משה כחלון – קשה לדמיין ממשלה (ומדינה) בלעדיו

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
משה כחלון - חיוני למדינה
שתף:

לאורך ההיסטוריה המדינית של ישראל, בלטו כמה דמויות מפתח אשר מבלי לצעוק, מבלי להתראיין תחת כל עץ רענן מבלי לעשות ניצול ציני בתרחישים שונים לקידומם האישי  –  פשוט עשו. זכינו לפגוש דמות כזו בעשור האחרון, ומדהים לגלות בכמה מישורים נגעה העשייה הזו שלו. משה כחלון הוא הרבה יותר משר אוצר וההישגים שלו פשוט נוגעים לכל אחד ואחת מאיתנו.

 

לפני עשור מונה משה כחלון לשר התקשורת. כבר אז בלט בנחישותו להילחם בעוולות חברתיות, והצליח. הציבור לא שכח להוקיר לו תודה וכנגד כל הסיכויים הצליחה המפלגה שהקים, כולנו, לקבל 10 מנדטים בבחירות האחרונות וכחלון מונה לשר אוצר. המסר אותו דאג להעביר משה כחלון לאורך כל הדרך, עוד בימיו כשר התקשורת, בהמשך כשר הרווחה ולבסוף כשר האוצר, הוא מסר של התחייבות ומחויבות.

 

 

רשימת ההישגים של משה כחלון ומפלגתו נוגעת לכיס של כולנו. תרתי משמע. השר החליט לעשות נקיון יסודי ולהעלות לתודעה, ובהמשך לעשייה של ממש את התחומים החברתיים, תחומים שנדחקו אל הפינות הנידחות ביותר והעלו שם אבק. בין היתר – קולן של אוכלוסיות חלשות, אזרחים הנושאים בנטל מס כבד, זוגות צעירים, חיילים משוחררים, ועוד רשימה שלא נוכל למנות את כולה בשל אורכה.

 

מדינת ישראל על כל תהפוכותיה, השינויים הכלכליים שהיא חווה ומצבים ייחודיים למדינתנו, המשפיעים על איכות החיים של כלל האוכלוסייה, ובעיקר המוחלשת, זקוקים לאדם נחוש שרואה את המציאות. יותר מכך, המדינה זקוקה לאדם שיש לו תוכנית ברורה לשנות אותה ולשפר אותה. אג'נדה, כמו שאוהבים לקרוא לזה.

 

 

אז מה היתה, ועודנה, האג'נדה של משה כחלון?

אחת מהנקודות הכואבות במשק הישראלי היא שכר המינימום הדחוק שהיה מנת חלקם של אלפי עובדות ועובדים בארץ. יכול להיות שהמאבק המוצלח להעלות את שכר המינימום לסכום שמבטיח נקודת פתיחה הוגנת יותר לאותם עובדים היא אחת מגולת הכותרת של הישגי כחלון. כי עבודה בשכר בלתי אפשרי היא לא משהו שאף אחד מאיתנו מאחל לעצמו, לחבריו ולסביבתו.

 

יכול להיות שגולת הכותרת היא דווקא הדרך בה ביטא משה כחלון את הערכתו לחיילים והחיילות שתורמים שנים חשובות מחייהם להגנה על המולדת. איך הוא עשה את זה? העלה את שכרם (הכפיל אותו) וסיפק רווחה כלכלית לאוכלוסייה שלמה שמחר תהפוך לאזרחית ותתחיל לעבוד בעבודות ששכר המינימום בהן הוא שפוי יותר. 

 

מעמד הביניים גם הוא יכול היה לנשום לרווחה, עם הורדת מס ההכנסה למעמד זה, המהווה את מרבית האוכלוסייה בישראל. וזה עוד לפני שדיברנו על האפשרות של זוגות צעירים להתחיל להקים את ביתם מבלי להיחנק בתשלומים בלתי אפשריים רק כדי להשיג לעצמם בית.

 

 

משה כחלון עמד בגבורה ושמר על העקרונות שלו לכל אורך הדרך. עמד בגבורה מול המלצות בנק ישראל להעלות מסים וטרפד אותם והוא השר הראשון בכלל ממשלות ישראל שעצר את הנסיקה הבלתי נתפסת במחירי הדירות. למעשה, לראשונה מאז שנת 2009 לא רק עצר את העלייה המטורפת, אלא גם הביא לירידה במחירי הדירות.

 

 

הרשימה עוד ארוכה וכאמור, נוגעת לכל אחד ואחת מאיתנו. לכולנו. החיילים של היום הם האזרחים והזוגות הצעירים של מחר, הנכים, שמאבקם המוצדק זכה לתוספת חסרת תקדים של 4.3 מיליארד ₪ לקצבאות שלהם, כל אלו הם חלק קטן מהמאבק חסר הפשרות שניהל כחלון לטובת חלקים נרחבים באוכלוסייה.

 

אמהות צעירות נהנו מזמן ממושך יותר עם תינוקן בזכות משה כחלון אשר הביא להארכה של חופשת הלידה. בזכות ביטול המכס על מוצרי תינוקות ירדו מחיריהם של מוצרי תינוקות רבים. 

 

הילד גדל והוא עתה הולך לגן? בזכות משה כחלון התווספה סייעת שנייה בגני הילדים, הורדת מחירי הצהרונים אפשרה להורים רבים להאריך את יום העבודה ולהגדיל את שכרם.

 

הילדים הגיעו לגיל בית ספר? האם עצרתם לרגע לחשוב כיצד הפכו הכתות הצפופות למרווחות יותר? לא, זה לא קסם. השר כחלון טיפל בצפיפות בכיתות, הקטין את מספר התלמידים בכל כיתה ואף קיצר את ימי החופשה של תלמידים צעירים באמצעות בית הספר של החופש הגדול ואם זו לא שפיות, לא הטבת מצבם של הורים לילדים בכל הארץ, אז מה בעצם כן?

 

אותם ילדים שיכולים ליהנות עתה מכתות פחות צפופות ושהוריהם יכולים לעבוד במהלך החופשות הארוכות וליהנות ממחירי צהרונים מוזלים, יגדלו להיות אזרחים צעירים שיתחילו את חייהם עם חסכון ששולם עבורם מיום היוולדם. כן, חסכון לכל ילד. זוכרים? יוזמה נהדרת של השר כחלון, עבור כל ילד באשר הוא, כשהכסף הזה הוא שלו ורק שלו, עם הגיעו לגיל 18, או 21, לבחירתו.

 

לפני שבוחרים קל יותר לשמוע את אלו שצועקים מילים ריקות מתוכן. אולם חשוב לראות דווקא את אנשי המעשה. את חברי הממשלה שהבטיחו וקיימו. ששינו, עבור כל אחד ואחת מאתנו, ולו דבר אחד בדרך לשיפור איכות החיים שלנו. ומה אנחנו בעצם רוצים אם לא שכר גבוה יותר, פיקוח על מוצרי הצריכה שלנו, כדי שלא יזנקו למימדים מחרידים, לדעת שיש מי שחושב על ילדינו, היום ובעתיד, שיש מי שרואה אוכלוסיות כמו קשישים, נכים, משפחות חד הוריות, שכורעים תחת הנטל? מי שרואה -ועושה!

 

יום הבחירות יעמיד בפני כולנו את האפשרות לקבוע את העתיד שלנו. את הדרך בה נוכל לרכוש דירות, לגדל את ילדינו, לעבוד בכבוד עם העלייה בשכר הריאלי, לחשוב על הימים שאחרי שנות העבודה, עם הוזלת עלויות הפנסיה ועוד הרבה אספקטים שנוגעים לכל אחד ואחת מאתנו בחיי היומיום בכל שלב במעגל החיים.

 

* בשיתוף עם מפלגת כולנו

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme