מחירי הטלוויזיות נחתכו בחצי – על מה שילמנו עד היום?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ההסבר האמיתי מאחורי מחירי הטלוויזיות
שתף:

תכנית הפחתת המכסים "נטו הוזלות" של כחלון, אשר יצאה לדרך בסוף השנה שעברה (2017), ו"חתכה" בין 10% ל-30% ממחירי הבידוריות בישראל – סימנה את תחילתה של מהפיכה במחירי הטלוויזיות, הבידוריות ומערכות השמע בישראל. עכשיו, כמעט שנה לאחר מכן ואחרי הבהלה להחלפת טלוויזיה בישראל לקראת שידור משחקי המונדיאל – אנחנו יכולים לומר כי מחירי הטלוויזיות היום הם בהחלט לא מה שהיה פעם. מה קרה למחירי הטלוויזיות בישראל, ובאיזה מחיר ניתן כיום להשיג טלוויזיה איכותית מבית היצרנים המובילים?

 

מחירי הטלוויזיות ממשיכים לרדת
שר האוצר מר משה כחלון הוביל מספר תכניות להוזלת יוקר המחיה בישראל, ואחת המוצלחות שבהן היתה תכנית "נטו הוזלות" אשר אפשרה ייבוא אישי ללא מיסי קניה. בתחום מחירי הטלוויזיות, אנחנו רואים ירידה של עשרות אחוזים במחירים, מאז לפני ארבע שנים

 

בשנת 2012 – טלוויזיה במסך שטוח, באלפי שקלים

בשנת 2012 החלה חברת פנסוניק למכור טלוויזיות במסך שטוח ובטכנולוגיית LCD ו-LED, ומכרה מעל שבעה מיליונים של מסכים בטכנולוגיה החדשה. טכנולוגיית מסכי ה-LED, אשר הוצגה בסוף שנת 2011, החליפה את טכנולוגיית ה – LCD שהחלה להתיישן. גם מבחינת איכות התמונה חל שיפור משמעותי – עם טכנולוגייה שניצחה את ה-Full HD  שהיתה מקובלת עד אז, היא כמובן טכנולוגיית K4 – במקום רק שני מיליון פיקסלים לתמונה, מעל ארבעה מיליון פיקסלים בתמונה צפופה באיכות גבוהה. המחירים, אז בשנת 2012, החלו בכמעט 3,000 ש"ח לטלוויזיות של 32 אינץ' (ניתן לרכוש מסכי טלוויזיה קטנים יותר, אולם מהגדלים השכיחים לרכישה, זהו המסך הקטן ביותר בטלוויזיה ביתית, אז והיום), טכנולוגיה שכבר אז נחשבה מיושנת. לרכישת מכשירי טלוויזיה מתקדמים, בעלי מסכי LED ברזולוציית K4 בגודל 32 אינץ', הייתם נדרשים להיפרד מכמעט 5,000 ש"ח, גם בגדלים הצנועים יותר.

 

 

מה היום?

סקר מחירים קצר שערך צוות ריאלי, מגלה כי כיום, טלוויזיית Philips, בטכנולוגיית LED וברזולוציה של 1366 X 768 פיקסלים, בגודל 32 אינץ', תעלה החל מ-745 ש"ח (כולל משלוח, ברכישה באינטרנט) – פחות מ – 30% ביחס למחיר מכשיר דומה לפני כחמש שנים. ניתן לרכוש גם מכשירי טלוויזיה זולים יותר, מחברות מוכרות פחות או מחברות שנחשבות Low Cost  בתחום אביזרי האלקטרוניקה – שלא בטוח שאיכות המוצרים שלהן נופלת מזו של היצרניות המוכרות והיקרות יותר.

 

רק על מנת לסבר את האוזן, מכשיר הטלוויזיה בגודל 32 אינץ' הזול ביותר שמצאנו הוא מכשיר מבית הייצור של החברה העלומה JetPoint, ואילו מכשיר הטלוויזיה בגודל 32 אינץ' היקר ביותר שמצאנו, הוא מכשיר טלוויזיה חכמה מבית LG, בעלות של כמעט 7,800 ש"ח. מדובר בטלוויזיה חכמה עם ממיר מובנה, מעבד צבעים חכם ושלל תכונות המאפשרות תמונה ושמע איכותיים במיוחד.

 

מחירי הטלוויזיות של LG
הטלוויזיה היקרה ביותר: טלוויזיה חכמה מבית LG, בעלות של כמעט 7,800 ש"ח

 

מניין נובע הפער העצום במחירים?

תכנית "נטו הוזלות" של שר האוצר, הביאה להוזלה של עד 30% במיסים שנאלצו יבואני המכשירים (הספקים והצרכנים הפרטיים) לשלם עבור הייבוא – זאת ,על מנת לאפשר את פתיחת השוק לתחרות, המביאה באופן טבעי הוזלות במחירי המוצרים. אותה הוזלה במחירי המוצרים ליבואנים, אכן התגלגלה בחלקה לידי הצרכנים בדמות מחיר סופי לצרכן שהוא נמוך יותר – אולם לא מכאן מגיע השינוי המשמעותי במחירי הטלוויזיות בשנים האחרונות. עיקר הירידה במחירים מגיעה בעיקר משינויים בתהליכי הייצור המאפשרים טלוויזיות קטנות יותר, דקות יותר – ואיכותיות יותר, במחירים שצונחים מאז תחילת שנת 2012, וניראה כי נכון להיום הם ממשיכים לצנוח. כך, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי הטלוויזיות, הבידוריות ומערכות השמע בישראל, נחתכו ב 50% בממוצע, מאז תחילת שנת 2012.

 

 

השוו בין מחירי הטלוויזיות ורכשו בחנות המציעה מחירים זולים

עוד נושא שחשוב לתת עליו את הדעת כאשר שוקלים רכישת טלוויזיה חדשה, הוא הפרשי המחירים העצומים בין מכשירי הטלוויזיה השונים בחנויות פיזיות ומקוונות – כאשר הרכישה של טלוויזיות ומערכות שמע באינטרנט מציעה מחירים זולים בעשרות אחוזים, ביחס למחירי מוצרים דומים – לעיתים זהים – המוצעים בחנויות ובקניונים. למשל, על פי הנתונים הרשמיים של ענקית הסחר איביי בישראל, כמות רכישת הטלוויזיות באתר מישראל עלתה בשנת 2018 במעל 30%, בדומה למגמה שהייתה בשנת 2017. לא רק טלוויזיות נרכשות באתר, אלא גם סטרימרים, מערכות שמע ניידות, רמקולים, ונוספים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme