לא רק מרחבי עבודה: WeWork מתרחבת לחינוך ומגורים ומשנה גם את השם

שני ודאוקר5 דקות קריאה
הפנים החדשות של WeWork
שתף:

מרחבי העבודה של היזמית WeWork שממוקמים בכל רחבי העולם (וגם בישראל: בתל אביב, הרצליה, חיפה ובאר שבע) כבר מזמן נחשבים לחדשות של אתמול. מה שהתחיל כפריצת דרך משמעותית והשאיר חותם בעולם היזמות, הסטארט אפ והעסקים הקטנים יורד אט אט מקרנו – מה שגורם לחברה לחפש את הדבר החם הבא שלה. במרחבי העבודה המשותפים של היזמית משתמשים עסקים קטנים ובינוניים, כמו גם עצמאיים שמנהלים בעצמם את כל היבטי העסק שלהם וכנראה שכעת זה הזמן של החברה להמציא את הדבר הבא – וזה מה שהיא באמת עושה.

 

 

המיתוג המחודש של WeWork

מנהליה ומייסדיה של החברה רואים ערך מוסף עצום בתחושת ה-ביחד, בקיבוץ של אנשים שלא בהכרח יש ביניהם קשר ולהפיכתם לישות אחת. השם-מותג החדש We Company מייצג זאת – גם אם אין בינינו קשר עסקי, גם אם כל אחד עובד או עסוק במשהו אחר – יש לנו משהו שהופך אותנו ל"אנחנו". אבל בחברה בעצם מתכוונים לרובד הרבה יותר עמוק מזה שמחבר אנשים דרך העבודה שלהם – החברה מעמיקה את החיבור בין האנשים לתחומי המגורים והחינוך ובכך בעצם מעניקה משמעות חדשה ומרעננת לקונספט של Togetherness. החברה רוצה לשבור את הגבולות הווירטואליים של עולם הדיגיטל ולחבר בין אנשים גם בחיים האמיתיים שלהם.

 

השם החדש של WeWork
מעתה, אל תאמרו WeWork

 

אז מה חדש ב- We Company?

מעכשיו תעסוק WeWork, או בשמה החדשה We Company, בשלושה תחומים עסקיים שונים –

1 – מתחמי עסקים וחללי עבודה כפי שהם מוכרים כיום.

2 – מתחמי מגורים משותפים (WeLive) שממוקמים בניו יורק ובמדינת וירג'יניה בארצות הברית.

3 – בית ספר קהילתי שיתופי (WeGrow) המיועד לילדים המתגוררים במתחמי המגורים המשותפים.

בכך מדגימה החברה קבל עם ועדה שאינה עוצרת בעולם העסקים בלבד, שהיא חרטה וממשיכה לחרוט על דגלה את נושא השיתופיות בכל רובד מרובדי החיים ושבעצם היא קוראת את השוק, ומבינה שהגיעה לשלב של מיצוי בנושא של מתחמי העבודה. כיאה לחברה שיש לה הרבה הד תקשורתי בעולם היזמות, היא לא יכולה לקפוא במקומה וממשיכה כל הזמן לחפש את הדבר הבא, להמציא משהו חדש יש מאין או להתקדם לתחום שבו אף אחד עדיין לא נגע לפניה. מעבר לכך, החברה שהוציאה את העסקים הקטנים מעבודה בבית, מחזירה אותם וגם את הילדים שלהם למתחמי מגורים וחינוך משותפים ומטשטשת את הגבולות בין מקום העבודה לבין הבית שגרים בו.

 

 

מה הבשורה הגדולה בעצם?

אם נניח שנייה בצד את הקשר הקלוש לישראל – מבחינת ארצות הברית, למשל, מדובר בבשורה גדולה עד מאד. שם, בקהילות רבות, נפוץ ומקובל מאד הנושא הקהילתי, החיים המשותפים והשיתופיים ואין הרבה, אם בכלל, הרמות גבה לנוכח בית ספר ייעודי שמתאים לילדים בגילאים שונים אשר מתגוררים במתחם מגורים משותף. בעצם הקמת מוסד חינוכי שכזה יש אמירה שהיא הרבה מעבר ליזמות ולדיגיטל – יש כאן כוונה להחזיר את הגלגל מעט לאחור, להחזיר לתושבים את חיי הקהילה שמעט התמוססו עם פריצת הדיגיטל והמכשירים החכמים לחיים שלנו, וכשהאמירה מגיעה מחברה שעשתה מהפכה של ממש בעולם היזמות, צריך לעצור רגע, להבין את המשמעות של מה שקורה ולבחון לעומק: למה לא בעצם? ההמצאה החדשה הופכת את מקום העבודה, בית הספר והמשפחה לנושאים שמתרחשים על בסיס יומיומי במקום אחד, ביחד, עם השכנים, החברים ובעלי העסקים המקבילים.

 

בחברת WeWork מתייחסים גם לילדים שלכם
המרחבים המשותפים לא מיועדים רק להורים – אלא גם לילדים

 

איך זה קורה? דווקא בהיעדר מימון

המשקיע הראשי של We Company – הבנק היפני Softbank הודיע לא מזמן על הקטנת המימון של חברת מתחמי העבודה המשותפים. למרות זאת, לא אומרים מנהליה נואש ובמקום להמשיך באותה הדרך שבה הם הולכים בבטחה כבר כמה שנים – הם פונים לערוץ שיווקי חדשני אחר – מיתוג מחדש והמצאה של דבר שעדיין אינו קיים. שילוב בין שני תחומי חיים חשובים – מגורים שיתופיים וחינוך שיתופי – ביחד עם מיתוג שמשדר ביחד, חברתיות ואנחנו, זאת בשילוב עם המוניטין המעולים ממילא של החברה – מאפשרים לה, גם במימון זעיר או אפילו בהיעדרו להמשיך להתפתח, לסחוף אחריה קהילות שלמות ולוודא שיש מי שהולך איתה ואחריה – באש ובמים! האם זה יעבוד ויהיה מוצלח? ימים יגידו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme