10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת3 דקות קריאה
10 הנושאים החמים
שתף:

 כחלון מבטיח הבטחות שלא ממש ברור איזה תקציב אמור לממן, רשימת הליכוד עודכנה אבל לא בטוח שהיא סופית ואתר הקניות של שופרסל מאכזב. 

 

1 – ההבטחה של כחלון: הוזלת מחירי המעונות

שר האוצר משה כחלון הודיע על תכנית חדשה חודשיים לפני הבחירות. על פי התכנית, מחירי המעונות יוזלו ויעלו לכל היותר 1,200 שקלים לחודש. אם התכנית הזו אכן תצא לפועל, כל משפחה תקבל שובר שעמו תוכל לבחור מעון לרישום הילדים, והשובר יהיה תקף גם על מעונות פרטיים. כמובן שליוזמה הזו יש מחיר, וכדי שהיא תהפוך למציאות תידרש תוספת של 4.2 מיליארד שקלים לתקציב – תוספת שלא ברור איך ניתן יהיה לאשר או מאיזה כיס יגיע כסף. 

 

 

2 – רשימת הליכוד כבר לא נראית אותו הדבר

אחרי שהתגלו אי-סדרים בהזנת ההצבעות בבחירות המקדימות של הליכוד בשבוע שעבר, הזנת הנתונים משנה מעט את התמונה. גדעון סער, שראש הממשלה נתניהו היה מעדיף לראות נמוך יותר ברשימה, דווקא התחזק ועלה למקום השלישי. אחרי ערעור של גלעד ארדן הוא חזר למקום הרביעי, אבל הפער ביניהם קטן מאוד, ועומד על קולות בודדים בלבד – מתוך עשרות אלפי מצביעים. חברי כנסת נוספים במפלגה שינו מיקום ברשימה, כולל ציפי חוטובולי (שיורדת למקום ה-16)  וצחי הנגבי (שעלה למקום ה-13). מאחר והמפלגות אמורות לסגור את הרשימות בעוד שבוע, יש לליכוד זמן לספור את הקולות עוד כמה וכמה פעמים עד שתתגבש רשימה סופית באמת.

 

3 – אתר הקניות המקוון של שופרסל מאכזב

אתר "אמריקן אאוטלטס" אמור היה לתת פייט לשחקניות גדולות והרבה יותר ותיקות, אבל אחרי שלושה חודשים גם בשופרסל מתחילים להבין שההשקעה לא ממש השתלמה. המכירות מאכזבות, הצרכנים הביעו לא מעט תלונות, אבל האתר ימשיך לפעול חצי שנה נוספת בלי קמפיינים פרסומיים בזמן שיבוצעו בו שינויים והתאמות. בקיצור, גם גיוסה של שירי מימון כפרזנטורית לא עבד, עם או בלי תפקיד ראשי בברודוויי.

 

הביצועים מאכזבים (צילום מסך)

 

4 – חברי קבוצת הרכישה של ענבל אור נאבקים על קרקע

98 חברים בקבוצת רכישה של ענבל אור עשויים לאבד את הזכויות שלהם על קרקע שעלתה להם 53 מיליון שקלים. לפני קצת יותר משנתיים, כשהחברות של ענבל אור קרסו, הסתבר שקיים בפרויקט המדובר מחסור ב-3.4 מיליון שקלים, וכן התגלה כי הערבות הבנקאית שאמורה הייתה אור להעמיד – לא הייתה קיימת. עכשיו מסתבר שיש לחברי הקבוצה עוד צרות לא קטנות: בעלי הקרקע פשוט מסרבים למכור אותה. הסיבה הרשמית? החוזה נחתם עם ענבל אור, ולא עם חברי הקבוצה. הסיבה הקצת-פחות רשמית? מכירת הקרקע ליזם אחר תבטיח לבעליה עוד כמה עשרות מיליוני שקלים.

 

5 – 28,000 דירות נמכרו ברבעון האחרון של 2018

לפי הנתונים שפורסמו על ידי הכלכלן הראשי באוצר, במהלך הרבעון האחרון של 2018 בוצעו יותר עסקאות נדל"ן מאשר ברבעונים שקדמו לו. בפועל נמכרו כ-28,800 דירות, וגם הזוגות הצעירים חזרו לקנות דירות – 50% מהעסקאות בדצמבר בוצעו על ידם. הנתון המעניין באמת מתייחס לביצועים של תכנית מחיר למשתכן: במהלך 2018 נמכרו במסגרת התכנית כ-9,400 דירות, למרות שמספר הזוכים היה גבוה יותר. כנראה שגם הזוכים לא ששים לממש את הזכות שלהם לרכוש דירה.

 

6 – בזכות "הכוכב הבא לאירוויזיון": ניצחון גדול לקשת

קובי מרימי אולי זכה בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" אבל יש עוד זוכה גדולה בערב הזה: קשת. הזכיינית, שפתחה את השבוע עם נתוני רייטינג מאכזבים לריאליטי "2025", זוקפת לזכותה את הרייטינג הגבוה ביותר מאז פוצל ערוץ 2. הרייטינג הממוצע בגמר עמד על 30.8%. ברגע ההכרזה על הזוכה נרשם שיא של 35%, ולמעלה ממיליון צופים נצמדו למסך בזמן הביצוע הראשון שלו. אחרי שבגמר התעקשו לנסות ולקדם גם את "2025" אפשר להניח שבקשת מקווים לראות התאוששות גם ברייטינג של הריאליטי שעלה כ-100 מיליון שקלים.

 

 

7 – השכר של אורי ששון ירד ויעלה שוב

כמעט שלוש שנים עברו מאז שאורי ששון זכה במדליית הארד במשחקים האולימפיים בריו לפני 3 שנים, והשכר שלו קוצץ לאחרונה ב-2,500 שקלים. הסיבה לקיצוץ קשורה בתוצאות של המדליסט האולימפי מאז שעמד על הפודיום, אבל ככל הנראה התמונה תשתנה בקרוב. במשרד התרבות והספורט הבהירו שיש מצבים שבהם צריך להפעיל שיקול דעת, על אחת כמה וכמה כשמדובר בספורטאי בעל הישגים משמעותיים שהביא כבוד לישראל.

 

 

8 – המצב הבעייתי של טבע

חברת טבע פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים, והודיעה על ירידה של 16% בהכנסות ברבעון האחרון ב-2018. לפי החברה נרשם הפסד של כ-3 מיליארד דולר וגם התחזית לשנה הקרוב לא נשמעת מבטיחה במיוחד. נשיא ומנכ"ל החברה כבר הודיע שיסגור 11 מפעלי ייצור, וברור לו היטב שפקיעת הפטנט על הקופקסון פגעה משמעותית ברווחים.

 

הביצועים של טבע
2019 תהיה מאתגרת לטבע

 

9 – נוסטלגיה: הקולנוע חוזר לעזריאלי

פעם, לפני שרשת H&M השתלטה על השטח בקניון עזריאלי בתל אביב, היה במקום הזה בית קולנוע. אלא שבקרוב יחזרו לפעול בקניון 5 אולמות חדשים, וגם בקניון עזריאלי הנגב (בבאר שבע) יוקמו 12 אולמות. התכנית השאפתנית מתייחסת לפתיחת המתחמים עד סוף 2020, למרות שבשלב הזה אין עדיין היתרי בנייה, והקמת הקולנוע בתל אביב תעלה כ-10 מיליון שקלים. 

 

 

10 – גם במרצ מתקיימות בחירות מקדימות

למרות הסקרים האחרונים, אלה שמנבאים למרצ 5 מנדטים במקרה הטוב, מתפקדי המפלגה צפויים להרכיב את הרשימה שלהם לקראת הבחירות. על המקומות הריאליים הבודדים מתמודדים לא פחות מ-23 מתמודדים, מתוכם גם חברי כנסת מכהנים. 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme