10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
צריך לדעת
שתף:

חברה ישראלית נמכרה ב-6.9 מיליארד דולר, הקנאביס זוכה לפופולריות לקראת הבחירות, וממש בקרוב יושק השירות החדש של אפל שאמור להתחרות בנטפליקס.

 

1 – חברת מלאנוקס נמכרת ב-6.9 מיליארד דולר

אנחנו אוהבים לשמוע על עסקאות מהסוג הזה, אבל אין ספק שהפעם מדובר באקזיט מרשים במיוחד. חברת מלאנוקס נמכרת לחברת אנבידיה ב-6.9 מיליארד דולר, והעסקה הזו עוקפת כמה אקזיטים אחרים. ליתר דיוק, רק מכירת מובילאיי לאינטל (ב-15.2 מיליארד דולר) עוקפת אותה. לפני שנתחיל לחשב כמה כסף יגיע למדינה חשוב לזכור שחלק ניכר מבעלי המניות בחברה אינם ישראלים, מה שאומר שלא צפויים להם מסים על רווחי הון. לא שיש סיבה לדאוג, עדיין יגיעו למדינה כ-300 מיליון שקלים.

 

מלאנוקס
אקזיט של 6.9 מיליארד דולר

 

 2 – הלגליזציה של הקנאביס על סדר היום

הקנאביס עולה על סדר היום ככל שהבחירות מתקרבות, וגם ראש הממשלה נתניהו כבר הגיב בנושא. בזמן שמפלגת זהות מתחזקת כשאחת ההבטחות המרכזיות שלה היא לגליזציה של קנאביס, ראש הממשלה ציין שהוא בוחן את הנושא. הוא גם טען כי הגדיל את השימוש בקנאביס רפואי ואפשר למגדלים להפוך את התחום לענף ייצוא משמעותי. "עכשיו אני בודק את נושא הלגליזציה ואתן תשובה בקרוב," הוא הוסיף. המהלך שאפשר את ייצוא הקנאביס, דרך אגב, נשען על פוטנציאל ייצוא של כ-4 מיליארד שקלים מדי שנה.

 

3 – אחרי האקזיט וההתרסקות: מצב המניות

באופן לא מאוד מפתיע, האקזיט המרשים של מלאנוקס הקפיץ גם את ערך המניות שלה ב-7.8%, ובאותה הזדמנות קפצה גם מניית החברה שרכשה אותה – אנבידיה – ב-7%. התרסקות המטוס האתיופי, לעומת זאת, פגעה באופן משמעותי בבואינג, והמניה שלה צנחה ב-5.4%.

 

 

4 – התקציב של טראמפ וההתנגדות

נשיא ארה"ב הגיש את הצעת התקציב לשנת 2020, ואתם יכולים להיות בטוחים שהביקורת לא אחרה לבוא. התקציב הכולל, בגובה של לא פחות מ-4.75 טריליון דולר, כולל הגדלה משמעותית של תקציב הצבא וגם למעלה מ-8.5 מיליארד דולר שנועדו לבניית החומה בגבול מקסיקו. חוץ מזה הוא מציע קיצוצים דרמטיים בתכניות רווחה, קיצוצים שמגיעים לסכום של כ-1.9 מיליארד דולר ופוגעים בתכניות ביטוח הבריאות ובזכאות לסיוע בדיור. כמובן שיריביו מהרו לפסול את ההצעה וציינו שהיא נכשלה ברגע שהגיעה, והם גם הוסיפו וציינו כי "רמת האכזריות שבה עוצרת נשימה".

 

טראמפ
התקציב של טראמפ

 

5 – התיקונים בעסקת הברקזיט של תרזה מיי

הדדליין של בריטניה מתקרב, ואחרי מאבק ארוך של ראש הממשלה תרזה מיי להשגת הסכם, היא טוענת שיש התקדמות וכן שהצליחה להשיג שינויים "מחייבים משפטית" לקראת ההצבעה על אישור ההסכם. נשיא היציבות האירופאית, ז'אן-קלוד יונקר, כבר הזהיר שלא תהיה לראש הממשלה הזדמנות נוספת: "זו העסקה הזו או שאין ברקזיט בכלל."

 

6 – הפסקת החשמל בוונצואלה נמשכת

הימים הקשים שעוברים על ונצואלה לא מתקרבים לסיום, אם כי הנשיא ניקולס מדורו טוען שהחשמל יתחיל לחזור למדינה בהדרגה. בינתיים בתי הספר עדיין מושבתים וגם העבודה לא מתנהלת כסדרה. על פי ההערכות, המגזר הפרטי הפסיד במסגרת הפסקת החשמל הזו כ-400 מיליון דולר.

 

7 – הסטרימינג של אפל ייחשף בעוד שבועיים

חברת אפל מתכוננת לחשיפת שירות הסטרימינג שלה, זה שאמור לתת פייט ליריבה הגדולה נטפליקס, וליריבות קטנות יותר שהגיעו אחריה. מועד האירוע, למי שרוצה לסמן ביומן: 25 במרץ. מה בדיוק מצפה לנו? עם השקעה של כמיליארד דולר צפויים לעלות במסגרת השירות תכנים חדשים רבים, לרבות תכניות ילדים ומדע בדיוני, וכן תכניות חדשות של אופרה וינפרי, ריס ווית'רספון, ג'ניפר אניסטון וסטיבן ספילברג. בנוסף יושק גם שירות נוסף שיאפשר צריכת חדשות בתשלום חודשי.

 

8 – קפטן מארוול תהפוך את השנה הזו לרווחית במיוחד

נתוני הפתיחה של "קפטן מארוול" בהחלט מרשימים. בסוף השבוע הראשון בלבד הכניס הסרט 455 מיליון דולר ברחבי העולם, ולפי ההערכות עד שיירד מהאקרנים יתרום הסרט להפיכת 2019 לשנה הרווחית ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. זה גם בהחלט עשוי לקרות לאור העובדה שבחודש הבא צפוי לעלות לאקרנים הסרט האחרון בסדרת "הנוקמים", שנה לאחר הסרט הקודם – ששבר בעצמו לא מעט שיאים.

 

 

9 – בטסלה מתחרטים: סניפים לא ייסגרו

לא עבר זמן רב מאז שהודיעה חברת טסלה על כוונתה לסגור את הסניפים שלה ברחבי העולם, והיא כבר מדברת אחרת לגמרי. יצרנית הרכבים החשמליים הודיעה השבוע שמרבית הסניפים יישארו פתוחים, ובמקביל יעלו מחירי המכוניות ב-3% בכל העולם. יש לציין שרק לפני כמה שבועות ירדו המחירים, וכעת הם עולים בחזרה. בקצב שבו מתקבלות ההחלטות בחברה, לא בטוח שגם אלו החלטות סופיות.

 

 

10 – שדה התעופה הטוב בעולם משתדרג

בחודש הבא צפוי להיפתח מתחם חדש בנמל התעופה צ'אנגי בסינגפור, כזה שיכלול קצת פחות מ-300 חנויות וגם בית מלון, מסעדות ומפל מים מלאכותי שאמור להיות הגבוה בעולם. על פניו זה אולי נשמע קצת פחות מלהיב למי שמסתפק בנתב"ג ולא ממש מגיע לסינגפור, אבל יש גם קשר ישראלי: בפרויקט הזה מעורב אדריכל ישראלי (שהוא גם אמריקאי וקנדי, אם חייבים להתקטנן) – משה ספדיה, שהיה מעורב גם בפרויקטים בישראל כמובן, לרבות בפרויקט ההקמה של טרמינל 3 בנתב"ג.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme