eBay: כך תפתחו חנות משלכם, צעד אחר צעד

מערכת5 דקות קריאה
חנות eBay - איך עושים את זה נכון?
שתף:

הקמת חנות היא לא משימה פשוטה. כדי לעשות את זה נכון אנחנו צריכים לבחור את המיקום האטרקטיבי ביותר, להשקיע הון עתק בהשכרת המקום, בשיפוץ החנות ובעיצוב מדויק של כל פינה, מדף ובובת ראווה. בנוסף נדרש מקום אחסון הולם, צוות שינהל את הפעילות השוטפת וגם עלויות לא מבוטלות על שיווק נכון. בעידן הדיגיטלי שבו הצרכנים מבצעים חלק ניכר מהרכישות שלהם אונליין, נדמה שאין באמת סיבה להשקיע סכומים גבוהים ואנרגיות בלתי נגמרות בחנות מהסוג הזה. הקמת חנות באתר eBay היא פשוטה יותר, זולה יותר ובהתאם היא גם רווחית יותר. זאת בהנחה שאתם עובדים נכון מהרגע הראשון, וכדי לעזור לכם לעשות את זה גיבשנו עבורכם מדריך מקוצר.

 

מה אתם צריכים כדי לפתוח חנות משלכם?

הדבר הבסיסי שנמצא בראש רשימת הדרישות, זו שתאפשר לכם להקים חנות eBay משלכם, הוא ניהול חשבון באתר. חשבון מוכר (seller) עם כרטיס אשראי בתוקף וחשבון PayPal זה כל מה שאתם צריכים. אם יש לכם חשבון פעיל אתם יכולים לצאת לדרך, אבל רגע לפני כן כדאי שתקבלו החלטה ביחס למוצרים שאתם מתכוונים למכור, ובהתאם תיקבע גם גודל החנות שלכם. חנות בסיסית היא חנות שבה אתם מוכרים עד 600 מוצרים בחודש, והשכירות עליה תהיה נמוכה בהשוואה לחנויות גדולות הרבה יותר, שבהן נמכרים אלפי מוצרים.

 

הצעד הראשון בדרך להקמת חנות eBay
כדי שתוכלו להקים חנות eBay משלכם ודאו שיש לכם חשבון מוכר (seller) פעיל, עם פרטי אשראי עדכניים וחשבון PayPal.

 

בחירת שם לחנות eBay

כאשר אתם מקימים חנות פיזית אתם בוחרים עבורה שם ייצוגי, פשוט וקליט, והמצב אינו שונה גם כאשר מדובר בחנות eBay. זה הזמן לבחור את השם הנכון, ואל תשכחו שמדובר בהחלטה חשובה למדי. ככל שהוא ישקף טוב יותר את החנות שלכם כך הוא יהווה חלק בלתי נפרד מהמיתוג העסקי שלכם. בהתאם תוכלו לבחור גם כתובת URL מתאימה ופשוטה. עם שם משלכם תוכלו להגיע לשלב הבא ולפתוח חנות eBay משלכם. הדרך המהירה והפשוטה היא באמצעות האפשרות: Quick Shop Setup. הכלי הזה יאפשר לכם לקבוע כמה הגדרות בסיסיות לרבות עיצוב מראה החנות, שהוא ללא ספק סוגיה מרכזית בתהליך. נצלו את הזמן הזה כדי לגלות את האפשרויות שעומדות לרשותכם, למדו את המערכת וזכרו שאתם יכולים לבצע שינויים וליטושים גם בהמשך, באמצעות האפשרות: Manage My Shop.

 

מיתוג החנות שלכם

עם חנות eBay בסיסית אפשר להתחיל להשקיע אנרגיות בפיתוח המותג. בתור התחלה אתם יכולים להוסיף לוגו מעוצב משלכם או לבחור לוגו מתוך מבחר הסמלילים ש-eBay עצמה מציעה לכם. אם יש לכם שאיפות ארוכות טווח ואתם שלמים עם שם העסק שלכם אפשר ואף רצוי להיעזר בגורם מקצועי לעיצוב הלוגו, שהוא הפנים של העסק, כמובן. לאחר שבחרתם לוגו הגיע הזמן להתחיל לסדר את החנות עצמה. כדי להוסיף קטגוריות ותתי קטגוריות:

 

  • היכנסו לאזור My eBay והעבירו את העכבר על Account עד שיופיע תפריט נוסף

 

  • בחרו את האפשרות: Manage My Store והיכנסו לאפשרות Store Categories

 

  • כדי להוסיף קטגוריה חדשה לחצו על Add Category

 

  • להוספת תת-קטגוריה לחצו על שם הקטגוריה הכללית ורק אז לחצו על Add Category

 

הפרט הזה חשוב מאוד להקמת חנות eBay. זאת משום שהחנות שלכם תהיה נוחה וידידותית הרבה יותר אם הלקוחות יוכלו לנווט בתוכה בקלות ולמצוא את הפריטים שהם מחפשים. ככל שתהיו מדויקים יותר כך יהיה קל יותר למצוא אתכם, ואם תקלו על הלקוחות הם יגיעו אליכם הרבה יותר מהר כשיחפשו פריטים שאתם מסוגלים להציע להם. בנוסף תוכלו לבחור האם הפריטים שאתם מציעים יוצגו כרשימה או בתמונות, ואין ספק שעדיף לבחור בהצגת גלריה שהרי הלקוחות יעדיפו לרכוש מוצרים שהם יכולים לראות.

 

כך תמתגו את חנות eBay בצורה טובה
חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג של חנות ה-eBay הוא בחירת לוגו מרשים ויפה שמשקף את העסק שלכם

 

הוספת עמודים לחנות שלכם

אפשרות נוספת שעומדת לרשותכם היא הוספת עמודים מותאמים אישית לחנות ה-eBay שלכם, דרך טובה לעדכן את הלקוחות על מבצעים, פריטים חדשים וגם על מדיניות החנות. אתם יכולים להשתמש בעמודים הללו גם כדי להדגיש את ערכי המותג שלכם ולספק ערך מוסף שיבהיר ללקוחות מדוע מומלץ להם לקנות מכם ולא מהמתחרים שלכם.

 

קידום חנות eBay

כעת, כאשר החנות שלכם פתוחה לעסקים, הגיע הזמן להתחיל לקדם אותה גם מחוץ למרחב החמים של eBay. דרך אחת היא לרכוש דומיין נוסף שיוביל אל החנות שלכם, ואותו תוכלו לקדם בגוגל ובמנועי החיפוש בכלל. זוהי גם דרך מצוינת לעקוב אחרי ביצועי הפרסום שלכם, לדעת כמה אנשים מגיעים אל החנות ולנצל את תקציב השיווק שלכם בצורה הטובה ביותר. ככל שתעקבו אחר הנתונים תדעו מה עובד לכם יותר, מה הלקוחות שלכם מחפשים ואיך תוכלו לייצר יותר מכירות. זכרו שגם הרשתות החברתיות הן דרך טובה לקדם את החנות שלכם, ואם הלקוחות שלכם נמצאים בחו"ל תוכלו לפרסם באתרים נוספים. למשל, הקהל האמריקאי מחפש פריטים רבים גם באתר המכירות Craigslist, וגם אותו כדאי להכיר. טוויטר, אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב וגם פינטרסט, כולם אתרים מצוינים לפרסום החנות שלכם.

 

למדו את השוק

כל שנותר לכם כעת הוא ללמוד את השוק ולזהות את קהל היעד שלכם בצורה הטובה ביותר. סקר שוק הוא צעד קריטי שיעזור לכם לפעול חכם יותר ולהרכיב סל מוצרים שישרת את הלקוחות שלכם ויגדיל את המכירות. בנוסף חשוב לזכור שהעסק עדיין זקוק להון כלשהו כדי להתקיים. כבר בשלב ההתחלתי תצטרכו לנהל מלאים וככל שהעסק יגדל ייתכן שתצטרכו לשכור צוות שיסייע לכם בתפעול או שטח אחסון ביום שבו התמהיל יגדל ותמכרו מספר רב של מוצרים. בפשטות, עסק צומח מחייב השקעה גדולה, ורצוי שתהיו ערוכים לכך כלכלית. הלוואות לעסקים קטנים הן דרך טובה להתחיל אם אין לכם הון מספק. אם תפעלו נכון ומסודר, ואם תהיה לכם תכנית עבודה מסודרת, החנות החדשה שלכם ב-eBay תספק הכנסה יפה בעלויות הרבה יותר נמוכות מכל חנות שתוכלו לפתוח במרכז המסחרי בעיר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme