מרכזי קניות, מתחמי בילוי ואמפיתיאטרון: העיר הפלסטינית שעלתה 1.4 מיליארד דולר

יובל פוגל5 דקות קריאה
זוהי העיר הפלסטינית המתוכננת ביותר
שתף:

במידה ועוד לא שמעתם עליה, הכירו את רוואבי: העיר הפלסטינית המתוכננת היחידה ברשות הפלסטינית, הממוקמת באזור השומרון. בנייתה של העיר החלה בשנת 2009, ובאוגוסט 2015 החלה ההתיישבות בה. מי עומד מאחורי בניין העיר? מהו חזונו? ומהו ההיצע הכללי והתעסוקתי בעיר?

 

 

האיש והחזון העומד מאחורי הקמת העיר

בניין העיר רוואבי הוא פרי דמיונו של בשאר אל מאסרי, מיליארדר פלסטיני-אמריקאי. בדמיונו של מאסרי עומד החזון, כי העיר הפלסטינית החדשה תשמש עמוד שדרה כלכלי למדינה פלסטינית: "שיעור האבטלה בגדה המערבית גבוה ועומד על כ-18%. אני מאמין כי העיר תוכל לצמצם חלק מבעיה זו באמצעות היצע מקומות תעסוקה איכותיים", אומר מאסרי. זאת ועוד, תכנית האב של מאסרי היא אכלוס העיר בכ-40 אלף תושבים, והצעת תנאי מחיה מודרניים הכוללים מועדוני לילה, בתי חולים ועוד.

 

העיר הפלסטינית שעלתה 1.4 מיליארד
העיר הפלסטינית מציעה מהכל, כולל בתי חולים, מרכזי תרבות ומתחמי קניות

 

עלות בניין העיר הפלסטינית

מאז 2009 ועד היום, הושקעו בבניין העיר לא פחות מאשר 1.4 מיליארד דולר, ומדובר בעיר חדשה, חדישה ומתוכננת היטב: העיר מעוטרת בניינים חדשניים המציעים איכות חיים גבוהה, ועתידים לקום בה גם מגדלי יוקרה. "אני מאמין כי מדינתנו בהתהוות. השאלה שאני שואל עצמי היא לא מתי והאם תהיה לנו מדינה, אלא איזו מדינה תהיה לנו, ומטרתי היא בניית עיר שוקקת חיים ומזמינה שתהווה אבן יסוד למדינה מוצלחת", הוסיף מאסרי.

 

 

ניכר כי ההשקעה נותנת אותותיה

אריסון ג'אקובס, כתב במגזין כלכלי אמריקאי אשר ביקר בעיר, משתף בתחושותיו: "עת ישבתי בבית קפה צרפתי בעיר רוואבי ושוחחתי בנעימים עם המיליארדר הפלסטיני-אמריקאי בשאר אל מאסרי, שכחתי לרגע כי אני נמצא בעיר פלסטינית, ולא יכולתי שלא להביע פליאה. לרגע דימיתי כי אני נמצא במרילנד האמריקאית, אשר בדומה לרוואבי, גם היא מתאפיינת בתנופת פיתוח מהירה ונוצצת. כשמאסרי אמר לי כי שבילי הולכי הרגל, הנמצאים במרכז העיר, מרוצפים על בסיס הערים העתיקות של שכם וחברון, התפלאתי אף יותר. זאת ועוד, שילוב אדריכלות ערבית עם בניינים בסגנון אמריקאי מודרני מקנים לעיר ייחודיות שאין דומה לה".

 

מרכז העיר הפלסטינית
ה-Q-Center: כיכר ציבורית מוקפת מגדלי משרדים, חנויות יוקרה, בתי קפה ומסעדות

 

עובדות על העיר רוואבי

1 – רוואבי היא הפרויקט הגדול ביותר בהיסטוריה הפלסטינית המתבצע ע"י גוף פרטי. המיליארדר הפלסטיני-אמריקאי בשאר אל מאסרי, העומד מאחורי החזון והגשמתו, צבר הונו כתוצאה מבנייה במדינות מרוקו, ירדן ומצרים.

2 – תכנית האב של העיר קוראת לבניית כ-8,000 דירות ב-22 שכונות, והיא עתידה לאכלס כ-40 אלף תושבים. נכון לעכשיו, נבנו בעיר ארבע שכונות המאכלסות כ-4,000 תושבים.

3 – קהל היעד של העיר הוא פלסטינים בני המעמד הבינוני. מחירי הדירות נעים בין 70,000 דולר לבין 180,000 דולר (זולים יותר מרמאללה).

4 – מתחת לפני הקרקע בעיר ממוקמים כבלי סיבים אופטיים, צנרת גז ומים, ולמבנים בעיר יש פאנלים סולריים ומערכות קצירת גשם.

 

העיר הפלסטינית השאפתנית
הפרויקט הגדול ביותר בהיסטוריה הפלסטינית

 

היצע כללי ותעסוקתי

1 – במרכז העיר נמצא ה-Q-Center: כיכר ציבורית מוקפת מגדלי משרדים, חנויות יוקרה, בתי קפה ומסעדות.

2 – בעיר רוואבי יש קניון עם בתי קולנוע, בתי קפה, מסעדות, וכ-24 חנויות ביגוד החל מחנויות נעליים ועד לחנויות מעצבים.

3 – בעיר אמפיתיאטרון המכיל כ-15,000 מקומות ומיועד לקונצרטים, הופעות ואירועי בידור אחרים. מעל האמפיתיאטרון עתידים לקום מסעדות, ברים ובתי קפה. ראוי לציין, כי האמפיתיאטרון כבר אירח הופעות זמרים מירדן ומתוניסיה, והן התאפיינו בתפוסה מלאה.

4 – מאסרי טוען, כי הצלחת העיר החדשה תלויה בשאלה האם ניתן יהיה למלא את בנייני המשרדים בחברות מתקדמות ולייצר מקומות תעסוקה איכותיים. ראוי לציין, כי מאז החלה הבנייה, יצרה העיר כ-10,000 משרות הקשורות לבנייתה.

 

העיר הפלסטינית מציעה גם בילויים
מתחמי בילוי ופנאי

 

לסיכום, הצלחת העיר רוואבי תלויה במידה רבה באינטרס הפלסטינים לאורח חיים מודרני, מתורבת ומתקדם – דבר התלוי מאוד בכוח העיר למשוך חברות מתקדמות המציעות תעסוקה איכותית. לעת עתה, נראה כי העיר מהווה נבט ירוק במדבר.

 

העיר הפלסטינית ממעוף הציפור
מבט מלמעלה על העיר הפלסטינית

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme