תוכן בזול – כך תוזילו משמעותית את עלויות הטלוויזיה החודשיות

יובל פוגל5 דקות קריאה
כך תרכשו תוכן במחירים סבירים
שתף:

מי מאיתנו אינו זוכר את הטלוויזיה של פעם, מעוטת הערוצים והתוכן, בה תכניות טלוויזיה זכו למעמד של "מלכות רייטינג" בזכות עיתוי השידור ומיעוט האפשרויות העומדות בפני הצופה? עם כניסת תשתית הכבלים לעולם הטלוויזיה, נתרבו האפשרויות, אך עדיין, עד לשנת 2014 שלט בישראל בצורה אגרסיבית שוק דואופולי המורכב משתי חברות בלבד, בעוד שבאירופה היו בממוצע כחמש חברות בכל שוק. עם כניסתו של האינטרנט לתחום שידורי התוכן, שאיפשר צפייה באמצעות אפליקציות תוכן, הוצפנו באלטרנטיבות השונות זו מזו בטכנולוגיה, בתכנים, ואיך לא? במחיר. בכתבה זו נעשה לכם קצת סדר בבלגן, במטרה שתוכלו להוזיל עלויות ולבחור באפשרות האידיאלית עבורכם. כל שעליכם לעשות הוא לשמור על "ראש פתוח".

 

"YES" – טלוויזיה בלווין

החברה מספקת שירותי טלוויזיה באמצעות טכנולוגיית לווין ומציעה עשרות ערוצים ייחודיים (בידור ואירוח, ספורט, סרטים, ערוצי ילדים ועוד), המחולקים בהתאם לתחומי עניין ולשכבות גיל. החברה מציעה גם סדרות מקור וסדרות בינלאומיות. לאחרונה, במטרה להתמודד עם התחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל, שינתה החברה את מודל החבילות שלה והחלה להציע את חבילת ה-"Ultimate" הכוללת את כל הערוצים, את ספריית ה-VOD (מכילה סדרות אמריקאיות חדשניות ללא פיגור ביחס לשידורים בארה"ב), את שירות "YES GO" (אפליקציה המאפשרת שידור בנייד) וערוצי פרימיום נוספים. ומהי עלות החבילה? 199 ₪ לחודש, המהווים הוזלה של כ-20% לעומת החבילות הקודמות (המחירים לא כוללים תשלום עבור התקנה). ובכל זאת, לאלו מאיתנו המעוניינים לחסוך עוד קצת, מוצעות חבילות בסיסיות יותר (שאינן בטכנולוגיית HD), הנעות בטווח המחירים שבין 118 ₪ לבין 159 ₪ לחודש (גם כאן המחירים לא כוללים תשלום עבור התקנה).

 

יס היא ספקית תוכן ותיקה ומוכרת
את חברת יס כנראה לא באמת צריך להציג – זוהי אחת משתי ספקיות תוכן ששלטו בתחום הטלוויזיה עד לפני כמה שנים

 

"HOT" – טלוויזיה בכבלים

החברה מספקת שירותי טלוויזיה רב ערוצית באמצעות תשתית הכבלים ומציעה ערוצי טלוויזיה (חדשות, העשרה, מוזיקה, שפות זרות, רדיו ועוד), סדרות ישראליות ובינלאומיות וספריית VOD מגוונת ועשירה. כמו כן, הוט ידועה בהפקות המקור שלה (כדוגמת "פוליאקובים", "מטומטמת" ועוד), ובספריית ה-VOD שלה הכוללת כ-10,000 תכנים מגוונים בהזמנה מיידית, כ-15,000 תכנים לילדים ולנוער, כ-1,800 סרטים בהזמנה מיידית וכ-3,000 תכנים בשפה הרוסית בעלות של 34.90 ₪ לחודש (תכנים נוספים שאינם במסגרת זו כרוכים בתוספת תשלום). יחד עם שירות ה-VOD, עלותה החודשית של חבילה זו הינה 199 ₪ לחודש (המחיר לא כולל תשלום עבור התקנה). למעוניינים בחבילות בסיסיות יותר (ללא ספריית ה-VOD), מציעה החברה חבילות הנעות בטווח המחירים של בין 120 ₪ לבין 189 ₪ לחודש (המחיר לא כולל תשלום עבור התקנה). אפשרות נוספת אותה מציעה החברה היא חווית צפייה ב-4K באמצעות שירות "NETFLIX" מובנה שיאפשר לכם לצפות במגוון רחב של תכנים (התשלום יבוצע לחברת "NETFLIX" בנפרד).

 

 

"Cellcom TV"

בסוף שנת 2014, כאשר עוד היו בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל שתי חברות בלבד, נכנסה לשוק שחקנית שלישית – "Cellcom TV". מטרתה של סלקום הייתה לכבוש את נתחי השוק הזולגים משתי החברות הגדולות, בדגש על סטודנטים וצעירים נוספים, שאינם יכולים להרשות לעצמם מחירים גבוהים תמורות עשרות ערוצים בלתי נחוצים. החברה מציעה שירותי תוכן מבוססי אינטרנט (טכנולוגיית "OTT"  -"Over the Top TV"), רובם מבוססי צפייה בהתאם לדרישה. במילים אחרות, מדובר בספריית VOD הכוללת מגוון רחב של סרטים וסדרות. כפי שבטח כבר הבנתם, שירותי החברה מתבססים פחות על ערוצי הטלוויזיה המסורתיים שמציעות שתי הענקיות מעלה, אך יחד עם זאת, מציעה החברה מגוון שירותי טלוויזיה במסגרת חבילת "הכל כלול": שירותי "עידן פלוס" ("קשת", "רשת", "כאן", "ערוץ 10" ועוד), וערוצי ספורט, ילדים, טבע בידור, לייף סטייל ודוקו. בנוסף, יש אפשרות לערוצים נוספים בתשלום של "ספורט 1" ו"ספורט 2" (כאן המקום לציין שהמחיר הוא 67 ₪ לחודש עבור ערוצים אלו בכל החברות והשירותים שציינו ושנציין בכתבה זו), וחבילה של 20 ערוצים ברוסית. למעשה, מדובר בתוכן מבוסס אפליקציה הדורש טלוויזיה חכמה, ולמי שאין טלוויזיה כזו, ישנה האפשרות להשכיר ממיר שיאפשר צפייה בשידורים. יש אפשרות של צפייה בשירות 24/7 המאפשר לצפות בכל התכנים ששודרו בשבוע האחרון מבלי צורך בביצוע הקלטה. עלות חבילת "הכל כלול" היא 99 ₪ לחודש. לאחרונה השיקה החברה גם ממיר "Android" של חברת "שיאומי" המאפשר צפייה באיכות "Ultra HD", גישה לגוגל וגישה קולית.

 

"פרטנר TV"

ביוני 2017 הודיעה חברת "פרטנר" על הצטרפותה לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית והשיקה את השירות "Partner TV", שבדומה לשירותה של חברת "סלקום", מבוסס גם הוא אינטרנט (טכנולוגיית OTT). מיזם הטלוויזיה כולל 40 ערוצים במטרה להוות אלטרנטיבה זולה ואיכותית לשלוש השחקניות הגדולות. השירות כולל את ערוצי "עידן פלוס", תכני חדשות, ילדים ("לוגי", "ג'וניור" ועוד), ספורט ("One", "Sport 5HD" ועוד), בידור ולייף סטייל, קומדיה, טבע, וספריית VOD המכילה סרטים וסדרות מהארץ ומהעולם. נוסף על כך, מציעה החברה חבילת "NETFLIX" חינם למשך תקופה של חצי שנה (לאחר מכן ניתן להתחבר ל-"NETFLIX" לפי מחירון החבילות המוצעות בה). עלות החבילה הוא 69 ₪ לחודש.

 

שירותי תוכן של פרטנר TV
חברת הסלולר נכנסה גם לתחומים נוספים, בהם שירותי טלוויזיה ואינטרנט

 

"רמי לוי TV"

באוגוסט 2017, זמן קצר לאחר הצטרפות השחקנית הרביעית לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל, היינו עדים להתחממות נוספת בשוק הטלוויזיה – כניסתו אל השוק של איש העסקים המצליח בעל רשת המרכולים, רמי לוי. העיתוי לא היה מקרי, היה זה רגע אחד לאחר כניסתה של השחקנים הרביעית "Partner TV" אל השוק, ורגע אחד לפני כניסתה של "Sting TV" של חברת "YES" (ראה הרחבה בהמשך). למעשה מדובר בשיתוף פעולה של רמי לוי עם חברת "HOT", במסגרתו נמכר בסניפי רשת "רמי לוי" מוצר טלוויזיה שכולל ערוצים ליניאריים ותכני VOD. החבילה כוללת כ-40 ערוצי טלוויזיה מסורתיים, תכני ספורט וילדים וספריית VOD עם תכני מקור ורכש של חברת "HOT"  ("מטומטמת", "פול מון" ועוד). הצפייה מתאפשרת באמצעות ממיר בלבד, בעלות של 89 ₪ לחודש (המחיר לא כולל תשלום עבור התקנה). ערוצי הספורט שאינם בחבילה הבסיסית, כפי שכבר ציינו קודם לכן, מתאפשרים בתוספת תשלום.

 

"SMART TRIPLE C" – חווית צפייה חכמה לכל המשפחה

שירות אותו מציעה חברת "Triple C" המתאפשר באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה. השירות מבוסס אינטרנט (OTT) ומציע ערוצי טלוויזיה מסורתיים יחד ספריית VOD מתקדמת ונוחה המאפשרת לצפות בערוצים חיים מהארץ ("עידן פלוס") ומהעולם (ערוצי מדע וערוצים בשפות הרוסית והערבית), לגשת לכל תכנית שבוע לאחור (24/7), ולצפות ישירות מהענ"ן. כל שנדרש הוא חיבור לאינטרנט, והחברה אף מציעה את אפליקציית "Smart" בטלוויזיה, בטאבלט ובסלולר למי שמעוניין בשידורים ניידים. העלות היא 50 ₪ לחודש. כמו כן, ניתן להצטרף לשבוע התנסות ללא תשלום וללא התחייבות או לחודש ניסיון בעלות של 20 ₪ בלבד. ואם אין לכם טלוויזיה חכמה, תוכלו להשכיר ממיר מהחברה והשירות יפעל בכל מכשיר טלוויזיה, סלולרי וטאבלט בעל גישה לרשת האינטרנט.

 

 

"STING TV" – מבית חברת "YES"

שירות טלוויזיה מוזל שמפעילה חברת "YES" במטרה לעצור במעט את זליגת המנויים ההולכת וגוברת בעקבות האלטרנטיבות הקיימות. השירות נכנס אל השוק בסוף שנת 2017 ומשודר על גבי האינטרנט (OTT) באמצעות אפליקציה ייעודית לסטרימרים, המתבססת על מערכת ההפעלה של "Android TV" ומאפשר צפייה בתכנים נבחרים של חברת "YES". ייחודו של השירות הוא שיטת "Mix & Match" המאפשר לכם להרכיב חבילת תוכן מודולרית, ללא חבילות בסיס וללא חבילות "הכל כלול" – בהתאם לצרכיכם. החבילות נחלקות באופן הבא: חבילת מדע וטבע ב-29 ₪, חבילת ילדים/סרטים/סדרות במחיר של 39 ₪, חבילה משפחתית הכוללת ילדים, סדרות, סרטים ומדע וטבע ב-99 ₪ לחודש. על מנת להתחבר צריך סטרימר "STINGTV Box 4K", אשר הופך כל טלוויזיה לחכמה, מאפשר לצופים להתקין אפליקציות ולשדר תמונות וסרטונים ישירות מהסמארטפון אל הטלוויזיה. בשלב זה לא ניתן להתקין "NETFLIX" על הממיר ואין מוקד שירות כיוון שמדובר במוצר אינטרנטי (ניתן לקבל תמיכה באמצעות צ'אט עם נציג החברה).

 

תוכן בטלוויזיות אנדרואיד
שירותי תוכן שמבוססים על Android TV

 

"NEXT TV" – אפליקציית תוכן של "HOT"

מאפשרת צפייה במגוון רחב של תכנים ישראליים ובינלאומיים (סדרות המקור של הוט ותכני HBO – יש לבחור אחת מבין שתי האפשרויות). האפליקציה מאפשרת צפייה באמצעות הסלולר, הטאבלט והמחשב הנייד בעלות של 29 ₪ לחודש בלבד. בסוף שנת 2017, בצעד תחרותי ישיר מול המתחרות "Cellcom TV" ו-"Partner TV", החליטה החברה להרחיב את שירות הטלוויזיה "NEXT TV" ולהשיק את שירות "NEXT TV+". השירות מאפשר צפייה בערוצי טלוויזיה מסורתיים ("רשת", "קשת", "ערוץ 10" ועוד), תכני ספורט וילדים ואפשרות צפייה בספריית ה-VOD, ומוזרם דרך ממיר ייעודי בתשתית האינטרנט (ולא דרך תשתית הכבלים). עלות החבילה הוא 99 ₪ לחודש.

 

"NETFLIX"

חברה אמריקאית המציעה שירות סטרימינג באמצעותו ניתן לצפות בתכנים במחשבים, בטאבלטים ובסמארטפונים בעלי חיבור לאינטרנט, המאפשרים הורדה של אפליקציית NETFLIX (ממשק המשתמש הוא בעברית). החברה מציעה מגוון רחב של כותרים זוכי פרסים (תכניות טלוויזיה, סרטים וסדרות), תוכן מקורי (כ-75% מהם מתורגמים לעברית וכל הסדרות שהופקו בשנה האחרונה תורגמו לעברית). כמו כן, מציעה החברה גם תכניות מדובבות לילדים ותכני מקור ישראליים. החבילות הצפייה נחלקות לשלושה סוגים: חבילה בסיסית (צפייה במכשיר אחד) במחיר של 29.90 ₪ לחודש, חבילה סטנדרטית (צפייה בשני מכשירים בו זמנית ובאיכות HD) במחיר של 39.90 ₪ לחודש, וחבילת פרימיום (צפייה בארבעה מכשירים בו זמנית באיכות "Ultra HD") במחיר של 49.90 ₪ לחודש. החיבור נעשה באמצעות התחברות והתנתקות עצמאיים דרך אתר האינטרנט של החברה.

 

שירותי תוכן של נטפליקס
נטפליקס מציעה גם תוכן מקורי במחיר קבוע לחודש

 

ומה עכשיו?

כל שנותר לכם לעשות הוא להחליט איזה מן השירותים עשוי להתאים לכם מבחינת תוכן, מחיר וטכנולוגיה, ולנקוט צעד שיחסוך לכם הרבה כסף.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme