מלך החימר והכסף – כך מבזבז רפאל נדאל את ההון העצום שלו

מערכת5 דקות קריאה
האיש השווה מיליונים - רפאל נדא
שתף:

בתחילת חודש יוני חגג רפאל נדאל את יום ההולדת ה-32 שלו. גם השנה הוא חגג את האירוע הזה עם זכייה בתואר הגרנד סלאם המועדף עליו – על החימר בפריז. אלוף הרולאן גארוס בהחלט נחשב למלך החימר עם 11 תארי מייג'ור על המשטח הזה, שמצטרפים לעוד 6 תארים גדולים אחרים. הוא זכה עד היום גם באליפות אוסטרליה, בווימבלדון (פעמיים) ובאליפות אוסטרליה הפתוחה (שלוש פעמים). באופן טבעי הוא גם נהנה מלא מעט חסויות, מהחוזה עם חברת נייקי ועד להסכם עם חברת קיה, וכשמוסיפים את החוזים האלה לפרסי הזכייה – אפשר להבין איך הוא הפך לאחד הטניסאים הרווחיים ביותר בהיסטוריה.

 

עם 75 תארים, 17 תארי גרנד סלאם והסכמי חסות ששווים עוד כמה מיליוני דולרים, רפאל נדאל צבר עד היום הון של למעלה מ-100 מיליון דולר. מצד שני, הוא גם נחשב כמי שאוהב ליהנות מהחיים הטובים, ואת הכסף שהוא מרוויח על המגרש הוא אוהב לנצל היטב. מחיר שעון היד שלו כולל שש ספרות, ולצד הבית במיורקה יש לו גם נכס ברפובליקה הדומיניקנית. ועוד לא אמרנו מילה על היאכטה המפוארת שלו. אז לאן הכסף של רפא?

 

 

פרסי הזכייה של רפאל נדאל – 100 מיליון דולר

גם בגיל 32 רפאל נדאל הוא אחד משני הטניסאים הטובים בעולם, ובשנה האחרונה הוא מנהל מאבק צמוד על המקום הראשון עם רוג'ר פדרר. הוא לא נמצא בפסגה הזו בלי סיבה, כמובן, ועד היום הוא זכה בתארים בטורנירי יחידים וזוגות גם בטורנירי גרנד סלאם, גם במסגרת המשחקים האולימפיים (בבייג'ינג) וגם בטורנירים קטנים יותר. פרסי הזכייה שלו מצטברים לקצת יותר מ-100 מיליון דולר, סכום מרשים למדי שכאמור איננו כולל את החסויות. הזכייה שלו ברולאן גארוס הכניסה לחשבון הבנק שלו 2.4 מיליון דולר וכשזכה בשנה שעברה באליפות ארה"ב קיבל עוד 3.7 מיליון דולר. אם נוסיף למשוואה את החוזים שלו עם בבולט (יצרנית המחבטים), נייקי וטומי הילפיגר, נקבל הסכמים בסך כ-4 מיליון דולר נוספים. ההסכם שלו עם חברת קיה העניק לו גם רכב בשווי 31,900 דולר.

 

הזכיות של רפאל נדאל
עם תארי גרנד סלאם וזכיות בטורנירי זוגות ויחידים – רפאל נדאל צבר למעלה מ-100 מיליון דולר עד היום

 

אז איפה הכסף?

אחרי שסיכמנו שיש לנדאל לא מעט כסף בחשבון הבנק, הגיע הזמן להבין מה הוא עושה איתו, ואפשר להתחיל משעון היד שלו. מי שהבחין לשעון היוקרתי שענד במהלך הרולאן גארוס ישמח לדעת שמדובר בשעון שעולה היום לא פחות מ-725 אלף דולר, וכשהוא בבית הוא יוצא לטיולים עם האופניים החשמליים שעלות מוערכת בכ-4,500 דולר. אם הוא יעדיף לוותר על הרכב הדו-גלגלי הוא יוכל לבחור מבין שלל המכוניות שבבעלותו, בהן אסטון מרטין ומרצדס שכל אחת מהן עלתה לו עוד כמה מאות אלפי דולרים. כשהוא מחליט להתרחק מהיבשה לטובת הים מחכה לו גם יאכטה מפוארת בשם בטהובן, ומפעם לפעם הוא יוצא למסעות עם בת זוגו על אוניית הפאר שעלתה לו כ-2.8 מיליון דולר.

 

 

הבתים של רפאל נדאל

מסתבר שהטניסאי הספרדי אוהב לא רק מכוניות אלא גם בתים. את מרבית זמנו הוא מבלה בבית במיורקה, עיר הולדתו, והבית הזה עלה לו מיליון וחצי דולר. יש לו גם נכס נוסף ברפובליקה הדומיניקנית שעלה לו עוד 2 מיליון דולר, ואם הוא מעדיף לצאת לחופשה ולהתרחק מהמגרשים הוא יבחר בדרך כלל יעדים יוקרתיים למדי. החופשה שלו במקסיקו, למשל, עלתה קצת יותר מ-1,500 דולר לסוף שבוע אחד, והוא כבר נצפה נופש באיביזה עם חברתו ביאכטה המפוארת שלו.

 

הכסף של רפאל נדאל
רפאל נדאל עבד קשה כדי לזכות ב-17 תארי גרנד סלאם, כך שבהחלט מגיע לו לנוח באחד הבתים המפוארים או ביאכטה הגרנדיוזית שלו

 

משקיע גם באחרים

אם חשבתם שהכסף של רפאל נדאל מוקדש רק לחיי המותרות והשפע, אתם בהחלט טועים. ב-2008 הוא הקים קרן צדקה על שמו, ואימא שלו היא זו שמנהלת את הפעילות הממוקדת בילדים מאוכלוסיות חלשות. הוא גם הקים את האקדמיה של רפאל נדאל במיורקה, פרויקט שעלותו מוערכת בכ-25 מיליון דולר. מטרת האקדמיה היא לספק מסגרת חינוכית לטניסאים צעירים, אם כי הרישום לאקדמיה יעלה להורים 62,000 דולר בשנה. חוץ מזה הוא גם מעודד סטארט-אפים בספרד במטרה לפתח מוצרים מתחומי הספורט והבריאות, והסטארט-אפים הנבחרים מקבלים מענק של 160 אלף דולר. יש לו גם מסעדה, הוא רכש נכס נוסף להשקעה במדריד והוא מתכנן להקים רשת של אתרי נופש הכוללים מרכזי טניס בכל העולם. המרכז הראשון צפוי להיפתח במקסיקו עוד השנה.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme