוא פלטפורמת הקניות המקוונות החביבה עליהם ביותר. 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme