רוג'ר פדרר שווה היום כמעט מיליארד דולר – ולא רק בזכות הטניס

שני ודאוקר5 דקות קריאה
ההצלחה והכסף של רוג'ר פדרר
שתף:

לא חייבים להכיר מקרוב את עולם הטניס בשביל להגיד את צמד המילים רוג'ר פדרר בלי שיעבור בגוף רעד קל של יוקרה, פאר וכסף. הרבה מאד כסף. כל ניסיון להעריך את הונו של איל הטניס השווייצרי יעשה עוול למי ולמה שהוא באמת – מעבר לטניס. איש משפחה, תורם נדיב לארגוני צדקה אבל כזה שנשאר צנוע וענו, הודה בעבר בעצמו שלא ציפה להרוויח כל כך הרבה כסף ואחד שרוכש כבוד רב לדור הקודם של שחקני טניס מקצועיים ששיחקו ללא הגיבוי של האינטרנט והרשתות החברתיות ושיחקו מתוך אהבה עצומה לספורט הלבן.

 

רוג'ר פדרר הטניסאי המעוטר ביותר
רוג'ר פדרר שבר כמעט כל שיא אפשרי בטניס מראשית הקריירה שלו בתחילת העשור הקודם

 

טניס וכסף?

מבט אחד בפדרר משחק וכבר אפשר להבין חלק ניכר מההון העצום שלו – לאורך הקריירה שלו הוא שלט בעולם הטניס, היה במשך שנים במקום הראשון בעולם ונהנה מחוזי פרסום גדולים, הבולט שבהם היה הסכם החסות עם נייק. בשנה האחרונה הוא נפרד מהמותג לטובת יוניקלו, במסגרת הסכם שמבטיח לו 300 מיליון דולר בעשר השנים הקרובות, גם אם יפרוש הרבה לפני שהחוזה יגיע לסיומו. נתונים רשמיים יספרו שפדרר גרף במהלך הקריירה שלו 20 גביעי גראנד סלאם (יותר מכל טניסאי אחר) ו-99 תארים בסבב העולמי ליחידים לצד מדליית זהב אולימפית בטורניר הזוגות באתונה, עם בן ארצו סטאן וואורינקה. כבר כאן החשבון די ברור. באופן גורף וכולל אפשר להעריך שכל פרס כזה זיכה את פדרר לפחות ברבע מיליון דולר – והנה סכום בלתי נתפס עוד לפני שעברנו לתחומים אחרים שמהם מרוויח הספורטאי המצטיין.

 

 

ספורט ודוגמנות – זה כן הולך ביחד

ספורטאי מצליח, נערץ וכזה שנחשב לפנומן הופך למחוזר מאד על ידי ענקיות הספורט שישקיעו מאמצים רבים בהפיכתו לפרזנטור שלהן, ומי מהן לא הייתה רוצה את רוג'ר פדרר, בכבודו ובעצמו, על המסך או על גבי דפי המגזין כשהוא לבוש בבגדי הספורט מתוצרתה מכף רגל ועד ראש? חברת נייק שילמה סכומים שקשה לדמיין או להבין לפדרר וכאמור את רוב הקריירה שלו בילה כשהוא לובש בגאון את הבגדים הממותגים בסמל של נייק בכל תחרות, משחק או ריאיון רשמי. הלוגו הייחודי שלו, RF, נותר בינתיים עם נייק, אבל על פי ההערכות הוא צפוי לעבור עמו גם ליוניקלו בעוד זמן לא רב. כיום מתחבר שמו של פדרר עם יוקרה בזכות השתתפותו גם בקמפיינים של חברת מרצדס-בנץ ויצרנית שעוני היוקרה רולקס.

 

הלוגו של רוג'ר פדרר
לוגו RF הוא הלוגו המזוהה עם הטניסאי אבל עם המעבר ליוניקלו – הסמל המסחרי שלו נותר בשלב זה עם חברת נייק

 

קמפיינים נוספים שניפחו את חשבון הבנק

לאורך שנות הקריירה של פדרר הוא לקח חלק בלא מעט קמפיינים ומערכות פרסום של חברות קטנות יותר ופחות מוכרות מאותן ענקיות שעבורן הוא מהווה פרזנטור – החל מיצרנית המחבטים ווילסון, דרך חברת השוקולד הבינלאומית לינדט ועד חברות יין, מותג הפסטה ברילה, בנק שווייצרי ועוד. כל אחד ממסעות הפרסום האלה שלשל לחשבון הבנק של פדרר סכומים שש ספרתיים לכל הפחות והעלה את קרנו עוד יותר בעיניהן של חברות מסחריות נוספות מסביב לעולם.

 

כסף בא וכסף הולך – תרומות וצדקה מפדרר למי שצריך

בהיותו שחקן צעיר ומבטיח בן 22 ייסד פדרר את קרן התרומות שלו, אליה העביר וגייס מעל 40 מיליון דולר עם הזמן. בזכות כספים אלה יכלו ילדים צעירים ברחבי אפריקה לזכות בלימודים נאותים בבתי הספר, לימודים שבאזור מגוריהם נחשבים למותרות, או לא קיימים כלל וכלל. בנוסף, השתתף השחקן באינספור משחקי צדקה שעליהם לא רק שלא קיבל פרס או תשלום – אלא תרם מעצמו על עצם השתתפותו בהם. בזכות משחקים אלה גויסו סכומי כסף גדולים מאד לסיוע למדינות המזרח לאחר הצונאמי בתאילנד בשנת 2004, רעידת האדמה בהאיטי ב-2011 וגשמי המונסון ההרסניים בקווינסלנד, אוסטרליה בשנת 2011.

 

 

המשפחה של רוג'ר פדרר

רוג'ר פדרר נשוי למירקה, שחקנית עבר בעצמה שנאלצה לפרוש ממשחק מקצועני במהלך משחקי סידני 2000 בשל פציעה. הם הורים לשני זוגות תאומים – שתי בנות ושני בנים ומירקה עוסקת, מלבד בגידול הילדים גם בניהול הקריירה הענפה של בעלה. לזוג מספר בתי מגורים בשוויץ ובית אחד בדובאי, לשם מגיע פדרר לאימונים לקראת משחקים המתקיימים באזור ומחייבים אותו להגיע מוקדם על מנת להתרגל לתנאי מזג האוויר השונים באופן מהותי מאלה השוררים באירופה.

 

אשתו של רוג'ר פדרר
מירקה פדרר מלווה את בעלה כמעט לכל טורניר ונחשבת לכוח משמעותי מאוד בקריירה הענפה שלו

 

נקודת מבט אישית

מראיונות עם האיש והאגדה אפשר להבין כמה הוא לעיתים מופתע בעצמו מההון שצבר ומהמעמד שאליו הגיע ממה שהתחיל, בסך הכל – כתחביב. פדרר מודה בעצמו שלא התכוון שהעיסוק בטניס יהווה עבורו פרנסה. היה לו חשוב לנסות להיכנס לנעליהם הגדולות של אגדות הטניס שעליהן גדל ועם הזמן והנסיקה בקריירה – הוא מוצא דרכים טובות וחיוביות גם לחלוק את העושר שלו וגם לנסות להפוך את העולם שלנו לטוב יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme