משה כחלון –  למה הוא חשוב לנו?

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
למה דווקא משה כחלון
שתף:

משה כחלון הוא אולי נבחר הציבור עם רשימת ההישגים הארוכה ביותר שנרשמה לזכותו ל פוליטיקאי כלשהו. אם אתם שואלים, קרוב לשמונים.  זוגות צעירים, הורים לילדים קטנים, אימהות חד הוריות, אנשי מעמד הביניים, חיילי צה"ל, קשישים, נכים, בעלי עסק עצמאי, או סתם כאלו המחזיקים בבעלותם טלפון סלולרי – כדאי שתכירו טוב יותר את האיש ואת מה שעשה עבור אחד מכם.

 

 

“פתאום קם אדם בבוקר והרגיש כי הוא עם…"

מדינת ישראל ידעה עליות ומורדות לאורך כל שנות קיומה. כמה פעמים חשבתם לעצמכם כמה טוב היה אם מישהו היה רואה אתכם, באמת רואה, חש את המצוקות שלכם, מבין את התסכול באתגרים הרבים שמזמנים לכם החיים ולא רק מגלה אמפטיה אלא גם פועל ועושה?

 

אפשר להמשיך ולהשתפך על הקשיים, על התסכולים, על הרצון להטיח לעתים את הראש בקיר בגלל עומסי בירוקרטיה וחוסר מענה למצוקות היום יום. ואפשר גם לשנות. שר האוצר משה כחלון הוכיח לנו במשך כל שנות כהונתו, גם בשנים שקדמו להיותו שר אוצר, כי הוא איש עבודה של ממש, שרואה, מבין ובא לשנות.

 

משה כחלון
לא רק מגלה אמפטיה אלא גם פועל ועושה (תמונה: ויקיפדיה)

 

כמה מילים על פערים

הפערים ואי השוויון בישראל אינם מצב חדש. בשנות החמישים והששים של המאה הקודמת ישראל דווקא הייתה אחת המדינות השוויוניות ביותר בעולם, אולם החל משנות השבעים, ועד היום, הפכה המדינה למקום בו מדדי האי שוויון ומדדי העוני הולכים וגדלים ואיתם הפערים הכלכליים והחברתיים. נקודת פתיחה כזו הייתה מכניסה רבים וטובים ללחץ משתק, עד כדי אי עשייה. אבל משה כחלון, מיום שמונה לשר אוצר, היגיע כדי לעבוד קשה והתוצאות מדברות בעד עצמן.

 

הפערים בישראל הולכים וגדלים ורובינו חולמים על מישהו שפשוט ישנה את המצב ושפשוט יבוא ויציל אותנו. כן. יציל, וכחלון התחיל לעשות שינויים שהם לא פחות ממצילים.

 

 

עת לעשייה

העבודה של משה כחלון, במיוחד מאז מינויו לשר האוצר, שמה דגש על צמצום הפערים בחברה, לעבודה על שוויון הזדמנויות ולתיקון מצבים שרק הולכים ומתדרדרים. העבודה רבה וכל הישג דורש מאמץ לא מבוטל  וקשה כמו גם, התנהלות מול גורמים רבים וביניהם מוסדות ומתנגדים למיניהם וכל יעד דורש נחישות והתמדה. ואכן, בזכות הנחישות העזה הגיע כחלון לכמעט שמונים הישגים והיד עוד נטויה.

 

משה כחלון
שם דגש על צמצום הפערים בחברה (תמונה: ויקיפדיה)

 

התרחיש הבא הפך למציאות חיינו בזכות כחלון

דמיינו את התרחיש הבא: התגייסתם לצבא בשכר שהוכפל. אחרי שהשתחררתם יש לכם סכום התחלתי נאה להתחלת החיים האזרחיים. הוא מגיע מקרן "חסכון לכל ילד" שחסכה עבורכם המדינה מהיום שנולדתם.

 

התחלתם לעבוד, אולי כדי לצאת לטיול הגדול או לחסוך ללימודים באוניברסיטה. שכר המינימום מבטיח לכם שכר התחלתי של 5300 ₪ בחודש!

 

הכרתם את האחת, או האחד. נישאתם בשעה טובה. חולמים להקים את התא המשפחתי שלכם, בדירה שהיא כולה שלכם. לא יאומן, זה אפשרי! מחירי הדיור ירדו, המחיר למשתכן מציע הזדמנות של ממש. יש לכם דירה משלכם!

 

ילדת בשעה טובה ואת נהנית מחופשת לידה שהוארכה, בתשלום. בזמן הזה תיהני מהסטטוס החדש שלך כאמא, או שבעלך ייהנה מאותם התנאים בדיוק. את חוזרת לעבודה בה לכל עובד נוספו שני ימי חופשה בשנה. כאמא, את תגלי עד כמה התוספת הזו משמעותית לך. 

 

הילד שלכם גדל. אפשר לנשום. יש סייעת שנייה בגן, מחירי הצהרונים מסובסדים ויש אפילו פיקוח על מערכת ההזנה שבהם.

 

מזל טוב, הילד נכנס לבית הספר. עם כל החששות, אתם שמחים לגלות שהכתות לא צפופות. חופש פסח? החופש הגדול? יש פתרונות: "בית הספר של החגים ושל החופש הגדול" מאפשר לצמצם את ההיעדרות מהעבודה.

 

התבגרתם? עלויות הפנסיה שלכם ירדו, אפשר באמת ליהנות משנות הזהב. התרחיש הזה אינו דמיוני. הוא הפך למציאות הודות לעשייה, לעבודה ולנחישות של משה כחלון. שאמר, ועשה.

 

יש עוד הרבה עבודה ולא מעט אתגרים לטפל בהם. וכדי שאפשר יהיה לעבור עוד משוכה ולאחריה עוד אחת, במטרה לצמצם פערים ולתת לכולם הזדמנות שווה, חשוב וצריך שימשיכו להיות לוחמי צדק שכאלו, כמו משה כחלון ומפלגת כולנו, שבאו, ראו, אמרו ועשו. לטובתנו.

כי בעצם בשורה התחתונה, כחלון מדבר, פועל ונוגע, בכולנו.

 

* בשיתוף עם מפלגת כולנו

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme