המיזוג בין רשת לערוץ 10 בסכנה

מערכת5 דקות קריאה
ערוץ 10 יתאחד עם רשת או לא?
שתף:

לא מזמן דיברנו על ההפסדים הכלכליים שרשמו הערוצים המסחריים מאז פיצול ערוץ 2. הזכייניות רשת וקשת עברו לשבעה ימי שידור מלאים, ואחד המפסידים המרכזיים הוא דווקא ערוץ 10, שממילא נשאר מאחור וקיבל כעת שוק תחרותי וקשה עוד יותר.

 

בעקבות השינויים האלה הגיעו רשת וערוץ 10 להסכם על מיזוג בין הערוצים. אלא שבימים האחרונים נראה כי ההסכם הזה לא באמת ייצא אל הפועל. אם התחלתם לתהות איזה אפיק בשלט יישאר רלוונטי (13 או 14) והאם "גב האומה" תחזור לשמה המקורי "מצב האומה" עם החזרה לזכיינית ממנה נפרדה, יכול מאוד להיות שכל הדילמות הללו פשוט לא רלוונטיות.

 

 

הרשות השנייה מעכבת את המיזוג עם רשת

בשבוע שעבר פורסם כי הרשות השנייה מעכבת את המיזוג בין שני הערוצים כשהיא נשענת על סעיף אחד בחוק. על פי סעיף זה, האפיק שיתפנה (13 או 14) אמור לצאת לתהליך מכירה, והזוכה בתהליך לא יקבל רק את האפיק הפנוי, אלא הוא יידרש לקנות גם את חברת החדשות. גורמים בכירים טוענים כי זוהי דרכה של הרשות לעכב את המהלך ואולי אפילו אף להוביל לביטולו, וזאת למרות שללא המיזוג עתידו של ערוץ 10 נמצא בסכנה של ממש.

 

במקום המיזוג עם רשת?
האם במקום מיזוג עם רשת יבחרו בערוץ 10 להפוך ל-CNN הישראלי?

 

במקום ערוץ 10 – ערוץ CNN ישראלי

בניסיון להציל בכל זאת את ערוץ 10, גם בזמן שבו הרשות השנייה מאתרת סעיפים בעייתיים ומעכבת את המיזוג עם רשת, יש גם הצעות חלופיות על השולחן. כך, מוקדם יותר החודש הציעו ברשות השנייה כי ערוץ 10 ישנה את אופיו ויהפוך לערוץ חדשות בסגנון CNN. לפי הדיווח בגלובס, מהלך מהסוג הזה ידרוש שינויי חקיקה אבל הוא עשוי להאריך את חייו של הערוץ. אלא שגם ההצעה הזו ירדה ככל הנראה מהפרק. הסיבה? בערוץ 10 טוענים כי ערוץ שמשדר חדשות בלבד איננו כלכלי, וכי הרייטינג הריאלי לערוץ מהסוג הזה יעמוד על אחוזים בודדים בלבד.

 

 

עובדי ערוץ 10 יוצאים למאבק

אם המיזוג עם רשת ייכשל המשמעות היא אחת ויחידה: ערוץ 10 יסיים את חייו. זאת בהנחה שלא יימצא קונה פוטנציאלי עם כיסים נפוחים, כמובן. בימים האחרונים החלו העובדים להיערך לתרחיש הזה, והם הכריזו על סכסוך עבודה. כך יוכלו לפעול באופן אקטיבי יותר בתום 15 יום, ולהודיע על שביתה. הצעדים הללו, מבחינת הוועד, הם שאמורים לקדם את האינטרסים של העובדים ולאפשר להם לשמור על זכויותיהם.

 

ההכרזה על סכסוך העבודה מגיעה בהמשך ישיר למכתב של ועד העובדים בו נקראו כלל עובדי הערוץ להצטרף למאבק. לטענתם יו"ר הרשות השנייה מתנגדת למיזוג ופועלת למניעתו, והם מאמינים כי הסעיפים המשפטיים בהם היא נתלית "יובילו למשיכת זמן יקר, יבטלו את המיזוג ובסוף יציבו את הערוץ ואת העובדים מול שוקת שבורה".

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme