כפר מהאגדות: היישוב הנטוש בטורקיה עם טירות דיסני שווה 200 מיליון דולר – ויש לנו תמונות

מערכת1 דקות קריאה
ננטש באמצע - כך נראה הכפר האגדי
שתף:

בורג' אל באבאס נראה מרחוק כמו מושבת וילות מיניאטורית. הבתים נראים זהים לחלוטין, עם צריחים אפורים ועיטורים גותיים שמזכירים את הטירות מסרטי דיסני. פרויקט הבנייה הזה החל ב-2014, כשהיזם שעמד מאחוריו קיווה להשלים כפר שימשוך את תשומת לבם של עשירים זרים. היום, חמש שנים מאוחר יותר, הבתים נותרו ריקים בין ההרים הצפון-מזרחיים של טורקיה.

 

טירות דיסני נטושות
טירות שנראות כאילו נשלפו מסרט של דיסני (Business Insider)

 

התקציב שיועד לפרויקט הזה, 200 מיליון דולר, עדיין לא נוצל במלואו. אלא שקבוצת סארוט, החברה האחראית עליו, כבר הגישה בקשה לפשיטת רגל לאחר שהקונים התקשו לממן את הנכסים. זו לא בעיה ייחודית לטורקיה, כמובן. בכל העולם, גם בערים כמו ניו יורק או טוקיו, יש נכסים נטושים שאיש לא דורש. מצד שני, ברוב המקרים לא מדובר בווילות ריקות שנראות כמו תפאורה לסיפור אגדה, אבל גם מסמלות את האתגרים הכלכליים במדינה.

 

 

כך נראה הכפר הטורקי

הווילות בכפר סמוכות לעיירה קטנה בצפון-מזרח טורקיה, בשם מודורנו.

 

(Business Insider)

 

רוכשי הנכסים יכולים לקנות בתים ב-400 עד 500 אלף דולר. מתוך 732 וילות, כ-350 נמכרו למשקיעים ערבים, ומאז נרשמה ירידה חדה במכירות.

 

(Business Insider)

 

האדריכל הממונה על הפרויקט הסביר שהקונים כנראה הושפעו מהירידה במחירי הנפט. גם מצב הכלכלה בטורקיה השפיע, כמובן. ב-2018 הגיע שיעור האינפלציה במדינה ל-25%, השיעור הגבוה ביותר ב-15 השנים האחרונות, וגם המטבע המקומי צנח.

 

(Business Insider)

 

גם ברמה הפוליטית טורקיה לא ידעה שקט. אנליסטים ביקרו את הנשיא ארדוגן בטענה שהוא מבזבז תקציבים מופרזים על תשתיות, וכדי לעשות זאת הוא מלווה כספים מבנקים זרים. עם צניחת הלירה המשקיעים הזרים החלו להתרחק מהפרויקטים השונים, מה שהוביל לירידה גם בתחום הבנייה.

 

(Business Insider)

 

ככל שהמדינה מתקדמת לעבר מיתון, האדריכל האחראי על פיתוח כפר בורג' אל באבאס עדיין מקווה שהעבודות יושלמו במהלך 2019. הוא בוחר לשמור על אופטימיות ומאמין שהווילות יאוכלסו עוד לפני סוף השנה.

 

(Business Insider)

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme