איך טניס נשים יכול לייצר הון של 180 מיליון דולר? תשאלו את סרינה וויליאמס

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
סרינה וויליאמס עם 180 מיליון דולר
שתף:

טורניר ווימבלדון האחרון היה בהחלט מיוחד. בטורניר הגברים ראינו את רוג'ר פדרר מודח כבר ברבע הגמר, ג'ון איזנר וקווין אנדרסון שברו שיא בחצי הגמר שנמשך שש שעות וחצי, וגם נובאק דג'וקוביץ' ורפאל נדאל הפגינו כושר מופלא במפגש ביניהם. אלא שהסיפור הגדול באמת היה דווקא גמר הנשים, אליו העפילה סרינה וויליאמס. בטורניר הרביעי שלה השנה – ומאז חופשת ההיריון והלידה שלה – היא הצליחה להתקרב לגביע יותר משחקניות שהיו כאן גם כשהיא החליפה חיתולים, בהן סימונה האלפ וקרוליין ווזניאקי. על ההישג הזה היא תרוויח הרבה מאוד כסף, לא שחסר לה ממנו: עד היום היא צברה למעלה מ-180 מיליון דולר. איך זה קרה?

 

23 תארי גרנד סלאם ושליטה בסבב הנשים

הדרך של סרינה לתהילה ולמעמד של שחקנית הטניס הגדולה בכל הזמנים, היא דרך שהחלה בשלב מוקדם מאוד, ולמעשה תואר הגרנד סלאם הראשון שלה הגיע ב-1999. עם ניצחון גדול על מרטינה הינגיס באליפות ארה"ב היא הפכה מהר מאוד לכוכבת, ולמרות שתואר המייג'ור הבא הגיע רק ב-2002 (אז הגיעו שלושה ברציפות, בכולם ניצחה את אחותה הגדולה ונוס) היא נחשבה להבטחה גדולה. היא מימשה אותה בענק וב-2002 עלתה למקום הראשון בעולם. מאז ועד היום היא צברה למעלה מ-180 מיליון דולר וגם אם נדמה לכם שהסיבה לכך היא הזכיות הבלתי נגמרות בטורנירים הגדולים ביותר – האמת היא שיש עוד כמה סיבות ממש טובות.

 

קריירת הטניס של סרינה וויליאמס

הקריירה המקצועית של סרינה על מגרשי הטניס החלה באוקטובר 1995, כשהייתה בת 14 בלבד. נדרשו לה בסך הכל שנתיים כדי לעשות את הפריצה הראשונה שלה – לתוך 100 המקומות הראשונים בדירוג ה-WTA. כאמור, כבר ב-1999 היא הניפה גביע מייג'ור ראשון בניו יורק, ובעקבות הזכייה הזו היא נכנסה לראשונה גם לטופ 10 העולמי. גם בתקופות מאוחרות יותר בקריירה, כשהתמודדה עם פציעות טורדניות ועם קרישי דם שאיימו על חייה, היא תמיד הצליחה לחזור בגדול, לזכות בתארים החשובים ביותר ולהגיע לשלבים המאוחרים כמעט בכל טורניר שאליו נכנסה. גם התואר שלה באוסטרליה ב-2017 הושג בזמן שהייתה הרה, מה שהופך את התואר הזה לגדול ומרגש אפילו יותר. בסך הכל – לפי אתר ה-WTA – היא צברה כ-85 מיליון דולר מכספי הזכייה שלה בלבד.

 

 

ההשקעות של סרינה

חלק ניכר מההון שלה אולי הגיע מהטניס אבל סרינה וויליאמס ידעה להשתמש בכסף הזה כדי לייצר עוד קצת כסף. לא כל השקעה כזו בהכרח הניבה את התוצאות הרצויות, דרך אגב. ב-2012 היא השקיע ב-Mobli (אתר מתחום המדיה החברתית), השקעה שהתבררה ככישלון מוחלט. היא השקיעה גם ב-Mayvenn, מיזם שאפשר למעצבי שיער למכור פאות ותוספי שיער ללקוחות, ב-Daily Harvest, מותג מזון אורגני קפוא, וכן במותג LOLA שמספק מוצרי היגיינה נשיים.

 

 

החסויות של סרינה

כוכבת גדולה כמו סרינה וויליאמס מושכת גם את תשומת לבם של נותני החסויות, כמובן, ויש לשם שלה ערך כלכלי לא מבוטל. כיאה לספורטאית במעמדה החסות המרכזית שלה היא עם חברת נייקי, זו שאיבדה ממש לאחרונה את המקביל של סרינה בסבב הגברים – רוג'ר פדרר. לסרינה יש בנייקי קולקציית טניס שלמה והיא אחת הכוכבות הגדולות של המותג בימינו. מותגים נוספים חתמו על צ'קים שמנים עם הטניסאית המעוטרת, בהם גייטורייד, צ'ייס, אינטל ואחרים.

 

 

בעלה של סרינה: מהמייסדים של Reddit

זמן לא רב אחרי נולדה אלכסיס אולימפיה בספטמבר 2017, סרינה נישאה לבחיר ליבה (ואביה של הילדה כמובן) – אלכסיס אוהניאן. אם השם שלו לא נשמע לכם מוכר אפשר רק להניח שאתם מכירים את האתר שהקים: Reddit. על פי ההערכות אוהניאן לא הביא הרבה כסף לזוגיות הזו, דרך אגב. למעשה, על פי ההערכות הוא שווה כ-9 מיליון דולר "בלבד".

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme