מותה של המקוריות: הסדרות הוותיקות חוזרות למסך

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
כשאין יצירתיות יש ריבוט
שתף:

נדמה שמתישהו בעשור הקודם משהו השתנה בטלוויזיה. אחרי שנים שבהן הגיעו אל המסכים להיטי ענק כמו "בוורלי הילס 90210", "חברים", "סיינפלד" או אפילו "24", הגיעו כמה שנים שבהן צצו על המסך סדרות שעשו קצת רעש אבל נעלמו מהר למדי. יש ביניהן גם כמה סדרות שהפסידו הרבה מאוד כסף עבור חברות ההפקה כמו "סנס8" של נטפליקס או "רומא" של HBO, מה שאולי מסביר את מה שקורה לאחרונה כמעט בכל הרשתות הגדולות: במקום לפתח תכנים חדשים ומקוריים – פשוט חוזרים למה שעבד. וזה ממש לא אומר שמישהו שם ממציא את הקומדיה הגדולה הבאה אחרי "חברים" או "איך פגשתי את אימא", זה רק אומר שאם אין רעיונות שעובדים באמת, הפתרון הוא לשחזר את מה שעבד, ובדיוק בשביל זה המציאו את המושג ריבוט.

 

במקום ליצור – עושים ריבוט

אחד המושגים ששולטים היום בטלוויזיה האמריקאית הוא ריבוט. הוא קיים כבר לא מעט שנים, דרך אגב. הסרט "איש הפלדה" הוא ריבוט לסדרת סרטי סופרמן פשוט משום שזה הסרט הראשון שמציג את הנרי קאוויל בתפקיד לפני שהגיעו סרטים כמו "באטמן נגד סופרמן" או "ליגת הצדק", וגם הסרט "סטאר טרק" שיצא ב-2009 הוא הריבוט שסיפר את סיפורו של קפטן קירק (כריס פיין) לפני שהגיעו עוד שני סרטי המשך (השלישי בדרך).

 

עכשיו המושג הזה השתלט גם על הטלוויזיה. בשנים האחרונות החלו לצוץ על המסך סדרות שמחזירות לחיים כמה מהגדולות והמצליחות ביותר של שנות ה-80 וה-90. ב-2009 חזרה אל המסך "מלרוז פלייס" בקומפלקס המוכר וגם עם אמנדה וודוורד שזכורה היטב לצופי הסדרה המקורית, אבל הסדרה נכשלה וירדה אחרי עונה אחת בלבד. לעומת זאת, "90210" – זו שאמורה לשחזר את ההצלחה של "בוורלי הילס" – שרדה במשך 5 עונות שלמות גם בלי ברנדון, ברנדה או דילן.

 

 

רוזאן – עלתה, בוטלה וחזרה שוב

הסדרה "רוזאן" הייתה אחת הסדרות המובילות של שנות ה-90 והיא רצה בהצלחה במשך 10 עונות. בשנה שעברה היא חזרה אל המסך, נחשבה להצלחה מסחררת ואז בוטלה לאחר ציוץ אחד גזעני ומעורר מחלוקת של הכוכבת, רוזאן בר. הבשורה הטובה, למי שזוכר לסדרה את ימיה הטובים, היא שהיא בכל זאת תחזור למסך אבל תעבור עוד שינוי אחד: היא פשוט לא תכלול את בר עצמה. בהתאם הסדרה גם תשנה את שמה ל"קונורס" והיא תכלול את כל בני משפחת בר (חוץ מהאם, כמובן) כשהם מתמודדים עם אירועים בלתי צפויים. אפשר לנסות לנחש מה הם אותם אירועים?

 

 

 

מרפי בראון חוזרת למסך

קנדיס ברגן בנתה לעצמה קריירה לא רעה בכלל גם אחרי "מרפי בראון", אבל אין ספק שהיא חייבת את ההצלחה שלה לתפקיד העיתונאית בסדרה שרצה במשך 11 עונות וירדה ב-1998 מהמסך. עכשיו הסדרה, שנחשבה בזמנו למהפכנית בזכות כמה קווי עלילה שלא היו מאוד מקובלים אז (למשל סיפורה של האם היחידנית), חוזרת בגרסה חדשה. על פי התקציר הרשמי, הסדרה החדשה תתמקד ב"עולם החדשות בכבלים, ברשתות החברתיות, בפייק ניוז ובאקלים תרבותי פוליטי שונה מאוד."

 

 

 

ריבוט גם למכושפות

שמונה עונות שרדה הגרסה המקורית של "מכושפות", זו שיצאה מחוזקת גם אחרי העזיבה של שאנן דוהרטי והכניסה של רוז מקגואן בתפקיד האחות שאף אחד לא ידע על קיומה. 10 שנים אחרי שהסדרה ירדה היא חוזרת, אבל בלי הקאסט המקורי. גם הסיפור כאן קצת שונה – אם במקור האחיות האליוול גילו שהן מכשפות אחרי שסבתן נפטרה, הפעם מתחיל הסיפור של האחיות ורה אחרי שאימן מתה באופן טרגי.

 

 

נני או אלף?

ב-1993 גילינו כולנו את האומנת עם הקול הכי מטריד בטלוויזיה, זו שהתחתנה בסופו של דבר עם מיסטר שפילד, כמו בכל אגדה טובה. הסדרה החדשה עדיין לא נכנסה באופן רשמי להפקה אבל היא בהחלט אחד המועמדות הבולטות לריבוט בשנים הקרובות. סדרה נוספת שאפשר לצפות לשובה היא "אלף", על החייזר החמוד (והשעיר) שירד מהמסך ב-1990 אחרי 4 עונות.

 

 

עוד כמה ריבוטים בדרך

אחרי כמה ניסיונות כושלים להחיות סדרות ותיקות, בהן "שושלת" ו"דאלאס", הוליווד ממשיכה לנסות ולשחזר את ההצלחות הגדולות של העשורים האחרונים. היא משקיעה גם לא מעט כסף ביחסי ציבור ובגיוס כמה מהשחקנים הוותיקים והמקוריים כדי לנסות למשוך את הקהל. לצד הסדרות שהזכרנו כאן מתכננים ברשתות להחיות גם כמה להיטים נוספים כמו "סברינה המכשפה הצעירה" (הליהוק כבר בעיצומו), "מגנום" (בלי השפם של טום סלק) וכן "שולחן לחמישה", "פרייז'ר" ו"משתגעים מאהבה". סדרות שכבר חזרו למסך, גם אם לביקור קצר, כוללות את "בנות גילמור" ו"צער גידול בנות", וגם את "וויל וגרייס" שזוכה לביקורות טובות וכבר חודשה לעונה נוספת, שלישית מאז הקאמבק.

 

שיטת המיחזור לא נעצרת על המסך הקטן, דרך אגב. בקרוב תוכלו לראות גם בקולנוע כמה גרסאות עדכניות לסרטים קלאסיים: "נשים קטנות", "ליגה משלהן", "שליחות קטלנית"," ארבע חתונות ולוויה" וגם "המלאכיות של צ'רלי". חוץ מזה, לפי ההערכות בהוליווד, גם סרטי "סטאר טרק" יעברו ריבוט בלתי צפוי. הסרט הרביעי בסדרה אמור להיכנס להפקה ממש בקרוב, אבל נראה כי חיכוכים כספיים מעכבים את הפרויקט בעיקר בגלל דמות אחת מרכזית: קפטן קירק. כריס פיין, שזכה לשבחים על התפקיד שמילא בשלושת הסרטים הקודמים, מתקשה להגיע להסכמות עם חברת פרמאונט, שמתעקשת לשלם לו פחות מכפי שסוכם ביניהם עוד ב-2016. השחקנים האחרים (בהם סיימון פג וזקרי קווינטו) כבר בשלבי חתימה, אבל ליהוק חדש לשחקן הראשי עשוי לשנות את התמונה.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme