השוואה בין אינסטגרם וסנאפצ'ט – איזו אפליקציה טובה יותר?

מערכת5 דקות קריאה
אינסגרם מול סנאפצ'ט - מי מנצח?
שתף:

בשנת 2016 השיקה אינסטגרם גרסה חדשה שכוללת את אחד המאפיינים המרכזיים ביותר של סנאפצ'ט – הסיפורים (stories). נדמה שגם לא היה שם נייסיון נואש להסוות את הדימיון בין הסיפורים של אינסטגרם לאלה של סנאפצ'ט, ומעבר לשם הדומה גם המראה היה זההש. עם התוספת הזו יכלו המשתמשים ברשת החברתית לשתף תמונות ועדכונים בווידאו, ואלה ייעלמו לאחר 24 שעות.

 

מרכיב הסיפורים היה רק ההתחלה, ומאז שהצטרף לאינסטגרם התווספו עליה גם פילטרים חדשים, אפשרות לתיוג מקום, הוספת סטיקרים (stickers), כלי ציוד והודעות תמונה נעלמות. כך נוצרה תחרות של ממש בין שתי האפליקציות החברתיות הללו. אלא שהיום אינסטגרם מובילה על סנאפצ'ט, לפחות בכל הקשור למספר המשתמשים בה. נכון לחודש יוני 2017 היו לה 250 מיליון משתמשים שיצרו סיפורים חדשים מדי יום, בהשוואה ל-166 מיליון משתמשים יומיים בסנאפצ'ט. האם מספר המשתמשים יעיד בהכרח שאינסטגרם טובה יותר?

 

1 – הסיפורים

המושג שנקרא "סיפורים" היה המוצר הראשון שאינסטגרם השיקה, שהוא שיבוט של מוצר שפותח על ידי סנאפצ'ט. השוואת הסיפורים לוקחת בחשבון לא רק את נראות הרכיבים (סטיקרים או פילטרים) אלא את החוויה השלמה, לרבות מעבר בין סיפורים וחוויית הצפייה בסיפורים עצמם.

 

אינסטגרם - Business Insider
Business Insider

 

אינסטגרם

הסיפורים של אינסגרם מופיעים בראש העמוד, ואפשר לראות את הסיפורים החדשים מיד בכניסה לאפליקציה. בחירת המיקום מעודדת כניסה לסיפורים הללו, והזמינות שלהם בהחלט הופכת אותם למושכים יותר. החיסרון המרכזי בסיפורים של הרשת הזו הוא שהם מתחילים לעבוד לבד. זהו חיסרון משום שאנשים יכולים לראות שצפינו בסיפור שלהם. כך אנחנו עשויים "להיתפס" צופים בסיפור של מי שכבר אינו חבר או של אקסית מיתולוגית, למשל.

 

סנאפצ'ט

בעוד סיפורים החלו לפעול אוטומטית בסנאפצ'ט בעבר, היום הצליחה הרשת החברתית לחמוק מהאופציה הזו, וזוהי נקודה חשובה לטובתה. החיסרון בנקודה הזו הוא חופש הבחירה הגדול יותר שניתן למשתמשים, שיכולים לבחור בעצמם מה לראות (או לא לראות), וכך הם נחשפים פחות לתכנים של משתמשים אחרים. חיסרון נוסף של האפליקציה נעוץ בעצם העובדה שאין הרבה מה לראות בה מעבר לסיפורים עצמם.

 

בשורה התחתונה

חוויית המשתמש בכל הקשור לצפייה בסיפורים עצמם זהה כמעט לחלוטין בין שתי האפליקציות. תמונות וסרטונים מתחילים לעבוד כמעט באופן אוטומטי, ולחלופין אפשר ללחוץ על המסך ולעבור לסיפור הבא. העברת המסך שמאלה תחזיר אתכם אל הפריים הקודם. אם אתם מחפשים הבדל אחד בכל זאת, סנאפצ'ט מאפשרת לכם לבחור את משך הזמן שבו אחרים יוכלו לצפות בתמונה שהעליתם, אפשרות שלא קיימת באינסטגרם. עם זאת, אינסטגרם עדיין נחשבת לחלופה הטובה מבין השתיים, שכן היא מציעה תוכן נוסף מעבר לסיפורים הנעלמים.

 

2 – הודעות אישיות

 

אינטסגרם Business Insider
Business Insider

 

סנאפצ'ט

תמונות וסרטונים נעלמים הם אולי הלחם והחמאה של סנאפצ'ט, והם גם ותיקים יותר באפליקציה הזו בהשוואה לאינסטגרם, אבל זה לא אומר שהם בהכרח טובים הרבה יותר. היתרון המרכזי שיש לה בכל זאת נעוץ דווקא בפשטות שלה. אתם יכולים לשלוח הודעה, אחרים יצפו בה, ואז היא תעלם. גם שיחות אישיות ייעלמו כשתסגרו את האפליקציה. זהו יתרון אדיר, וזה גם מה שמאפיין את סנאפצ'ט מאז יומה הראשון. מצד שני, יש גם מי שיראה בפשטות הזו חיסרון, שכן מדובר במערכת לא מאוד מתוחכמת, עם אייקונים פשוטים (ויש שיאמרו מבולגנים).

 

אינסטגרם

ממשק ההודעות הישירות של אינסטגרם מעוצב ומרשים יותר, והוא מאפשר למשתמשים לחלוק תמונות וסרטונים עם חברים ומשפחה. עם זאת, לא מדובר בלחיצת כפתור אחת פשוטה. אם בסנאפצ'ט נצטרך לא יותר מאשר תנועת אצבע אחת או הקלקה פשוטה, כדי להשיג את אותו המטרה באינסטגרם נצטרך להשקיע עוד כמה רגעים. זאת מעבר לעובדה שעצם השימוש בהודעות הנעלמות מרגיש כמו חיקוי שאין מאחורי היגיון של ממש. אפשר להבין את הרצון לספק את כל השירותים, אבל לא בטוח שזה נחוץ.

 

בשורה התחתונה

במקרים רבים קשה לנצח את הפשטות ואת העיצוב הקלאסי, ובמובן הזה סנאפצ'ט מנצחת בגדול.

 

3 – פילטרים לפנים

 

פילטרים לפנים - סנאפצ'ט לעומת אינסטגרם
Business Insider

 

סנאפצ'ט

סנאפצ'ט הייתה הראשונה שהציעה פילטרים משעשעים ופשוטים לתפעול, ואולי זו גם הסיבה לכך שהם נחשבים לטובים יותר. החלפת פנים היא אחת ההברקות של האפליקציה. גם האנימציה נהדרת. אם תשתמשו בפילטר של פני הכלב תקבלו לא רק אוזניים של כלב, אלא גם לשון מתאימה וצלילים שמשתלבים היטב עם החוויה. אם מטרת האפליקציה היא לספק בידור והנאה, היא עושה את זה מצוין.

 

אינסטגרם

סוגיית הפילטרים לפנים חדשה למדי אצל אינטסגרם, וגם כאן יש תחושה שמדובר בהעתקה של מוצר איכותי ומרשים יותר. נקודת בונוס שכדאי לזקוף בכל זאת לזכותה היא שמרבית הפילטרים יצירתיים ומרשימים, ובחלקם הם מצליחים להתעלות על המקור של סנאפ'צט  בזכות עיצוב שמרגיש קצת יותר קרוב למציאות. אולי מן הראוי לציין עוד משהו שחסר לאינסטגרם, גם אם אפשר לתת לכך הסבר אתי. בהשוואה לחלק מהפילטרים של סנאפצ'ט, כאן לא תמצאו פילטרים שמבהירים את עורכם, גורמים לכם להיראות צעירים יותר או מצרים את הגזרה. כאמור, הסבר אתי הוא מבורך, וכל אחד יקבע בעצמו אם זה יתרון או חיסרון.

 

בשורה התחתונה

סנאפצ'ט זוכה גם כאן בעדיפות מסוימת. לא חסרות לה מגבלות, אבל היא מתעלה על אינסטגרם.

 

4 – סטיקרים ופילטרים

 

סטיקרים של אינסגרם לעומת סנאפצ'ט
Business Insider

אינסטגרם

פילטרים וסטיקרים הם מבחן איכות לשתי האפליקציות, ומהצד של אינסטגרם נראה שיש מגוון מצומצם יחסית גם של אלה וגם של אלה. העיצוב פשוט, נקי ומדויק, אבל אין מבחר עשיר או מפתיע, והוא גם לא מתחדש בתדירות גבוהה במיוחד. אולי זו הסיבה לכך שרוב המשתמשים נעזרים בפילטרים כדי לשנות מעט את צבעי התמונה, אבל לא למטרות גדולות יותר.

 

סנאפצ'ט

הסטיקרים והפילטרים של סנאפצ'ט מגוונים הרבה יותר, אבל זה לא בהכרח אומר שהתוצאה איכותית הרבה יותר. כלומר, יש לא מעט אייקונים וגם סוגים שונים של תוספים מנצנצים, אבל הם לא בהכרח אטרקטיביים או מוסיפים משהו לתמונות שלנו. אפשר להסיק, אם כן, שאף אחת מהאפליקציות לא באמת מנצחת בקרב הזה.

 

5 – איורים בנסאפצ'ט לעומת אינסטגרם

 

אינסטגרם מול סנאפצ'ט בתחום האיורים
Business Insider

 

אינסטגרם

שתי האפליקציות מציעות אפשרות לצייר על גבי התמונות שאנחנו מעלים, אבל אינטסגרם בהחלט עושה את זה מצוין. יש שלושה סוגים שונים של עפרונות ציור, במבחר צבעים, וגם מחקר, טוש זוהר בצבעי הקשת ובעיקר שילוב בין פשטות לתגובה מהירה למדי. כך הציור נעשה פשוט יותר וגם התוצאה מרשימה יותר.

 

סנאפצ'ט

לא הרבה השתנה אצל סנאפצ'ט בתחום הזה מאז יומה הראשון, וזה ככל הנראה אומר הרבה. זוהי גם הסיבה לכך שבקרב הזה אפשר להעניק את המדליה לאינטסגרם.

 

בשורה התחתונה באמת

יש לסנאפצ'ט המון יתרונות, ואין ספק שגם החלוצה בכל הקשור לסיפורים ולתמונות הנעלמות. מצד שני, יש לאינסטגרם כמה תכונות חשובות שנותנות לה נקודות בונוס. במקרים רבים היא אולי מעתיקה מסנאפצ'ט אבל היא עושה את זה קצת יותר טוב מהמקור. מאחר ויש לה גם תכנים נוספים אחרים וניסיון בשוק, נדמה שכל תוספת חדשה היא רק שדרוג לשירותים המקוריים שלה, ותוספות הן לרוב מבורכות. אם נוסיף לכם את התחכום, את העיצוב המרשים ואת חוויית המשתמש הטובה, אפשר להבין למה היא זוכה בתחרות. הניצחון מוענק לה גם בזכות המשתמשים הרבים שנכנסים אליה מדי יום, הרבה יותר ממה שסנאפצ'ט מכירה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme