לא רק סרינה וויליאמס – העבירות של הספורטאים והמחיר ששילמו עליהן

מערכת5 דקות קריאה
החטא ועונשו - קנסות של ספורטאים בענפים השונים
שתף:

ספורטאים נדרשים להפגין לא רק ביצועים מצוינים על המגרש, אלא גם רוח ספורטיבית ועמידה בחוקים ברורים. מי שלא עומד בתקנות מקבל קנסות, ובמקרים שונים העונש עשוי להיות כבד הרבה יותר. המקרה המדובר ביותר בתקופה האחרונה הוא כמובן המקרה של סרינה וויליאמס, פיינליסטית אליפות ארה"ב בטניס, אבל היא ממש לא לבד.

 

 

סרינה וויליאמס – 17,000 דולר על 3 עבירות

סרינה וויליאמס העפילה לגמר אליפות ארה"ב בתחילת החודש, והופתעה לגלות בצד השני של הרשת את נאומי אוסקה, טניסאית יפנית צעירה בכושר מצוין ועם טניס התקפי ויציב. היא נקלעה לפיגור ובתחילת המערכה השנייה קיבלה אזהרה משופט הכיסא, קרלוס ראמוס, לאחר שזיהה את המאמן שלה מסמן לה מהיציע להתקדם לעבר הרשת (אזהרת אימון). סרינה הסבירה שזה לא ממש הקטע שלה ואין סיכוי שהיא תרמה, ראמוס הקשיב, והמשחק המשיך.

 

אחרי שנשברה שוב, סרינה פרקה את העצבים על המחבט. היא שברה אותו וקיבלה אזהרה נוספת. על פי התקנות – אזהרה שניה פירושה אובדן נקודה. בשלב הזה היא הבינה שאזהרת האימון לא נמחקה, ונצלה כל רגע פנוי כדי לדרוש התנצלות משופט הכיסא, להבהיר שלעולם לא ישפוט יותר במשחקים שלה, ולכנות אותו שקרן וגנב. ראמוס, בתמורה, העניק לה אזהרה שלישית על אלימות מילולית (verbal abuse), מה שהוביל באופן אוטומטי לפסילת משחקון. שני משחקונים מאוחר יותר, ואחרי צעקות, ריבים, שריקות בוז ומארגני טורניר שהוזעקו למגרש – אוסקה ניצחה וזכתה בגביע. התקרית הזו זכתה לפרסום אדיר בכל הרשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת, בעיקר משום שסרינה העלתה טענות לאפליה מגדרית, ובין אם אתם בצד שלה או בצד שלו, הקנס שקבע ה-ITF הצטרף להודעת התמיכה שלהם בשופט.

 

סרינה נקנסה ב-17,000 דולר על שלוש העבירות שביצעה במהלך המשחק. הקנס הזה מצטרף למספר קנסות נוספים ששילמה על אירועים קודמים, גם הם באליפות ארה"ב. בחצי הגמר ב-2009 היא זעמה על קריאת "פוט פולט" (דריכה על הקו) ואיימה על שופטת הקו "לדחוף לה את הכדור לגרון". בעקבות התקרית היא נקנסה ב-82,500 דולר וקיבלה עונש הרחקה על תנאי למשך שנתיים. בגמר 2011 קיבלה קנס נוסף לאחר ששופטת הכיסא, אווה אזדרקי, פסלה נקודה לטובתה משום שצעקה לפני שהנקודה הסתיימה. סרינה אמרה לה במהלך ההפסקה: "אם תראי אותי ברחוב תישארי בצד השני. ממש יצאת משליטה. את מלאת שנאה ואת לא יפה מבפנים. איזו לוזרית." לאחר הטורניר נקנסה ב-2,000 דולר.

 

מריו באלוטלי – 39,000 דולר על פוסט באינסטגרם

יש בדיחות שאולי עדיף לא לספר, ואם יש מישהו שלמד את השיעור הזה על בשרו, זה מריו באלוטלי. ב-2014 העלה הכדורגלן פוסט לאינסטגרם עם טקסט בעל ניחוח גזעני למדי: "אל תהיה גזען! תהיה כמו מריו, הוא שרברב איטלקי שנוצר על ידי יפנים, מדבר אנגלית, נראה כמו מקסיקני, קופץ כמו שחור ואוסף מטבעות כמו יהודי". אחרי שהצליח להרגיז כמעט כל קבוצה אפשרית על פני כדור הארץ הוא נדרש לשלם קנס של 39,000 דולר. הוא גם הורחק ממשחק אחד.

 

 

דמרקוס קאזינס – 50,000 דולר על קללות

שחקן הכדורסל האמריקאי קיבל לא מעט קנסות במהלך הקריירה. בסך הכל הוא שילם קצת יותר מ-1.5 מיליון דולר והורחק מהמגרש 12 פעמים. ובכל זאת התקרית מ-2015 ראויה להתייחסות: קאזינס קיבל קנס של 50,000 דולר לאחר שהשתמש בשפה "לא נאותה" וקילל אוהדים. הוא גם הורחק לאחר האירוע למשחק אחד.

 

סטפן קרי – 50,000 דולר על פגיעה באוהד

אם יש ספורטאים שהבעיה אצלם היא חוסר היכולת לשלוט בפה שלהם, יש כאלה שלא שולטים במגן השיניים שלהם. אחד מהם הוא סטפן קרי. ב-2017 הוא כעס על החלטת שיפוט, התלונן וברגע של תסכול השליך את מגן השיניים שלו לעבר השופט, תוך שהוא פוגע באחד הצופים. הוא הוצא מהמגרש ומאוחר יותר טען שלא הייתה לו כל כוונה לפגוע באף אחד, אלא רק לזרוק את המגן מתוך תסכול. זה לא מנע את הקנס שהגיע לאחר מכן: 50,000 דולר.

 

ולדימיר ראדמנוביץ' – 500,000 דולר בעקבות פציעה

ב-2007 התמודד ראדמנוביץ' עם קנס גבוה למדי, כ-10 אחוזים מהשכר השנתי שלו, שעמד על 5.2 מיליון דולר. זה קרה לאחר שפרק את הכתף במהלך חופשה, כשהתנסה לראשונה בסנובורד. הסיכון שנטל על עצמו היווה למעשה הפרה של החוזה שלו, וזה אפילו לא היה החלק הגרוע ביותר בסיפור. הכדורסלן החמיר את המצב כששיקר והמציא סיפור שלם כדי להסתיר את האמת. למזלו, אף אחד לא השתמש בסיפור הזה כדי לשבור את החוזה שלו, שהיה שווה יותר מ-30 מיליון דולר.

 

פאביו פוניני – 96,000 דולר על שימוש בשפה בוטה

אליפות ארה"ב מוציאה מהטניסאים הרבה אמוציות. זו הדרך היחידה להסביר איך קרה שגם פאביו פוניני איבד עשתונות וקיבל עונש חמור ב-2017. בסיבוב הראשון בטורניר, שבו גם הפסיד, פוניני כינה את שופטת הכיסא במילה גסה במיוחד, ובעקבות האירוע לא רק נדרש לשלם קנס של 96,000 דולר, אלא הוא הורחק משני טורנירי גרנד סלאם. במקרה של פוניני לא מדובר בהפתעה גדולה, שהרי מדובר באחד הטניסאים הפרועים יותר בסבב, אבל המקרה הזה היה חריג – והעונש היה בהחלט מוצדק.

 

ניק קיריוס – קנסות על העלבת יריב ומחוות מגונות

יש טניסאי אחד שקיבל לא מעט קנסות בקריירה, אבל גם לו היו כמה רגעי שיא בעייתיים במיוחד. קוראים לו ניק קיריוס, ואחת התקריות החמורות יותר אירעה ב-2015 כשהתמודד מול סטאן וואורינקה בטורניר המאסטרס במונטריאול. במהלך המשחק הוא "בישר" ליריבו על קשר מיני בין טניסאי אוסטרלי אחר לבין בת זוגו של וואורינקה, הטניסאית דונה וקיץ'. קיריוס אמנם התנצל בטוויטר לאחר התקרית אבל זה לא חסך ממנו קנס של 12,500 דולר והשעיה ל-28 יום.

 

זה לא היה העונש היחיד של האוסטרלי. מוקדם יותר השנה הוא צולם במהלך משחק כשהוא מבצע מחווה בעלת אופי מיני בטורניר קווינס בבריטניה, ונקנס ב-17,000 דולר. הקנסות הללו מצטרפים לעונשים אחרים שקיבל על "זריקת משחק" ועל העלבת שופטים, ולא נראה שהוא לומד את הלקח.

 

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme