שופרסל מחזירה לצרכנים 8 מיליון שקלים: כך תקבלו את הכסף שמגיע לכם

עומר גלעדי2 דקות קריאה
כך תקבלו את מה שחברת שופרסל חייבת לכם
שתף:

לפעמים קורה שתאגיד או חברה גדולה פועלים באופן לא חוקי וגורמים נזק בהיקף קטן, אפילו קטן מאוד, למספר גדול של אנשים. במקרים כאלה, בגלל הנזק הקטן, יכול להיות שאף אחד ממי שנפגע לא ידרוש פיצוי והחברה תצא מכל העניין בלי לשאת באחריות. המנגנון המשפטי שנועד למנוע מצב כזה הוא התביעה הייצוגית. תביעה כזו מוגשת בשם כל מי שנפגעו בלי שכל אחד ואחד מהם צריך להצטרף כתובע. כשאנחנו שומעים על חברה גדולה כזו או אחרת, כפי שקרה לאחרונה עם תנובה, הנדרשת לשלם פיצוי בגובה כזה או אחר, בדרך כלל מיליוני או אפילו עשרות מליוני שקלים, מדובר בתוצאה של הליך תביעה ייצוגית שהסתיים בפסק דין או הסכם פשרה המחייבים את החברה שנתבעה להשיב ללקוחות את הסכום שגבתה שלא כדין.

 

לאחרונה נודע שתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד חברת השיווק הקמעונאי שופרסל הסתיימה בהסכם פשרה לפיו שופרסל תפצה לקוחותיה בסכום כולל של 8 מיליון שקלים. זאת מכיוון שלאורך חודשים גבתה מחיר מלא על מוצרים שפורסמו במחירי מבצע. גם אתם בטח שואלים את עצמכם איך יוחזר הכסף ולמי? אתם בוודאי רוצים לדעת אם גם אתם זכאים לקבל פיצוי ומה צריך לעשות כדי לקבל אותו. אספנו בשבילכם מידע מאיר עיניים על הסכם הפשרה עם שופרסל ועל תביעות ייצוגיות בכלל.

 

הסכם פשרה עם שופרסל
לאחרונה נודע שתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד שופרסל הסתיימה בהסכם פשרה המחייב את שופרסל להשיב 8 מיליון שקלים ללקוחותיה.

 

ארבע שנים מהגשת התביעה ועד תשלום הפיצוי

את ההתנהלות שגרמה לנזק ללקוחות ביצעה שופרסל בשנת 2015 כאשר פרסמה מוצרים במחירי מבצע אבל כשלקוחות הגיעו לקופה עם מוצרים כאלה הם חויבו לשלם עבורם מחיר מלא, לעתים קרובות מבלי שהלקוחות שמו לב שכך קרה. לקוח שנוכח לדעת ששילם מחיר מלא על מוצרים במבצע יזם הגשת תביעה ייצוגית כנגד שופרסל. תביעה כזו אכן הוגשה בחודש מרץ 2015. דוגמה טובה לכך שטחנות הצדק פועלות לאטן היא שרק לקראת סוף שנת 2018 הגיע ההליך המשפטי לסיומו עם ניסוח הסכם פשרה בין הצדדים. לפי ההסכם שופרסל תחזיר ללקוחותיה 8 מיליון שקלים.

 

 

בדרך כלל קשה לפצות בדיוק את מי שנפגע

בעיה מוכרת בתביעות ייצוגיות היא שלפעמים בלתי אפשרי לזהות בדיוק את מי שנפגעו ולפצות כל אחד מהם בסכום ההולם את היקף הנזק. כך קרה גם בתביעה ייצוגית גדולה שהסתיימה בחיוב תנובה לשלם 25 מיליון שקלים ללקוחות. במקרה זה תנובה הפרה את חוק ההגבלים העסקיים, הכתיבה מחירי מוצרים שלה ברשתות (בדרך של "הסדרים כובלים" מול רשתות השיווק) ותאמה מבצעים.

 

במקרה של תנובה מנגנון הפיצוי שקבע בית המשפט היה זיכוי כרטיסי אשראי של לקוחות שקנו מוצרים של תנובה בתקופה בה ביצעה תנובה את העבירות. הפיצוי הועבר ישירות ללקוחות מבלי שהם נדרשו לעשות כל פעולה, סכום הפיצוי הכולל חולק בין הלקוחות שנמצאו זכאים, דהיינו מי שקנו בשופרסל או במגה במהלך התקופה המזכה בפיצוי ושילמו באמצעות כרטיס אשראי ישרכארט, לאומי קארד, כרטיסי אשראי לישראל או דיינרס. כרטיס האשראי באמצעותו בוצע התשלום יזוכה בסכום הפיצוי. מי ששילמו במזומן או בצ'ק לא יפוצו בגלל שאי אפשר להתחקות אחריהם.

 

תנובה כמו שופרסל - פיצוי ללקוחות
במקרה של תנובה ניתן זיכוי בכרטיסי האשראי של הלקוחות

 

הנחה אוטומטית ללקוחות שופרסל

במקרה של הסכם הפשרה מול שופרסל נקבע מנגנון פיצוי שונה בתכלית. במקום להעביר סכום קטן לכל מי ששילם מחיר מלא עבור מוצרים שפורסמו במחירי מבצע שופרסל תעניק הנחה אוטומטית בגובה 4 שקלים לכל לקוח שקונה באחד מסניפי הרשת במהלך ינואר – פברואר 2019 בסכום העולה על 25 שקלים. תשלום הפיצוי יופסק ברגע שיועבר סכום כולל של שמונה מיליון שקלים משופרסל ללקוחותיה.

 

חשיבותן של תביעות ייצוגיות ברורה, אתם וודאי שואלים את עצמכם מדוע שמישהו ישקיע מזמנו ומהונו, יגיש וינהל תביעה ייצוגית במטרה לחייב חברה גדולה, דוגמת תנובה ושופרסל, לשלם סכום קטן למספר גדול של אנשים. מגישי תביעה ייצוגית זכאים לדרוש פיצוי גבוה מן החברה הנתבעת, פיצוי שהחברה משלמת ישירות למגיש התביעה ובאי כוחו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme