מסתבר שסל הקניות הזול ביותר לא נמצא איפה שחשבתם

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שינוי תפיסה - למה משתלם יותר לקנות מזון אונליין?
שתף:

כאשר מתחיל הדיון אודות צרכנות נבונה אי אפשר שלא להתייחס לנושא של קניות, או ליתר דיוק, רכישת מוצרים ברשתות מזון. כן, כולנו צריכים לאכול וכולנו דואגים למלא את המקרר הביתי לכל הפחות אחת לשבוע. הסטטיסטיקה מלמדת כי משפחה ישראלית ממוצעת בת 4 נפשות מוציאה כ-2,500 ש"ח בחודש על מזון (יותר מ-10% מסך הכנסותיה החודשיים). לנוכח נתונים אלו השאלה המתבקשת היא 'האם ניתן לצמצם את גובה ההוצאה?'. כדי לענות על שאלה זו החלטנו לבדוק האם הזמנת מוצרי מזון אונליין משתלמת וחסכונית יותר לעומת רכישה פיזית של המצרכים באותה רשת מזון.

 

 

עושים קניות: שופרסל אונליין לעומת שופרסל דיל

לצורך הבדיקה נבחרו 10 מוצרי מזון אקראיים ברשת המזון שופרסל ובוצעה השוואת מחירים בין עלותם באתר שופרסל אונליין למחירם באחד מסניפי הרשת – שופרסל דיל. אלו הממצאים:

 

אונליין שופרסל דיל (אשקלון) מוצר
5.3 5.3 חלב שופרסל 3%
5.5 5.5 קוטג' תנובה 5%
5.9 5.9 לחם אחיד פרוס שופרסל
11.45 11.45 ביצים שופרסל L
20 21.9 צ'יפס זיגזג שופרסל 1.5 ק"ג
14 14 ממרח נוטלה 350 גר'
29.9 44.5 שניצל קפוא עוף טוב 700 גר' עוף ביתי בציפוי מעודן
7.9 7.9 מיונז מאסטר שף 481 גר'
8.9 8.9 עוגת מאפין שופרסל
17.9 18.9 סלמון מעושן  100 גר'
126.75 144.25 סה"כ

 

כפי שמלמדים הנתונים, עלות של שלושה מתוך עשרה מוצרים שנבחנו נמוכה יותר בהזמנה אונליין. זאת  כאשר מחירם של שבעת הנותרים זהה ברכישה אונליין לרכישה פיזית בסניף. אם לסכם זאת במשפט אחד: ברכישת עשרה מוצרים בשופרסל נחסכו 17.50 ש"ח. אם 17.50 ש"ח מרגיש לכם זניח, בואו נחשוב על זה באופן הבא: ברכישת מוצרים שבועית ממוצעת נרכשים כ-50 מוצרים. מכאן, שהחיסכון שלכם יסתכם ב-87.50 ש"ח לקניה ויוערך בסדר גודל של קרוב ל-350 ש"ח ברזולוציה חודשית.

 

רגע, אבל מה עם דמי משלוח? נכון: עלות משלוח בשופרסל אונליין עומדת על 30 ש"ח להזמנה – 120 ש"ח בחודש. עם זאת, גם אם נחשב את ההפרש בין החיסכון של 350 ש"ח לבין עלות משלוח, עדיין נצא ברווח של 230 ש"ח בחודש. מן הראוי לציין גם, כי מחיר המשלוח בהזמנת מוצרים בעלות מעל 750 ש"ח יורד ל-10 ש"ח.

 

קניות מזון אונליין זולות יותר
יש מוצרים שבהם אין הבדלי מחיר – אבל כשיש פערים הם לא קטנים

 

הזמנת מוצרי מזון אונליין: יותר מסתם חיסכון

כפי שראינו, הזמנת מוצרי מזון אונליין יכולה להיות חסכונית יותר לעומת רכישת מוצרים פיזית באחד מסניפי הרשת. אך פרט לחיסכון המשתמע מהמחירים הזולים יותר של חלק ממוצרי המזון באינטרנט, אי אפשר להתעלם ממספר היבטים נוספים המטים את הכף לטובת רכישת מוצרי המזון אונליין. רק תחשבו: כמה זמן אורך תהליך הקניות שלכם ברשת המזון? שעתיים? אולי יותר? לקחת את הרכב, לנסוע עד לחנות, לבזבז זמן על חיפוש חניה, זמן נוסף על איתור של עגלה פנויה, ליקוט המוצרים ומיקומם בתוך העגלה, התור בקופה, העברת המצרכים לרכב, השבת העגלה למקומה, נסיעה בחזרה… שלא לדבר על העברת הקניות מהבגאז' הביתה. הזמנת מוצרים אונליין, לעומת זאת, חוסכת את הזמן, הדלק וכאב הראש הכרוכים בכל המסע הזה לרשת מזון הפיזית. תהליך הזמנת קניות אונליין נמשך כחצי שעה וכל שתדרשו לעשות הוא להמתין לבואו של השליח ואז למקם את מוצרי המזון במקרר ובארונות.

 

האספקט הפסיכולוגי – היבט נוסף שתורם לחיסכון ברכישת מזון אונליין. כמה פעמים קרה שהכנסתם לעגלת הקניות דבר מה שלא הופיע ברשימת הקניות שלכם? כן, זה קורה הרבה: מוצר כלשהו קורץ לנו מהמדף ואנו לא עומדים בפיתוי ומכניסים גם אותו לעגלה. בניגוד לכך, בהזמנת מוצרים אונליין הרבה יותר קל להיצמד לרשימת קניות המקורית ולא להתפתות למוצרים נוספים שלא תכננו לקנות.

 

בנוסף לכך, מערכות להזמנת מוצרים אונליין נוחות ביותר ומאפשרות לראות את כלל המוצרים מאותו סוג או קטגוריה ברשימה אחת: כך הרבה יותר קל לבצע השוואת מחירים. קחו, למשל, את המוצר הבא – טונה שימורים: לאחר הקלדת הביטוי 'טונה' בשורת החיפוש של שופרסל מוצעת רשימה של 60 מוצרים. בתוך רשימה זו קל מאוד למצוא את המוצר האטרקטיבי ביותר. אם, לצורך העניין, אתם מחפשים את המוצר הזול ביותר, תוכלו לראות כי ניתן למצוא טונה בעלות של 2.80 ש"ח ל-100 גר'. לא קל לבצע ניתוח והשוואת מחירים כה מעמיקים כאשר אתם עומדים פיזית מול מדף המוצרים בחנות.

 

לסיכום נאמר, כי אם בעבר הפגנתם מידה מסוימת של סקפטיות לרכישת מוצרי מזון אונליין, כדאי שתשקלו אפשרות זו בשנית. שהרי, כפי שראינו, הזמנת מזון ברשת ושירות המשלוחים שהפכו לזמינים כל כך במהלך תקופה האחרונה בהחלט יכולים לחסוך לכם לא מעט כאב ראש, זמן וכסף ברמה חודשית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme