כך תעברו חשבון בנק בקלות ותוזילו את עלויות הניהול

מורן בלסר5 דקות קריאה
כך תוכלו להעביר חשבון בנק ולחסוך כסף
שתף:

רובנו איננו עוקבים אחר הסכומים שהבנק שלנו גובה מאיתנו בדמות עמלות שוטפות (עמלת ניהול חשבון עו"ש למשל) כמו גם כאלה הנגבות על פעולות חריגות (משיכת סכום שהופקד לחשבוננו במטבע חוץ למשל). אנו נוטים להתייחס לעמלות הבנק כאל גזירה שלא ניתן להתחמק ממנה. אנו סבורים שאין הפרשים משמעותיים בין הבנקים ולכן אין סיבה לערוך השוואות ולשקול העברת חשבון בנק לבנק אחר. כדאי לדעת שההכנסה השנתית של הבנקים המסחריים מעמלות נאמדת בכ-9 מיליארד שקלים, כל זאת למרות שאנו מתבשרים מפעם לפעם על הוזלת עמלות וביטול חלק מהן.

 

כדאי לדעת שלעבור בנק הוא עניים פשוט הרבה יותר ממה שרבים מאיתנו סבורים. עוד חשוב ליזכור שייתכנו הפרשים של מאות שקלים בשנה בעלויות ניהול חשבון בין הבנקים השונים. לפיכך בהחלט כדאי לברר על מה וכמה גובה מאיתנו הבנק שלנו, לבדוק אם יש בנק המציע תנאים טובים יותר ולעבור בנק במידה ומסתבר שהמהלך משתלם. יוזמה כזו מצידכם, גם אם לא תבשיל לכדי מעבר בנק, תעניק בידיכם כוח אשר עשוי להניע את הבנק שלכם להעניק לכם תנאים עדיפים בדמות עמלות מוזלות, פטור מעמלות מסוימות, העברתכם למסלול שמאפשר לכם לחסוך בעלויות ניהול החשבון ועוד.

 

אפשר להוזיל עלויות ניהול חשבון בנק
חשוב להבין שאנו איננו שבויים בידי הבנק שלנו. כדאי לבדוק אם ניתן להוזיל עלויות ניהול חשבון הבנק ולעבור לבנק אחר אם מסתבר ששם גובים סכומים נמוכים באופן משמעותי

 

פחות בירוקרטיה ממה שאנו נוטים לחשוב 

כולנו יודעים שאפשר בקלות לעבור מחברת סלולר אחת לאחרת, גם החלפת ספק שירותי טלוויזיה רב ערוצית, אינטרנט וטלפון נייח קלים מאוד לביצוע. החברות יודעות זאת ופועלות לשדל אותנו לעבור אליהן באמצעות הצעת מבצעים מיוחדים למצטרפים חדשים וחבילות אטרקטיביות. ככל שהדבר נוגע לבנקים רובנו שותפים לתחושה שמדובר בעניין מורכב הרבה יותר. איכשהו הבנקים הצליחו לטעת בנו תחושה שכדאי להישאר נאמנים לבנק שלנו, לבנקאי האישי המכיר אותנו, לשירותים שאנו כבר יודעים כיצד לקבל וכד'. לראייה, למעט בנק מזרחי טפחות, אף בנק מסחרי גדול לא יוצא במסעות פרסום המעודדים לקוחות לעבור אליהם מבנק אחר.

 

חשוב לדעת שבנק ישראל פועל בנחישות מזה כמה שנים כדי לייעל תהליך מעבר בנק, כל זאת כדי להגביר את התחרות בין הבנקים המסחריים. יש האומרים שעוד יש הרבה מה לעשות אולם הדעה הרווחת היא שגם במצב הנוכחי אין סיבה לחשוש ממהלך של סגירת חשבון בבנק אחד תוך פתיחת חשבון בבנק אחר, כל זאת במטרה לצמצם עלויות ניהול החשבון.

 

 

כמה עולה להעביר חשבון בנק

ישנן עלויות הנלוות להליך סגירת חשבון בנק, גם פתיחת חשבון אינה פעולה חינמית לחלוטין. חשוב לדעת שהעלות הכוללת של מעבר בנק לא תעלה על כמה עשרות שקלים, סכום זה כולל ביטול כרטיסי אשראי של הבנק הישן והוצאת כרטיסי אשראי אחרים תחתם מטעם הבנק החדש. עוד יש ליזכור שהתהליך כולו הוא פשוט, מרגע שניתנה הוראת הביצוע הוא מתרחש כמעט אוטומטית. כיום אין סיבה לעבור בנק מטעמים של ניהול החשבון בסניף הקרוב למקום מגוריכם. כל הבנקים מציעים מגוון גדול של פעולות שניתן לבצע באופן מקוון. הצורך להגיע פיזית לסניף הולך ופוחת ואין מניעה להתנהל כך שלא תצטרכו להגיע לסניף כלל למעט במקרים חריגים מאוד, כגון נטילת הלוואת משכנתא.

 

 

טופס "תעודת זהות בנקאית"

הצעד הראשון בדרך להחלפת בנק הוא בקשת טופס "תעודת זהות בנקאית". את הטופס מבקשים מן הבנק שלכם וכבר בשלב זה ייתכן ויציעו לכם הוזלת עמלות כדי לשכנע אתכם להימנע מלממש את החלטתכם לסגור את חשבון הבנק הישן שלכם. הטופס הנ"ל כולל פרטים אודות הלוואות שקיבלנו ותשלומי ההחזר שבוצעו ("היסטוריית פירעון הלוואה"), נתונים אודות מסגרת האשראי (כולל שינויים שנערכו בה), תנועות בעו"ש, מצבי חריגה ממסגרת האשראי (מתי ולכמה זמן), שיעור הריביות המשולמות בגין משיכת יתר, גובה העמלות השונות, כרטיסי אשראי והיקף השימוש בהם ועוד. במעמד קבלת הטופס הבנק מחויב לתאר בפניכם את הפעולות שיידרשו כדי לסגור את החשבון. חשוב לדעת שעל פי חוק הבנק מנוע מלגבות מעל ל-40 שקלים עבור טיפול בהליך כולו.

 

אם סגירת החשבון היא משימה פשוטה הרי שפתיחת חשבון חדש פשוטה שבעתיים. בתוך דקות ניתן לפתוח חשבון בנק חדש ולהעביר אליו את כל הפעילות (כולל הוראות קבע, אם כי חשוב מאוד לוודא בעצמנו העברתם התקינה).

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme