אליפות ארה"ב מתקרבת ושיא אחד כבר נשבר: צפי ל-350 מיליון דולר הכנסות

מערכת5 דקות קריאה
350 מיליון דולר - השיא של אליפות ארה"ב
שתף:

בסוף אוגוסט תיפתח אליפות ארה"ב הפתוחה, אחד מארבעת טורנירי הטניס הגדולים בעולם. אל הגרנד סלאם האחרון של העונה יגיעו כל הכוכבים הגדולים, כולל רוג'ר פדרר, רפאל נדאל, סרינה וויליאמס ומריה שראפובה, ויש להם גם הזדמנות לשבור כמה שיאים. עד שהטורניר יסתיים ונגלה האם זה קרה או לא, מארגני הטורניר יכולים כבר לחייך כי שיא אחד נשבר, ומבחינתם הוא חשוב יותר מכל: אליפות ארה"ב צפויה להיות האליפות הרווחית ביותר השנה, עם הכנסות של כ-350 מיליון דולר. אליפות אוסטרליה, שפתחה את העונה בינואר, היא התחרות השנייה בדירוג הזה, עם 320 מיליון דולר.

 

ההשקעה בשיפור התשתיות: 600 מיליון דולר

חשוב להבין שבמהלך חמש השנים האחרונות עבדו המארגנים קשה מאוד על שדרוג המתחם שמארח את הטורניר. 600 מיליון דולר הושקעו במרכז הטניס על שם בילי ג'ין קינג, הממוקם בפלאשינג (ניו יורק). בין היתר שופץ אצטדיון לואיס ארמסטרונג לחלוטין, מגרש גרנדסטנד (השלישי בגודלו) הורחב ויספק מושבים נוחים ל-10,000 צופים. כל זאת בנוסף להוספת הגג במגרש המרכזי, מהלך קריטי לאחר שנים שבהן ספג הטורניר הפסדים לא מבוטלים בעקבות הגשמים, ובחלק מהמקרים אף נדחה גמר הגברים ליום שני, מהלך שפגע גם ברוכשי הכרטיסים, גם בשחקנים, גם במארגנים וגם ברשתות הטלוויזיה שרכשו את זכויות השידור.

 

אליפות ארה"ב משקיעה גם בצופים
רוכשי הכרטיסים ישלמו קצת יותר – אבל חוויית הטניס השתדרגה משמעותית

 

ההשקעה משתלמת: גידול בהכנסות

על פניו ההשקעה המשמעותית בשיפור המתחם נשמעת גרנדיוזית למדי, אבל התוצאות נראו בשטח כבר ב-2017. בזמן שרפאל נדאל הניף את הגביע, בהנהלת הטורניר ספרו את הכסף: 120 מיליון דולר הגיעו מרוכשי הכרטיסים, סכום זהה נכנס מזכויות השידור שנמכרו, ובנוסף – הסכמי החסות ייצרו 65 מיליון דולר נוספים.

 

הצפי לטורניר הקרוב מרשים אפילו יותר: זכויות השידור צפויות לייצר הכנסה דומה (120 מיליון דולר) בעוד הכנסות ממכירות הכרטיסים יעלו ל-130 מיליון דולר. החסויות גם הן צפויות לעלות ומהן ייכנסו עוד כ-70 מיליון דולר. יחד עם הזכיינים שיפעלו במתחם וייצרו עוד 30 מיליון דולר, ההכנסה הכוללת של אליפות ארה"ב תעמוד על 350 מיליון דולר. לפי התחזיות בשנה הבאה יישבר השיא שוב וההכנסות תעמודנה על 365 מיליון דולר, עם עלייה נוספת עד 2020.

 

 

צופי אליפות ארה"ב ישלמו יותר

זו אולי לא הפתעה גדולה, אבל הצופים המאושרים שיגיעו לצפות בשחקנים ובשחקניות ישלמו השנה יותר מאשר בעבר. כניסה למגרשים הצדדיים (ללא המגרש המרכזי) תעלה כ-120 דולר לכל הפחות, בעוד כרטיס כניסה למשחקי שמינית הגמר יעלה 156 דולר ויותר. מחירו של כרטיס לגמר הנשים מתחיל מ-145 דולר ומחיר כרטיס לגמר הגברים מתחיל מ-250 דולר. המחירים הללו משתנים לרוב גם בתלות בזהות השחקנים שמגיעים לשלבים המאוחרים, כמובן. כך, בטורניר ווימבלדון האחרון נרשמה ירידה משמעותית במחיר הכרטיס לגמר לאחר שאלוף 2017, רוג'ר פדרר, הודח כבר בשלב רבע הגמר. אם סרינה וויליאמס תעפיל לגמר הנשים (בטורניר הביתי שלה) מחיר הכרטיס לגמר הנשים עשוי לזנק.

 

גמר אליפות ארה"ב
אם אחד השחקנים הפופולריים בעולם יעפיל לשלב הגמר – תהיו בטוחים שהמחיר יזנק

 

מנכ"ל התאחדות הטניס האמריקאית: מחזירים את הכסף למשחק

אם שואלים את גורדון סמית', מנכ"ל התאחדות הטניס של ארה"ב, הכסף הגדול בכלל לא מגיע לבעלי המניות או למשקיעים. "אנחנו לוקחים את הכסף שאנחנו מייצרים ומחזירים אותו למשחק," הוא טוען ומוסיף שלא רק השחקנים נהנים מכספי זכייה גבוהים יותר. "אנחנו תומכים בשחקנים מקומיים ובינלאומיים על ידי יצירת סבב מקצועני, טניס מכללות ומרכזי טניס בינלאומיים שיוצרים מרחב עבור השחקנים המתחרים בטורנירי גרנד סלאם".

 

 

זמן השהייה הממוצע במתחם: 9 שעות

לפי הניתוחים שבוצעו על ידי בכירי התאחדות הטניס, אליפות ארה"ב מספקת חוויה לא רעה בכלל עבור הצופים. ב-2017 נרכשו למעלה מ-700,000 כרטיסים למשחקים השונים, ורוכשי הכרטיסים מבלים בממוצע 8 עד 9 שעות במתחם. זה לא מאוד מפתיע, כמובן. בזמן שמתקיימים משחקים בכמה מגרשים במקביל מציע המתחם גם מתחמי מזון, ברים, מסעדות יוקרה, חנויות ודוכנים של כל הספונסרים המרכזיים – ראלף לורן, רולקס, מרצדס, IBM, אמריקן אקספרס ואחרים.

 

הפרסים הגדולים של אליפות ארה"ב
סלואן סטיבנס זכתה ב-3.7 מיליון דולר בשנה שעברה – הזוכה השנה יקבל אפילו יותר

 

העלייה בפרסי הזכייה

כפי שכבר הזכרנו, מחירי הכרטיסים תלויים במידה רבה גם בזהות השחקנים המשתתפים בשלבים השונים, ובהתאחדות הטניס בארה"ב מבינים את זה היטב. זוהי בדיוק הסיבה להחלטה להעלות את כספי הזכייה בכל השלבים, ואם בשנה שעברה הוענקו פרסים בשווי מצטבר של 50 מיליון דולר (3.7 לרפאל נדאל וסלואן סטיבנס, הזוכים בטורנירי הגברים והנשים) הרי שהשנה צפויה עלייה נוספת: ל-53 מיליון דולר. זהו שיא נוסף מבחינת אליפות ארה"ב, שלמעשה מעניקה את פרס הזכייה הגבוה ביותר בהיסטוריה.

 

אם תהיתם איפה הזווית הישראלית בטורניר הקרוב, יש לכם סיבה לצפות בטניס: דודי סלע צפוי שלא להשתתף בטורניר הגברים בשל פציעה, יוליה גלושקו ודניז חזניוק ינסו להעפיל להגרלה הראשית דרך המוקדמות בטורניר הנשים, וגם יוני ארליך ישתלב ככל הנראה בטורניר הזוגות. חוץ מזה צפויים להתמודד גם השמות הגדולים ביותר בטניס העולמי, לרבות נובאק דג'וקוביץ', אנדי מארי וסטאן וואורינקה (שנעדרו מהטורניר בשנה שעברה בגלל פציעות) וכן רפאל נדאל (האלוף המכהן) ורוג'ר פדרר. בטורניר הנשים צפויות להשתתף סרינה וויליאמס, ויקטוריה אזרנקה, סימונה האלפ (המדורגת 1 בעולם), קרוליין ווז'ניאקי ומריה שראפובה.

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme