פייסבוק במקום האחרון: דירוג האמינות של הגולשים ברשתות

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
פייסבוק חוטפת מכה ומדורגת נמוך במדד האמון
שתף:

מאז שדונאלד טראמפ נכנס לבית הלבן גילינו מושג חדש: פייק ניוז. מאז שהנשיא האמריקאי הגדיר אותו נראה שאנחנו משתמשים בו יותר ויותר, וברשתות החברתיות יש לו נוכחות אדירה. אז החדשות המזויפות הן לא באמת המצאה של טראמפ (הוא רק נתן להן שם) ונראה שבאופן כללי הגולשים ברשתות השונות איבדו אמון במידע שהם קוראים אונליין. בסקר של Business Insider נמצא כי יותר ממחצית הגולשים (54 אחוזים ליתר דיוק) מאמינים שיש השפעה עצומה לפייק ניוז בכל הקשור לאופן שבו הם תופסים פרסומות ותוכן ממומן ברשתות כמו פייסבוק או אינסטגרם.

 

 

חוסר האמון משמעותי – בעיקר בקרב עסקים

חוסר האמון של הצרכנים במידע שהם קוראים ואליו הם נחשפים הוא נתון בעייתי במיוחד, ומי שסובלים ממנו יותר מכל הם בעלי העסקים. בעידן תחרותי ממילא, המותגים והחברות הגדולות פונים לפלטפורמות הדיגיטליות כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי. אם בפלטפורמות הללו קיים חוסר אמון גדול כל כך, גם המותגים והחברות הללו מתמודדים עם ההשלכות. תקשורת חיובית עם הלקוחות הופכת לבעייתית יותר, ללא ספק.

 

לינקדאין עקפה את פייסבוק
הרשת האמינה ביותר: לינקדאין

 

הסקר קובע: לינקדאין ראשונה במדד האמון

הסקר שבוצע בחן למעשה את הרשתות החברתיות המרכזיות: פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט, טוויטר, לינקדאין ויוטיוב. המטרה הייתה לבחון את התפיסות של הגולשים בכל הקשור למידע אליו הם נחשפים ברשתות השונות. המדדים שנבדקו כללו אבטחת מידע, לגיטימיות המידע, אמינות הקהילה, חוויית משתמש, יכולת השיתוף ורלוונטיות. התוצאות מעודדות בעיקר את לינקדאין, שמסיימת במקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות. יש גם לא מעט סיבות שמסבירות למה דווקא לינקדאין, כולן קשורות באופי המקצועי של הקהילה, זה שמבטיח גולשים שמתנהגים באופן אחראי ורגוע הרבה יותר.

 

 

פייסבוק צונחת

בזמן שלינקדאין שומרת על מקומה בפסגה, פייסבוק היא זו שקיבלה מכה דרמטית בכנף בשנה האחרונה. אולי בגלל חשיפת ההשפעה הרוסית על הבחירות בארה"ב (באמצעות פייסבוק) ואולי בגלל סקנדל אנלטיקה ועשרות מיליוני הפרופילים שדלפו, פייסבוק ירדה השנה מהמקום השני למקום החמישי והאחרון, אותו היא חולקת עם יוטיוב. מצד שני, אינסטגרם – שנמצאת בבעלות פייסבוק – נמצאת במקום השני, אליו טיפסה מהרביעי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme