10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
מה שצריך לדעת
שתף:

הווירוס המסתורי ברכבת ממשיך והסימפטומים מחריפים, ההגרלה האחרונה של "מחיר למשתכן" יוצאת לדרך לפני הבחירות, ולמי תורם דונאלד טראמפ רבע מהשכר השנתי שלו?

 

1 – נהגי הרכבת ממשיכים לחלות, וגם לאבד מפתחות

בשבועות האחרונים אנחנו שומעים את זה הרבה, וגם נוסעי הרכבת מרגישים את זה היטב: נהגי קטר נוספים הודיעו שהם חולים, ובין אלה שכן הגיעו למשמרת נשמעה טענה חדשה ומקורית. הם פשוט לא מוצאים את המפתחות לקטר. חלקם נעשים עייפים מדי בשעת הצהריים ואחרים מגיעים באיחור. בקיצור, נוסעי הרכבת ימשיכו לאחר למשרד ולהגיע הביתה רק אחרי מסע מפרך בתחבורה הציבורית, וכרגע לא ברור מתי הסאגה הזו תסתיים.

 

וירוס נהגי הרכבת
וירוס מסתורי ברכבת גורם גם לשיכחה?

 

2 – גם בחברת ההסעות בנתב"ג לא נחים

אם מצוקת הרכבת תיפתר עד פסח כנראה תוכלו להגיע איתה לנתב"ג, אבל יש סיכוי שעד אז יפתחו נהגי מערך ההסעות של נמל התעופה בשביתה משלהם. הסיבה? הם מתלוננים על פערי שכר בין נהגי "תור בוס" לבין נהגים בחברות אחרות, ולמרות שהנהלת החברה קיבלה תוספות כספיות לכל שעת נהיגה, הן לא ממש הגיעו לנהגים. השביתה המיועדת תצא לדרך בדיוק לפני פסח.

 

 

3 – הגרלת דיור למשתכן האחרונה כוללת דירות בתל אביב

שלושה שבועות לפני הבחירות, ולא ממש בטוח מה יעלה בגורלה של התכנית שיזם שר האוצר משה כחלון, אבל הגרלה נוספת כבר יצאה לדרך. ההגרלה האחרונה לפני הבחירות תכלול לראשונה גם 200 דירות בתל אביב, ובנוסף יוגרלו 5,000 דירות נוספות ב-12 יישובים אחרים. בין השאר משתתפות בהגרלה גם דירות בבני ברק, אריאל ואבן יהודה, וכן דירות בראש העין ובירושלים. ההגרלות מיועדות לכל הסדרות.

 

מחיר למשתכן
ההגרלה לפני הבחירות – התוצאות אחרי

 

4 – המדינות החזקות בעולם: ישראל במקום השמיני

על פי הדירוג העולמי (US News and World Rankings), ישראל היא המדינה השמינית בעוצמתה. זה לא מאוד מפתיע, וגם לא ממש חידוש, שכן גם בשנה שעברה היה הדירוג שלנו זהה. למי שתוהה, הדירוג נקבע על בסיס עוצמת הצבא, היחסים הבינלאומיים, ההשפעה הפוליטית, ההשפעה הכלכלית והמנהיגות. כוחו של צה"ל, לצד השפעותיה של ישראל בזירה הפוליטית, הם שאפשרו לה לעקוף את ספרד, שוודיה, סינגפור, איטליה, הודו, אוסטרליה ושוויץ. גם את טורקיה, אירן וערב הסעודית הצלחנו לעקוף.

 

5 – במקביל: תל אביב בין 10 הערים היקרות בעולם

אז אולי ישראל מדינה חזקה, אבל כנראה שכדי לגור בה – או לפחות באחת הערים המרכזיות בה – תצטרכו לעבוד ממש קשה. במדד הערים היקרות של האקונומיסט הגיעה תל אביב למקום העשירי, אותו היא חולקת עם לוס אנג'לס. אם אתם רוצים להסתכל על חצי הכוס המלאה, יש מספיק ערים יקרות יותר: פריז, סינגפור והונג קונג חולקות את המקום הראשון, ציריך במקום השני ואחריה ג'נבה ואוסקה (שוויון), וכן סיאול, ניו יורק וקופנהגן (גם הן בשוויון).

 

6 – דונאלד טראמפ תורם לביטחון המולדת

נשיא ארה"ב חשף כי תרם רבע מהשכר השנתי שלו – 400,000 דולר – למחלקה לביטחון המולדת. "התקשורת לא אוהבת לכתוב על זה, ואני גם לא צריך שהיא תעשה את זה, אבל אני תורם את השכר הנשיאותי השנתי שלי לסוכנויות שונות במהלך השנה," צייץ בטוויטר והוסיף גם תמונה של הצ'ק הנדיב.

 

 

7 – שופינג אונליין גם באינסטגרם

מאז ומעולם נחשבה אינסטגרם כיעד אידאלי למותגי אופנה, איפור וטיפוח. אלא שעכשיו היא מספקת עבור המותגים האלה גם הזדמנות לבצע מכירה – ישירות דרך הרשת החברתית. השירות החדש, Instagram Checkout, יאפשר לגולשים לבצע רכישות דרך האפליקציה, וללא מעבר לאתר האינטרנט של המותג. כרגע השירות הזה קיים אמנם רק בארה"ב, ובגרסה ניסיונית, אבל סביר להניח שאם הפיילוט יצליח נראה את המהלך הזה גם בישראל.

 

 

8 – השוחד באוניברסיטאות כנראה לא אמור להפתיע

אחרי שנחשפה פרשת השוחד באוניברסיטאות בארה"ב, ואחרי שנחשפו זהותן של השחקניות שעומדות במרכז השערורייה, מסתבר שהיו כמה סימנים לאורך הדרך. אחרי חיטוט קצר בארכיון צצו לפתע ציטוטים לא-מאוד-ישנים, אבל כן מסקרנים. השחקן וויליאם מייסי ("חסרי בושה"), בעלה של השחקנית פליסיטי הפמן ("עקרות בית נואשות"), אמר לפני כמה שנים שאין שום דבר רע בנפוטיזם: "אפשר לעזור לילדים בתעשייה הזו, והנפוטיזם עובד, אז אין לי בעיה עם זה. אם אני יכול לתת להם דחיפה, אני בהחלט אעשה את זה." השחקנית לורי לופלין ("צער גידול בנות") צוטטה בסרטון משותף עם בתה בשנה שעברה, כשהיא מגיבה לה בעקיצה: "למה שילמתי את כל הכסף הזה על ההשכלה שלך?"

 

פליסיטי הופמן
"אם אני יכול לתת להם דחיפה, אני בהחלט אעשה את זה"

 

9 – הבמאי שפוטר – גויס מחדש

לפני קצת פחות משנה פיטרו באולפני דיסני את ג'יימס גאן, במאי "שומרי הגלקסיה". מכתב הפיטורין הוגש לו לאחר שצצו ברשת ציוצים ישנים ופוגעניים, וגם מחאת השחקנים נגד המהלך לא ממש עזרה. עכשיו בדיסני מחשבים מסלול מחדש, ולקראת הפקת הסרט השלישי של "שומרי הגלקסיה" – הוא חוזר לכיסא הבמאי. אולי הגיע הזמן שבהוליווד יתעלמו מציוצים בני עשר שנים?

 

10 – קנאביס רפואי בקיבוץ דן

על פי ההסכם שנחתם בין חברת Seedo לקיבוץ דן, בקיבוץ תוקם בקרוב חוות גידול אוטומטי של קנאביס רפואי. המשמעות היא שבתוך כ-3 יגיע היקף הייצור לכ-14 טון תפרחת, בשווי של כ-86 מיליון שקלים. במסגרת המהלך הזה, תהליך הצמיחה יבוצע בליווי אלגוריתם שיפענח את מצבו ואת צרכיו של הצמח, ורובוט יוכל לשפר את תנאי הגידול מתוך ניתוח מחזורי הגידול הקודמים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme