חוסכים לכיס של כולנו: שר האוצר מקדם חינוך לגיל הרך בעלות של 1,200 ש"ח לחודש

מערכת2 דקות קריאה
הגיל הרך והמהלכים של מפלגת כולנו
שתף:

"ילדים זה שמחה" שר שלמה בר לפני הרבה שנים, בהשראת המוטו המרכזי של החברה הישראלית, שמעודדת ילודה ורואה בילדים את הציר המרכזי והמאחד בתא המשפחתי. על פי נתוני הלמ"ס, ישראל מובילה במספר הילדים למשפחה במערב, עם ממוצע של 3.1 ילדים לאם ישראלית לעומת כ-2 ילדים לאם אירופאית בממוצע. אז אכן, ילדים זה שמחה, אבל את השמחה הזו צריך לפרנס, לכלכל ולדאוג לחינוך ברמה גבוהה ובמסגרות שעלותן תאפשר לזוג ההורים לצאת לעבודה ותשאיר נתח נכבד מהמשכורת לטובת שאר הוצאות המשפחה.

 

עלות של ילד במסגרת חינוכית מגיל שנה ועד גיל שלוש עומדת כיום על 2,000-2,700 שקלים לילד. זהו סכום לא מבוטל כשמדובר בילד אחד (לשם השוואה – עלות שכר לימוד באוניברסיטאות ובמכללות הציבורית היא פחות מ-1,000 שקלים לחודש), והוא מצטבר למימדים מבהילים כאשר יש במשפחה 2 ילדים בטווח הגילאים הזה, תופעה שאינה יוצאת דופן במשפחות רבות.

 

עלות הגיל הרך
העלות כיום: 2,000-2,700 שקלים לילד (למצולמים אין קשר לכתבה)

 

שר האוצר: "אנחנו לוקחים אחריות על חינוך הילדים"

"במשך 4 השנים בהן כיהנתי כשר האוצר, טיפלנו במגוון רחב של היבטים חברתיים ושל תחומי החיים, כפי שהופיעו בתכניות העבודה ורשימת היעדים עליהם הכרזנו ערב הבחירות הקודמות – דאגנו לחסכון לכל ילד, הגדלנו את שכר החיילים והחיילות בשירות חובה, הרופאים הצעירים, המורות והמורים בתחילת דרכם, הגדלנו את ההכנסה החודשית למשפחה במסגרת נטו משפחה, נתנו תקווה למאות אלפי זוגות צעירים שיזכו להגיע לדירה משלהם. ועכשיו אנחנו נוגעים ביעד נוסף עליו הצהרנו – אנחנו לוקחים אחריות על חינוך הילדים כבר מגיל 0!" אומר שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון.

 

 

גיל 3 הוא הגיל המוגדר להחלתו של חוק חינוך חובה וזהו הגיל ממנו נוטלת המדינה אחריות על הילדים ומספקת מסגרות חינוכיות מסובסדות. "מתוך הבנתנו כי חינוך הוא אחד המשתנים החשובים לצמצום פערים ולהגברת שיוויון הזדמנויות – שהם המטרות המרכזיות אותן הצבנו מול עינינו, ברור לנו כי השקעה בגיל הרך היא קריטית. זהו גיל בו, על פי מחקרים בארץ ובעולם, המוח גמיש במיוחד ומאפשר התפתחות מהירה של כישורים קוגנטיביים, רגשיים וחברתיים. אם אנחנו רוצים באמת צדק חברתי, אם אנחנו רוצים להמשיך ולדאוג למעמד הביניים – עלינו לדאוג למערכת חינוך איכותית, מפוקחת ומסובסדת החל מגיל הלידה!" מוסיף כחלון.

 

מה זה אומר בפועל?

על פי התכנית שהציג שר האוצר, האחריות הקולקטיבית לחינוך מלידה ועד בכלל תעבור לידי משרד החינוך (בעוד שכיום הוא עובר לאחריותו רק מגיל שלוש). כך יהיה רצף חינוכי וראיה חינוכית כוללת. הצוות החינוכי יזכה להכשרה מקצועית. כל גננת, סייעת ומטפלת תיהנה מכך, בסבסוד המדינה, ואף תיהנה משיפור בתנאי העסקתה. בכך תטופל נקודת תורפה נוספת ומהותית בחינוך בגיל הרך והיא רמתו של כוח האדם ושכרן הנמוך של המועסקות בתחום.

 

מערך הפיקוח יורחב לכל המסגרות בישראל, כולל גנים פרטיים ומשפחתונים, ויאפשר להורים תחושת בטחון שילדיהם נמצאים במסגרת מבוקרת, מפוקחת ואיכותית. בנוסף ייבנו תכניות חינוכיות אשר תכניהן יאפשרו צמצום פערים ויציבו את הפעוט במרכז, וכן יוקמו מעונות יום מודרניים ומאובזרים בהיקף נרחב ויוגדר הליך מקוצר של היתרים להפעלת מעונות פרטיים.

 

כולנו והמערך החדש
מערך הפיקוח יורחב לכל המסגרות בישראל (למצולמים אין קשר לכתבה)

 

וכמה יעלה כל הטוב הזה?

מחיר  מעון מסובסד לילד יעמוד על כ-1,200 שקלים לחודש בלבד. מדובר בחיסכון של כ-15,000 שקלים בשנה לכל משפחה, כאשר משפחות מעוטות יכולת יזכו לסיוע נוסף בהתאם למבחני הכנסה ולהגיע עד לסכום של 670 שקלים לילד.

 

 

ד"ר יפעת שאשא ביטון, שרת השיכון: ״כמי שעמדה בראש הוועדה לזכויות הילד ומהכרותי העמוקה עם הצרכים, אני מאוד גאה בתוכנית בה לקחו חלק מיטב אנשי המקצוע בתחום הגיל הרך. "אין לי ספק שמדובר במהפכה של ממש אשר תהפוך מסגרות אלה למסגרות חינוכיות ובכך תעלה באופן ניכר את רמת הטיפול המקצועי בפעוטות ומאידך תקל על המשפחות בנטל הכלכלי באופן משמעותי ביותר."

 

*בשיתוף עם מפלגת כולנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme