סקר ריאלי: סל הקניות של מגה אונליין הוא היקר ביותר

מערכת5 דקות קריאה
ההפרש בין מגה אונליין לכל היתר
שתף:

לא מזמן בדקנו האם משתלם יותר לבצע רכישות מזון אונליין או בסופרמרקט. בעוד הפערים בין הסניף שנבדק לבין אתר הרשת היו קטנים יחסית, הם העידו על יתרון לטובת רכישות אונליין. עם שיקולי זמן, עלות ותועלת, כנראה עדיף להרכיב סל מוצרים מוגדר, להימנע מפיתויים ולחסוך גם את חיפושי החניה ואת התור בקופה. אלא שהמסקנות הללו רק עוררו שאלה מתבקשת אחרת – באיזו רשת מזון כדאי לנו לבצע את הרכישה הזו? 

 

 

מגה אונליין, שופרסל, יינות ביתן או רמי לוי?

כדי לענות על השאלה הזו גיבשנו רשימת קניות המורכבת מ-15 מוצרים, חלקם בסיסיים (כמו חלב ולחם), אחרים קצת פחות (כמו פסטה או קורנפלקס). רשימת המוצרים נבחנה ב-4 רשתות מזון מובילות: מגה, שופרסל, יינות ביתן ורמי לוי שיווק השקמה. כל המחירים נכונים למועד הבדיקה (18 בנובמבר, 2018), ונבחרו רק מוצרים זהים כדי לבצע השוואה מדויקת יותר. במילים אחרות, כל מוצר הושווה בהתאם למותג וליחידת המשקל. אחרי שהרכבנו את הרשימה השווינו בין המוצרים וגילינו שיש פערים לא קטנים בחלק מהמקרים. אז נכון, בכל הקשור למוצרים בפיקוח הפערים – אם קיימים – מזעריים למדי. חלב 3% של טרה יעלה לכם 5.8 ש"ח במגה ובשופרסל, ואילו ביינות ביתן ורמי לוי שיווק השקמה מחיר החלב זול ב-10 אג'. אלא שיש מוצרים בהם הפערים שהתגלו משמעותיים הרבה יותר.

 

 

פערי מחירים משמעותיים

קחו לדוגמה את ההמבורגר הקפוא של זוגלובק (400 גרם). שלוש רשתות מזון מוכרות אותו במחיר זהה: 19.9 ש"ח. הרשת הרביעית, מגה, מוכרת את המוצר ב-24.9 ש"ח, כ-21% יותר. דבש טהור של יד מרדכי (350 גרם) נמכר במגה ב-21.9 ש"ח, מחיר הגבוה ב-9% ממחיר המוצר בשופרסל וב-23% ממחירו ברשת השיווק של רמי לוי. הפערים האלה מסבירים את ההפרש המשמעותי בין סלי הקניות השונים. היקר מכולם הוא הסל של מגה, ועבור סל הקניות שהורכב ההפרש בין מגה לבין רמי לוי, שסל הקניות שלו הוא הזול ביותר, עומד על 41.5 שקלים, או על כ-13%. יינות ביתן מסיימת במקום השני עם מוצרים רבים שתומחרו באופן זהה למחירי רמי לוי. שופרסל, שב-3 מוצרים נמצאה הזולה ביותר בין הרשתות, מסיימת במקום השלישי.

 

מגה אונליין היקרה ביותר

 

עלויות המשלוח – אין כמעט הבדלים

באופן טבעי, כשאנחנו מבצעים הזמנה אונליין, אנחנו נדרשים לשלם גם דמי משלוח. כל הרשתות פועלות באופן דומה, וגם עלות המשלוח דומה למדי. ברשת מגה אונליין המשלוח הוא הזול ביותר (28 שקלים) ואם יש לכם כרטיס אשראי של You תקבלו פטור מדמי המשלוח על קנייה ב-600 שקלים ומעלה. ברשת שופרסל דמי המשלוח הם 30 שקלים, והסכום יירד ל-10 שקלים על סל קנייה בסך 700 שקלים או יותר. גם ברשת יינות ביתן דמי המשלוח יורדים בהתאם לסל הקנייה: על רכישה בסך 750 שקלים ומעלה תשלמו 15 שקלים, במקום 29 שקלים. אצל רמי לוי שיווק השקמה יעלה לכם המשלוח 29.90 שקלים. במילים אחרות, דמי המשלוח הם כנראה לא הגורם המכריע כאן. הפערים בין סלי הקניות משמעותיים הרבה יותר.

 

 

בדקו את סל הקניות שלכם

כמובן שלכל אחד העדפות קנייה אחרות, והרשימה שהורכבה לצורך ההשוואה כוללת פריטים נבחרים בלבד. כשבחנו, לצורך הדוגמה, את מחירו של יין סלקטד (קברנה סוביניון) מצאנו כי המחיר הנמוך ביותר הוא דווקא מחירה של רשת שופרסל (24.90 במקום 27.90 ש"ח). אצל רמי לוי מחיר היין 25.90 ש"ח ובמקרה הזה הוא גם היקר ביותר, שכן מגה אונליין מציעה את היין ב-25.40 ש"ח לבקבוק. מנגד, מיונז הלמנס יקר משמעותית ברשת מגה לעומת רמי לוי: במגה אונליין תשלמו 13.90 ש"ח ליחידה, בעוד ברשת רמי לוי שיווק השקמה המחיר ליחידה הוא 5.20 ש"ח בלבד – הבדל משמעותי, ללא ספק. אז נכון, הנתונים כאן עשויים לשקף מגמה מסוימת ולהצביע על רשתות המזון היקרות יותר או פחות. עם זאת, מוצרים שונים עשויים לספק תוצאה שונה, והמחיר הוא לא תמיד השיקול היחיד. שירות, איכות המוצרים המתקבלים וזמינות המשלוחים עשויים להיות להיות חשובים אף הם. 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme