אפשרויות הסטרימינג הקיימות שיחסכו לכם אלפי שקלים בשנה מחשבון הטלוויזיה

מערכת5 דקות קריאה
עם סטרימינג ובלי מנוי לכבלים
שתף:

פעם חוויית הצפייה שלנו עלתה לנו ביוקר. כדי להמשיך לעקוב אחר סדרת הטלוויזיה האהובה עלינו או להעביר את הערב עם סרט טוב שילמנו מאות שקלים. אלא שהיום המצב ללא ספק פשוט יותר, ואם נמאס לכם לשלם מדי חודש מאות שקלים לחברות הגדולות, הנה כל הפתרונות שיחסכו לכם הרבה מאוד כסף. אז איפה צופים בסדרות, בסרטים ואפילו בענפי הספורט האהובים עליכם בלי לרוקן את הכיס?

 

 

נטפליקס: תכנים מקוריים בעלות קבועה

נתחיל מאחת השחקניות הבולטות בתחום, אם לא הבולטת מכולן, נטפליקס. בשנים האחרונות היא שחקנית משמעותית לא רק בגלל מגוון התכנים הרחב, אלא גם בגלל הפקות המקור שלה. אז מצד אחד תמצאו פרקים של סדרות קלאסיות כמו "חברים" לצד סדרות עדכניות יותר כמו "חליפות" או "שרלוק" ומצד שני גם סדרות מקוריות של נטפליקס כמו "השורד המיועד", "אוזרק" או "בית הנייר". גם בקטגוריית הסרטים יש שפע של קלאסיקות, סרטי מארוול ו-DC וכמובן סרטים של נטפליקס.

היתרונות: מגוון התכנים באמת רחב מאוד, אם כי יש מחסור בסדרות עדכניות בשל זכויות שידור. לאחרונה התווספו גם תכנים ישראלים מצוינים בהם "רמזור", "צומת מילר", "פאודה" (העונה השנייה) ו"ארץ נהדרת". בנוסף ניתן לצפות בתכנים בכל סוגי המסכים, לרבות בטלפון החכם ובטאבלט.

החסרונות: כאמור סדרות רבות חסרות בשל זכויות שידור, וסדרות קיימות לרוב בפיגור של עונה מלאה לפחות מסיבה זהה (כדוגמת "המקום הטוב" או "המדריך לרוצח").

כמה זה יעלה לכם: החבילה המומלצת תעלה לכם 39.90 ש"ח לחודש והיא מאפשרת צפייה בשני מסכים במקביל. החבילה הבסיסית עולה 29.90 ש"ח אבל מאפשרת צפייה במסך אחד בלבד וללא HD, בעוד חבילת פרימיום תעלה 49.90 ש"ח והיא מאפשרת צפייה בארבעה מסכים באיכות HD ואולטרא HD.

החודש הראשון – בחינם.

אתר האינטרנט של נטפליקס

 

 

View this post on Instagram

 

You say witch like it’s a bad thing. @sabrinanetflix October 26

A post shared by Netflix US (@netflix) on

 

פריים וידאו: תכנים קלאסיים

גם אמזון נכנסה לעולם הסטרימינג אבל בינתיים, לפחות בגרסת Prime Video, היא לא מהווה תחרות של ממש. בעוד אמזון ארה"ב מציעה מגוון רחב של סדרות וסרטים, חלקם בתוספת מחיר, פריים וידאו הוא גרסה דלה למדי שמיועדת לקהל מחוץ לארה"ב. לאחרונה שודר בפריים וידאו אירוע ספורט בשידור חי – טורניר הלייבר קאפ (טניס) אבל באופן כללי תתקשו למצוא כאן תכנים חדשים במיוחד. מה שכן, אם אתם חובבי סרטים פופולריים במיוחד כמו טרילוגיית "בחזרה לעתיד" או סרטי "סטאר טרק" יש לכם הזדמנות ליהנות מהנוסטלגיה. יש גם כמה תכנים מקוריים של פריים וידאו, כמו הסדרה "ג'ק ריאן" שמבוססת על ספרי הריגול של טום קלנסי.

היתרונות: פריים וידאו מציע לכם המון סרטים שלא תמצאו בנטפליקס, ואולי משום שנטפליקס בוחרים סרטים קצת יותר חדשים.

החסרונות: אין הרבה סדרות (אלא אם ממש התגעגעתם ל"סיינפלד), ויחסית להיצע הדל המחיר גבוה למדי.

כמה זה יעלה לכם: אחרי שתסיימו את שבוע הניסיון שלכם תשלמו 12.99 דולר לחודש, קצת פחות מ-50 ש"ח.

אתר האינטרנט של פריים וידאו

 

 

חדשות ואקטואליה

אם אתם מוותרים לחלוטין על שירותי הכבלים או הלוויין לטובת שירותי סטרימינג, אתם בטח מחפשים דרך טובה (וחינמית) לצרוך את מנת החדשות היומית שלכם. למרבה המזל כל הערוצים הישראליים מאפשרים לכם ליהנות היום מהתכנים שלהם אונליין, ותוכלו לצפות גם בשידורים חיים של מהדורות החדשות:

מאקו – כל התכניות של קשת, כולל "ארץ נהדרת", "מה זה השטויות האלה", "עובדה", "מאסטר שף" או "להיות איתה". התכנים בחינם ותוכלו לצפות בהם דרך אפליקציית מאקו או באתר, אין עדיין אפליקציה לטלוויזיות חכמות. אפשר לצפות באתר גם במהדורת החדשות של ערוץ 2, הזהה למהדורה המשודרת ברשת.

רשת – גם ערוץ 13 מאפשר לכם לצפות במגוון התכניות שלו אונליין, וזה כולל כמובן את תכניות הריאליטי הגדולות של הערוץ כמו "האח הגדול", "הישרדות" ו"המירוץ למיליון" לצד סדרות כמו "המדרשה". אפשר לצפות באתר גם במהדורת החדשות של ערוץ 2, הזהה למהדורה המשודרת בקשת.

ערוץ עשר – עד שנדע אם יש מיזוג עם רשת או לא, ומה יעלה בגורלו על ערוץ עשר, אתם עדיין יכולים לצפות בתכניות ובמהדורת החדשות גם אונליין, בין אם אתם רוצים לצפות בשידורי הערוץ בלייב או בקטלוג הסדרות והתכניות.

כאן 11 – גם את שידורי תאגיד השידור אפשר למצוא אונליין באתר, ולמעשה תוכלו לצפות גם בערוץ החינוכית החדש ולהקשיב לערוצי הרדיו הרלוונטיים.

 

 

יורוספורט: ערוצי הספורט גם בטלפון

מנויי הכבלים והלוויין נדרשים להוסיף לא פעם תשלום נוסף על ערוצי ספורט כאלה ואחרים, אבל האמת היא שגם בתחום הזה אפשר לחסוך. יתרה מכך, אם אתם מתעניינים בטורניר ספציפי או בענף מסוים יכול מאוד להיות שישתלם לכם לרכוש מנוי לשירות סטרימינג. אחד הערוצים המוכרים והבסיסיים יותר הוא כמובן יורוספורט, שמאפשר לכם לצפות בשני הערוצים המרכזיים שלו גם דרך המחשב וגם בטלפון החכם.

היתרון של יורוספורט פלייר הוא בעיקר באירועים גדולים, בהם תקבלו כיסוי לא רע בכלל. למשל, בטורנירי הגרנד סלאם בטניס (למעט טורניר ווימבלדון שמשודר בערוץ הספורט) תוכלו לצפות בכל המגרשים המצולמים, גם אם יוליה גלושקו משחקת במגרש קטן עם 20 צופים בלבד. כך אתם גם לא תלויים באף אחד. גם אם בטלוויזיה משודר מירוץ אופניים ואתם מעדיפים לצפות במשחק כדורגל, תהיה לכם יותר בחירה.

כמה זה יעלה לכם: אם אתם מתעניינים באירוע ספציפי וקצר מועד תוכלו לרכוש מנוי לחודש בלבד ב-7 אירו (כ-30 ש"ח). לחלופין תוכלו לרכוש מנוי לשנה ולשלם מראש 40 אירו (כ-170 ש"ח) או 4 אירו (כ-17 ש"ח) לחודש עם אפשרות לבטל את המנוי בכל זמן.

אתר יורוספורט פלייר

 

 

טניס – גברים או נשים?

חובבי הטניס בישראל מתלוננים לא פעם על המחסור בשידורי טניס בערוצים הישראליים. באופן כללי בערוצי הספורט אפשר למצוא היום שידורים מגרנד סלאם אחד בלבד (ווימבלדון) וכן משודרים טורנירי גברים ומספר טורנירי נשים. הבעיה היא שבמקרים רבים המשחקים משודרים בערוצים שאינם בחבילת הבסיס, מה שמייקר את הסיפור, והם גם מאפשרים צפייה במגרש אחד בלבד, לרוב המגרש המרכזי.

כדי לצפות בכל הטורנירים (למעט ארבעת טורנירי הגרנד סלאם) מסבב הגברים תוכלו לרכוש מנוי ל-Tennis TV שמאפשר לכם צפייה גם מהטלפון החכם. החבילה הזו כוללת למעלה מ-2,000 משחקים בשידור ישיר וארכיון עם ראיונות ומשחקים ישנים. המחיר? 15 דולר (כ-55 ש"ח) לחודש או 120 דולר (כ-435 ש"ח) לשנה.

פעם יכולתם לצפות דרך Tennis TV גם בטורנירי הנשים, אבל מאז 2017 יש הפרדה מוחלטת בין שני הסבבים בכל הקשור לזכויות שידור, ולכן תצטרכו לרכוש מנוי נפרד ל-WTA TV כדי לצפות בטורנירים של הנשים, גם אם מדובר בטורניר מעורב כדוגמת טורנירי המאסטרס. גם כאן תקבלו את כל המשחקים מכל הטורנירים במהלך השנה, למעט ארבעת טורנירי הגרנד סלאם. זה יעלה לכם 10 דולר לחודש (כ-36 ש"ח) או 75 דולר לשנה (כ-270 ש"ח). גם WTA TV וגם Tennis TV משדרים את אליפות סוף השנה של הנשים או הגברים בהתאמה.

 

 

View this post on Instagram

 

Epic rally and shot from @carowozniacki 👏💪👊 #ShotoftheDay #ChinaOpen

A post shared by WTA (@wta) on

 

עוד ערוץ ספורט לצפייה ישירה

ESPN – פעם הערוץ הזה היה זמין במסגרת המנוי לחברות התקשורת הגדולות אבל בשנים האחרונות המצב השתנה והיום תוכלו לצפות בו בתשלום נפרד. זה יעלה לכם 8 דולר (כ-30 ש"ח) ליום התנסות אחד או (כ-36 ש"ח) לחודש.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme