הלקוחה שתבעה את רמי לוי תשלם 17,000 שקלים

מערכת1 דקות קריאה
התביעה נגד רמי לוי והתוצאות
שתף:

עוולות צרכניות הן סיבה לתביעה, ובחלק מהמקרים הן גם עשויות להוביל לפיצוי לא קטן. לאחרונה היינו עדים גם לכמה תביעות ייצוגיות בעקבותיהן קיבלו הצרכנים כסף בחזרה, כשהמקרים הבולטים ביותר הם המקרים של שופרסל ותנובה.

 

אלא שיש מצבים שבהם הצרכן חוזר הביתה בידיים ריקות, ועכשיו מסתבר שיש מצבים בהם הוא זה שנדרש לשלם פיצוי. קחו לדוגמה את הלקוחה של חברת הסלולר של רמי לוי. לאחרונה הגישה הלקוחה תביעה בטענה כי חויבה שלא כדין. בית המשפט קבע בתגובה כי החברה פעלה כדין וכי הלקוחה היא זו שתפצה את חברת רמת לוי בסכום של כ-17 אלף שקלים, בגין הוצאות משפט.

 

התביעה נגד רמי לוי
הלקוחה תבעה – הלקוחה תשלם

 

הפרת תנאי הרישיון?

כפי שעולה מהמקרה הזה, הלקוחה הנדונה פועלת במסגרת עמותה שמתמקדת בהגשת תביעות ייצוגיות. למעשה, העמותה הזו הגישה כמה וכמה בקשות, והלקוחה עצמה הגישה בקשות לאישור תביעות ייצוגיות. במקרה של חברת לוי, הטענה המרכזית הייתה כי בוצעה הפרה מצד החברה בכל הקשור לפעילות על פי תנאי הרישיון שהתקבלו ממשרד התקשורת. זאת משום שהחברה לא פרסמה תעריפים מיוחדים הכוללים בין היתר את העלות למוקדי שירות של בזק (144) או למספרי טלפון ברשות הפלסטינית.

 

הטענה המרכזית הייתה כי בהיעדר פרסום ראוי, לקוחות החברה המחייגים למספרים אלה מחויבים למרות שאין להם כל ידע מוקדם על החיוב הצפוי להם. בהתאם לכך הוגשה הבקשה לקבוע פיצויים בסך 50 מיליון שקלים לחצי מיליון הלקוחות של החברה.

 

 

בית המשפט: הפרסום מספק

נציגי רמי לוי דחו את הטענות הללו, כמובן, וגם בית המשפט לא ראה טעם לפגם באופן שבו התנהלה החברה. למעשה, בית המשפט אימץ את הגישה לפיה אין כל חובה לפרסם תעריפים של ספקים אחרים. בנוסף, בהסכמי הלקוחות מצוין כי מחירי החבילות אינם כוללים שיחות שיתבצעו לרשות הפלסטינית. יתרה מכך, הצרכנים הישראלים אמורים להכיר את הקידומות המקובלות בישראל, וכך הם אמורים לדעת שהם מחייגים לקידומת שאיננה ישראלית.

 

אם כן, טענותיה של הלקוחה נדחו. אלא שבית המשפט בחר להטיל את הוצאות המשפט על התובעת, והסכום שהיא צפויה לשלם יעמוד על כ-17,550 שקלים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme