נייקי משתיקה את המחאה מבית ומעלה את השכר לאלפי עובדים

מורן בלסר5 דקות קריאה
חברת נייקי מיישרת קו בין הגברים לנשים
שתף:

החברות הגדולות מתחילות סופסוף ליישר קו, והן דואגות לקבוע מערכת תגמולים שוויונית יותר לגברים ולנשים. הן בוחנות את הנוסחאות הישנות, מבצעות עדכונים ופועלות כדי לצמצם את הפערים המגדריים בעידן שבו המחאה הפמיניסטית קולנית יותר מאי פעם. אחת החברות ברשימה הזו היא נייקי, מותג אופנת הספורט. רק לפני כמה ימים נשלח מזכר פנימי לכלל העובדים לפיו השכר של כ-7,000 עובדים צפוי לעלות ונוסחת השכר עומדת להתעדכן. הסיבה אולי טובה אבל היא בעיקר מעוררת שאלות.

 

 

אם נדרש תיקון – כמה נורא היה המצב?

ההחלטה של נייקי וחברות אחרות מעוררת תהיות: אם נדרשת פעולה מקיפה כל כך, עד כמה חמורים היו הפערים ומדוע בכלל היו קיימים? התשובה לכך נעוצה במחאה הפנימית בחברה, לאחר שעובדות בחברת נייקי השמיעו טענות נגד פערי שכר והתנהגות בלתי הולמות כלפי נשים, לצד קיומו של "מועדון גברים". דובר החברה מיהר להבהיר בראיון לוושינגטון פוסט שההתאמות שעומדת החברה לבצע בשכר נועדו להבטיח כי החברה "תחרותית בכל הרמות, האזורים, הפונקציות והמותגים". הוא גם טען כי אין פערי שכר בין גברים לנשים וכי קיים פיקוח אחר הנתונים כדי להבטיח שמירה על המצב הקיים שבו השכר שוויוני לחלוטין.

 

בעקבות נייקי – עוד חברות משנות את המצב

הבשורה הטובה באמת היא שחברת נייקי ממש לא לבד, לפחות בכל הקשור להחלטה לעדכן את שכר העובדות. חברת הפיננסיים סיטי גרופ כבר הודיעה על התאמות בשכר לטובת צמצום הפערים בין גברים לנשים, וגם גוגל הכריזה במרץ האחרון על הגדלת התגמולים ל-228 עובדות שלפי הנתונים קיבלו שכר נמוך מדי. חברות נוספות בודקות באופן יסודי את נוסחאות השכר שלהן בעקבות לחץ מבעלי המניות ובעקבות שינויי חקיקה. יש גם כאלה שפשוט רוצים לצמצם את הפערים, גם בלי הלחץ החיצוני. הסיבה לכך פשוטה: הרשתות החברתיות הציפו את הבעיה ועוררו מודעות גבוהה יותר לנושא, מה שמעודד פעולה גם ללא ביקורת על חברה כזו או אחרת.

 

 

חקיקה בארה"ב: שכר שוויוני חובה

בזמן שהחברות השונות מקבלות החלטות בנוגע לצמצום פערי השכר, חלק מהמדינות בארה"ב קובעות חוקים הנוגעים לשוויון בשכר. החוקים החדשים למעשה אוסרים על מעסיקים לשאול עובד מה היא היסטוריית השכר שלו, וזאת כדי להבטיח שהעובדים יוכלו לשוחח ביניהם על השכר שהם מקבלים וכדי לשנות את האופן שבו מעסיקים מתכננים נוסחאות שכר. מצד שני, חברות רבות מתמודדות עם קשיים תקציביים, מה שעלול להפוך את צמצום הפערים למאתגר מבחינתן. במסצ'וסטס זיהו את הקושי הזה והמדינה התחייבה להעניק סיוע למעסיקים שישוו את השכר בין הגברים לנשים, בניסיון לעזור להם להתמודד עם המכשול התקציבי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme