שיאומי תחלוק רווחים עם לקוחותיה – זה הזמן לקנות סמארטפון חדש

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
מהפכת הפרטיות והשפעותיה
שתף:

בסוף אפריל 2018 יצאה הנהלת יצרנית הסמארטפונים הסינית הענקית שיאומי בהודעה חריגה בנוף המגזר העסקי הטכנולוגי. התאגיד מתחייב להכניס אלמנט סוציאליסטי להתנהלותו ולחלק רווחיו עם כלל לקוחותיו. הכספים שיחולקו יהיו סך ההכנסות שמעבר לרווח שולי של 5%. המטרה המוצהרת היא להבטיח שמוצרי החברה יהיו בהישג ידם של שכבה רחבה ככל האפשר מקרב אזרחי המדינות בהן הם משווקים. סביב ההכרזה התעורר דיון מרתק. רבים שואלים עצמם האם אכן מדובר במהלך הנובע מעקרונות חברתיים בהם מאמינים קברניטי התאגיד, אידיאולוגיה אותה הם מבקשים להטמיע בארגון אותו הם המנהלים כמו גם לפעול כדי לקדם בעולמנו בכלל?

 

שיאומי וההכרזה החדשה
חברת שיאומי הסינית הכריזה על מהלך מעניין, אבל השאלה היא איך זה באמת ישפיע על הלקוחות

 

יש לזכור שההכרזה הייחודית מגיעה על רקע של הנפקה מתוכננת לציבור, מהלך האמור, כך מקווים בשיאומי, להעניק ליצרנית שווי שוק של כ-100 מיליארד דולרים. תזמון זה מעורר תהיות שכן ייתכן ומדובר בספין תקשורתי שמטרתו האמיתית אינה כה תמימה ואלטרואיסטית אלא דווקא ערמומית ואפילו נכלולית משהו. בין אם אתם מאלה הנוטים להאמין בטוהר כוונתם של מנהלי שיאומי או שאתם סבורים שההכרזה נועדה רק ליצור רעש ולעורר עניין לקראת ההנפקה המתוכננת, על דבר אחד אין מחלוקת, שיאומי היא יצרנית סמארטפונים מובילה ולכל מי שמתכוון לרכוש מכשיר חדש כדאי לשקול לבחור במוצר שלה. הכנס תמונה "הכרזה יוצאת דופן של שיאומי לחלוק רווחים עם לקוחותיה מעוררת דיון סביב השאלה האם מדובר במהלך הנובע ממניעים אידיאולוגים או בספין תקשורתי שמטרתו יצירת עניין בציבור לקראת הנפקה מתוכננת בבורסה של הונג קונג"

 

 

שיאומי טרם חשפה את נתוניה הפיננסיים

שיאומי היא יצרנית הסמארטפונים החמישית בגודלה בעולם. חשוב לזכור שהחברה עוסקת בתחומים רבים נוספים כגון משחקי מובייל, אפליקציות בית חכם, גדג'טים למיניהם ועוד. ההבטחה לחלק רווחים "עודפים" (מעל לרווח שולי של 5%) נוגעת רק לחטיבת הסמארטפונים של התאגיד. מסתבר שחטיבה זו היא מן הרווחיות פחות, זאת לאור קושי מוכר ליצור רווחים בתחום ייצור ושיווק חומרה (ולראייה, ענקית המצלמות גו-פרו הנמצאת בהפסדים). מכיוון שההכרזה תוזמנה כך שהדיון סביבה מתנהל לפני פרסום נתוניה הפיננסיים של שיאומי לא ברור אם אכן יש בה ממש. ייתכן מאוד שיסתבר שרווחיה של שיאומי מייצור ומכירת סמארטפונים הם שוליים וקיים סיכוי קלוש שהסכום שיחולק בפועל יהיה משמעותי.

 

ויתור, לפחות לכאורה, על רווחים בתחום מסוים מעיד על חוסן בתחומים אחרים

כפי שצוין לעיל כנראה שהרווחים אותם מייעדים בשיאומי לחלוקה לעולם לא יהיו משמעותיים. עם זאת, מוכרחים להודות שויתור מראש על כספים מעיד על ביטחון ביכולת החברה לייצר רווחים נאים בתחומי פעילות אחרים שלה. שיאומי מספקים, לצד מוצרי החומרה שהם מייצרים ומשווקים, שירותי וידאו בסטרימינג, שירותים פיננסים מקוונים, פרסום ועוד. הכרזה תורמת ליצירת רושם של חברה איתנה היכולה להרשות לעצמה להגביל כך את רווחיה. תדמית כזו תסייע להשגת תוצאות מיטביות בהנפקה בבורסה של הונג קונג המתוכננת להתבצע בהמשך שנת 2018.

 

 

גם גוגל יצאו בהכרזה סנסציונית לפני ההנפקה בבורסה

יש המשווים את ההכרזה של שיאומי אודות חלוקת רווחים ללקוחות למוטו אליו בחרו להתחייב בגוגל "אל תהיו רשעים" (Don't be evil). הצהרה על נכונות לחלוק רווחים עם לקוחות תסייע לשיאומי ליצור לעצמם תדמית של חברה הנמנעת מתאוות בצע. תדמית כזו בכוחה להשיג נאמנות מוגברת בקרב לקוחות קיימים כמו גם למשוך לקוחות חדשים.רבים סביב לעולם כבר מביעים שביעות רצון ואהדה לחברה ולמגוון מוצרי "mi", הסמארטפונים מתוצרת שיאומי בראשם. השפעה נוספת של ההצהרה היא איתות למשקיעים שבכוונת החברה להתמקד בפעילות רווחית בתחומים כגון משחקי מובייל, חיפוש מקוון, גדג'טים לבית חכם, שירותים פיננסיים מתקדמים ועוד.

 

בעיתונות הסינית דיווחו על ההצהרה של שיאומי תחת הכותרת "תאוות בצע זה לא טוב", משפט ההופך על פיו אמרה מוכרת מן הסרט "וול סטריט" שם גיבור הסרט מכריז ש"תאוות בצע זה טוב". התחזיות מנבאות שההנפקה תעניק לשיאומי ערך שוק של כ-100 מיליארד דולרים. ככל הנראה הכוונה לחלוק מרווחי החברה עם לקוחותיה נובעת משילוב של אידיאולוגיה בה מאמינים קברניטי החברה (המנכ"ל לי ג'ון בראשם) עם ראייה עסקית מפוקחת הבאה לידי ביטוי גם בתזמון ההכרזה בסמוך להנפקה המתוכננת בבורסה של הונג קונג.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme