לחיות את החלום דרך מסחר באיביי – הישראלים האלו עשו זאת

טל יהודאי5 דקות קריאה
שתף:

רבים חולמים על חופש כלכלי, להשתחרר מכבלי הבוסים ולעבוד מהבית לפי הכללים שלהם אך לרובנו הדבר לא נראה אפשרי. ישנם כאלה שכבר הצליחו, בעזרת הכלי הכה מוכר שנקרא איביי (ebay).

 

איביי היא אחת מפלטפורמות המכירות הגדולות ביותר הקיימות היום בעולם ומהראשונות בתחום, עם כ- 250 מיליון משתמשים, כ- 250,000 חנויות מקוונות והיקף מסחר שעומד על מיליארדי דולרים בשנה (כ- 66 מיליארד דולר, ברבעון השני של שנת 2015 בלבד)‏. כיום ניתן למצוא באיביי כמעט כל דבר, החל ממוצרים נפוצים כדוגמת טלפונים סלולריים ועד מוצרים הזויים כמו בקבוקי בושם משומשים. השפע והמגוון מאפשרים לרבים למצוא את הנישה שלהם ובתמורה, להרוויח לא רע בכלל.

 

מי הם הישראלים שהצליחו באמצעות מסחר באיביי בלבד?

היקפי המסחר האינטרנטי בישראל עדיין נמוכים ממדינות אחרות בעולם, אך בכל זאת ישנם לא מעט אנשים שהפכו את המסחר באיביי למקצוע.

 

יעל גלזר היא אחת הדוגמאות לכך. היא התחילה בשנת 2007, כשהאתר עוד היה בחיתוליו בארץ. אחרי מחקר רציני ומעמיק של איך העסק עובד היא החלה גם לראות רווחים, שהרווחים הגדולים הגיעו באופן מפתיע ממסחר בלגו. גלזר הבינה שכל מה שנדרש בשביל להרוויח, הוא להבין את השיטה והפעם הדבר בא לידי ביטוי בקניה של סדרות מסוימות של לגו בכמה עשרות שקלים בארץ, ומכירה של המוצר לו יש ביקוש בחו"ל, ברווח יפה. בהמשך הבינה גלזר שבעצם ניתן למכור באיביי כל דבר, החל מעתיקות שמתגלות בבית ועד מוצרים שפשוט לא נמצאים בשימוש אבל יניבו רווח משמעותי. מהר מאוד היא החלה להרוויח סכומים יפים שנעו בין 4 ל- 5 ספרות בחודש ותוך חצי שנה היא עזבה את עבודתה והתחילה לעבוד מהבית במסחר באיביי במשרה מלאה. בשלב מסוים הרגישה גלזר דחף לחלוק את הידע שרכשה עם אחרים, וכיום בנוסף למסחר באיביי, היא פתחה את חברת "גלזר הדרכה" שהכשירה עד היום למעלה מ- 2,300 תלמידים למכירה מסחרית מאפס באיביי ובאמזון.

 

דוגמה נוספת לאחד שהפך את המסחר באיביי למקצוע במשרה מלאה היא של אלי שמעוני, שנחשף לפוטנציאל המסחר באיביי כמעט במקרה. כיום שמעוני כבר לקח את ה"עבודה באיביי", צעד אחד קדימה והוא בעל עסק הסוחר באיביי, המעסיק לשם כך עובדים ויושב בבני ברק. שמעוני התחיל בשנת 2005 עם מכירת פרטי יד שנייה מהבית שלו ושל הוריו. אחרי תקופה הוא הבין שבניגוד למסחר "הרגיל", עליו לחשוב על המוצר ולא על הלקוחות הפוטנציאלים כי אלה כבר קיימים. הוא עבר למכור מוצרים בעלי ביקוש גבוה באתר, מכר מוצרים מים המלח, מוצרי יודאיקה ושרשראות עם שם אותן הכין אביו הצורף. על מנת להגדיל את הרווחים בהמשך בוא החל  לאתר ספקים של מוצרים ולמכור מהם ישירות לקונים הפוטנציאלים, דבר שהקנה לו מחזורי מכירה של אלפי דולרים בחודש. גם לשמעוני בער לשתף את הידע שצבר עם אחרים ולכן הוא הקים את "המרכז הישראלי באיביי" שמעניק לימודים ותמיכה לכל מי שמעוניין להיכנס לתחום.

 

איך גם אנחנו יכולים לעשות זאת?

למרות שזה נשמע מפתה, חשוב לזכור שלא כל אחד שינסה למכור מוצרים באיביי יגלגל אלפי דולרים בחודש אחד. ואם בכל זאת תרצו לנסות, חשוב שתזכרו מספר כללים בסיסיים:

  • חשוב להכיר את האתר לפני התחלת המכירה, פשוט התחילו בלקנות מוצרים באיביי.
  • ערכו סקר שוק של המוצרים המבוקשים באתר, ונסו להתמקד במוצרי נישה כדוגמת עתיקות להם ביקוש רב וערך גבוה.
  • התמחו טוב טוב בתחום בו אתם רוצים להתמקד, הדבר ישכלל את יכולת המכירה שלכם בתחום בו בחרתם.
  • בנו מוניטין של מוכר אמין ושימרו עליו, בנוסף תמיד תציעו החזר כספי מלא.
  • פרסמו את המוצר בצורה מושכת ומשכנעת, תוך שמירה על מילות חיפוש נכונות ומותאמות.

 

אז אם גם לכם מדגדג לנסות לעבור לעבודה מהבית, זאת יכולה להיות דרך נהדרת, נסו את מזלכם וספרו לנו אם הצלחתם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme