תביעה נגד רמי לוי: 17 מליון ש"ח פיצויים בגין הטעייה

אביה פרי2 דקות קריאה
רמי לוי והתביעה על הטעיית צרכנים
שתף:

הרצל לויפור מהוד השרון תובע פיצויים מרשת רמי לוי. הסכום המכובד: 17 מיליון שקלים. הטענה: הרשת נוקטת באתר החברה בשיטות הטעייה שונות כדי לגרום לצרכנים להעדיף לקנות אצלה.

 


מה עורר את חמתו של הרצל לויפור, אתם שואלים?

במספר הזמנות אינטרנטיות שונות קיבל הרצל שיחות טלפון מנציגי החברה שטענו כי המוצרים שהזמין לא נמצאים בסל, וכן הם מבקשים ממנו אישור להוציא לו מוצרים דומים אך יקרים יותר לסל – במקום המוזלים ש'אזלו' לכאורה. כך למעשה, סל המוצרים ה"משתלם" יותר מברשתות אחרות שתכנן לרכוש, לדבריו, נשאר באותו מחיר כיוון שהמוצרים המוזלים באמת לא נכנסו למשלוח. באחת הפעמים שבה קיבל את שיחת הטלפון מהרשת, היה הרצל במקרה בחנות וראה במו עיניו את אותם מוצרים אשר נטען כי 'אזלו' מן המדפים.

 

טענה נוספת של התביעה נוגעת להצגת מחירים ללא מע"מ, המתווסף רק לאחר השלמת ההזמנה על ידי הלקוח. התובע העריך את הנזק הכלכלי שנגרם לכל לקוח בכ־3.58 שקלים, ולסך הקונים באתר הרשת במיליוני שקלים. הוא מבקש מבית המשפט לחייב את הרשת לתקן את האתר, ולקבוע פיצוי כספי לצרכנים. בראיונותיו הספורים לתקשורת טען לויפר (67) מדריך של"ח ובעל חברת אבטחה בעברו, כי על אף שרוב האנשים היו מסתפקים בזיכוי, הוא החליט ללכת עד הסוף עבור כל שאר הצרכנים שאין להם כוח וזמן להילחם. למרות שלא סביר שיצא ברווח גדול מהמאבק שהוא מנהל, כך התייחס, מדובר בעמידה על העקרונות והערכים אותם מלמד את בני הנוער שמדריך והם ערכים של יושרה והגינות.

 

רמי לוי - בלי מע"מ
המחירים כוללים מע"מ?

 

מחיר מבצע? עד הקופה זה יעבור 

גם ב-2016 הוגשה נגד הרשת תביעה ייצוגית בטענת הטעייה צרכנית; נטען כי הרשת מטעה במחירים של מבצעיי הבשר וכי המחיר שמופיע בפרסומת, הוא אינו המחיר שמעלה הברקוד בקופה וכך מוטעים הצרכנים ומשלמים מחירים מלאים. היקף הנזק לקבוצת הצרכנים הוערך בתביעה זו בסכום אסטרונומי של 1.73 מיליארד שקל. עוד צוין בבקשת התביעה אז, שכאשר ברקוד המוצר נסרק בקופה, תוכנת הניהול המותקנת בקופה מציינת את מחיר המבצע, אולם משנה באופן מלאכותי את משקל המוצר הנרכש כלפי מעלה, כך שבסופו של דבר המוצר נרכש בסכום המלא, כאילו לא היה מבצע כלל.

 

 

רמי לוי – כוכב של תביעות ייצוגיות

רמי לוי כמעט הפך לכוכב של תביעות ייצוגיות עד שנדחתה בחודש שעבר בקשתה של צרכנית סלולר להגיש תביעה ייצוגית נגד 'רמי לוי תקשורת'. צרכנית הסלולר טענה כי חויבה שלא כדין ב-28 שקל, אך בית המשפט פסק כי תאלץ לשאת בהוצאות בית משפט בסך כ-17.5 אלף שקל. זאת, לאחר שהשופט מנחם רניאל מבית המשפט המחוזי בחיפה דחה את בקשתה וקבע כי לא היה כל פגם בהתנהלות החברה. מהחלטת בית המשפט ניתן ללמוד כי בחקירתה של המבקשת התברר כי היא יושבת ראש עמותה שאחת הפעילויות שלה היא הגשת תובענות ייצוגיות. העמותה הגישה כ-10 בקשות לאישור תביעות ייצוגיות, וגם המבקשת הגישה כמה בקשות כאלה.

 

רמי לוי גם זוכה
במקרה אחר נדרשה התובעת לשלם 17,00 שקלים לרמי לוי

 

טעות בתום לב או שיטה לניצול הצרכנים?

רשת רמי לוי, נחשבת לרשת הקמעונאות אשר הובילה מהפך מחירים במדינת ישראל. אסטרטגיית הפעילות של הרשת הדוגלת בסל מוצרים זול במיוחד, הביאה את לוי לעימותים מול ספקים כמו זכיינית קוקה-קולה בישראל; החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, שסירבה למכור לרשת את מוצריה, עד שנאלצה לחזור בה עם התערבותו של הממונה על ההגבלים העסקיים. עימותים מתוקשרים היו מול רשתות המזון הגדולות, תחרות שהתבטאה במלחמת מחירים אגרסיבית ובמבצעים כמו קילוגרם בשר עוף בפחות משקל אחד.

 

קשה לצרכן הבודד לעקוב אחר הטעויות (או הלא טעויות) ה"בודדות" של עיגולי מחירים, התעלמות בקופה ממחירי מבצע וכן אספקה של מוצרים חלופיים יקרים יותר – למי שהזמין מוצרים זולים יותר במשלוח מהאינטרנט. זוהי לא מנת חלקה רק של רשת כזו או אחרת. נדמה שכצרכנים אנו פוגשים את המקרים האלו באופן יום יומי ולא תמיד מבצעים את המלחמות על הפרש של אגורות או כמה שקלים. בזדון או בשגגה, מה שעבורינו נתפס כהפסד פעוט, עבור החברות במצטבר הוא רווח של מליונים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme