טלוויזיה רב ערוצית בלי מנוי ובלי דמי מנוי – איך בוחרים סטרימר, ומה עושים איתו?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
סטרימר
שתף:

טכנולוגית האינטרנט ממשיכה להתפתח ועימה תחום המכונה IPTV, הזרמת תכני וידאו כגון אלה שאנו רגילים לקבל מחברות הטלוויזיה בכבלים ולוויין דרך רשת האינטרנט. בעבר כדי לצפות בפרק מסדרה או בסרט באמצעות האינטרנט היה צורך להוריד תחילה קובץ גדול אל המחשב שלנו, עניין מורכב יחסית וגוזל זמן. קפיצת המדרגה ששינתה את פני שוק הטלוויזיה הרב ערוצית היא המעבר לצפייה תוך הזרמה ישירה (Streaming) של התוכן אל מכשיר קצה מתאים בדמות מחשב, טאבלט, סמארטפון, טלוויזיה חכמה או מכשיר המכונה סטרימר (Streamer) שניתן לחבר אל כל טלוויזיה בעלת חיבור HDMI , שקע סטנדרטי שכל מסך טלוויזיה מודרני מצויד בו.

 

סטרימר הוא מכשיר מבוסס מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד, המאפשר חיבור באמצעות אפליקציות מתאימות (כמו קודי) צפייה ישירה בסרטים, סדרות, ותכנים נוספים. אגב, סטרימר מגיע עם שלט, וניתן להפעילו באמצעות עכבר בחיבור Bluetooth.

 

 

סטרימר
סטרימר – מכשיר קטן וחכם, המבוסס אנדרואיד ומגיע ללא מסך משלו. הוא מתחבר באמצעות חיבור HDMI הקיים בכל טלוויזיה ביום ישירות אל הטלוויזיה, ומאפשר הזרמה (Streaming) של תכנים לצפייה ישירה ישירות לטלוויזיה

צפייה בתוכניות וסרטים דרך האינטרנט בתשלום או בחינם

חברות שונות מתחרות על קהל מנויים פוטנציאליים ומציעות חבילות תוכן דומות לאלה שבעבר ניתן היה לקבל רק מחברת טלוויזיה בכבלים או ספקית שירות טלוויזיה רב ערוצית בלווין (בארץ, מן הסתם, מדובר בחברת Hot וחברת Yes).

 

בישראל ניתן כיום לרכוש מנוי בסלקום TV, פרטנר TV, טריפל C, נטפליקס ועוד. אפילו  Hot וYes עצמן משיקות אפליקציות לצפייה בחלק משידוריהן דרך האינטרנט בתשלום מופחת.

 

אמנם, דמי המנוי לחבילות טלוויזיה רב ערוצית דרך האינטרנט נמוכים משמעותית מאלה שהתרגלנו לשלם עבור טלוויזיה רב ערוצית בכבלים או בלווין אולם עדיין מדובר בתשלום של מעל למאה שקלים בחודש, לעיתים הרבה יותר (תלוי באופי החבילה בה אנו מעוניינים).  רכישת מכשיר סטרימר מאפשרת צפייה בתכני טלוויזיה כגון סדרות וסרטים ללא תשלום כלל, למעט זה עבור החיבור לאינטרנט עצמו.

 

סטרימר – מעין טאבלט המעוצב בדמות ממיר, כולל שלט

כאמור, סטרימר מאפשר הזרמה לצפייה ישירה, ללא תשלום, של תוכניות וסרטים המצויים ברשת האינטרנט, כיום מדובר בנפח עצום של תוכן. הסטרימר מהווה שלב ביניים בין האינטרנט והמסך שמעל גביו אנו צופים בתוכן, זהו מכשיר חכם עליו ניתן להתקין אפליקציה המאפשרת הזרמת התוכן אל המסך. את מה שעושה הסטרימר ניתן לבצע גם באמצעות מחשב, או אפילו טאבלט בעל עוצמת עיבוד נתונים מספקת. יתרונותיו של הסטרימר מקורם בכך שמדובר במכשיר שתוכן ועוצב במיוחד למטרת הזרמת תוכן לצפייה.

 

 

סטרימר אמזון
הסטרימר הוא מכשיר קטן המיועד להזרמת תוכן לצפייה מרשת האינטרנט אל הטלוויזיה. הוא נוח לשימוש, הוא אינו תופס מקום, והפעלתו נוחה באמצעות התקנה של אפליקציות לצפייה ישירה

 

סטרימר מזכיר במראהו ממיר. מדובר בקופסא (כיום קטנת מימדים למדי) שניתן להציב בקלות בסמוך לטלוויזיה, לחבר ביניהם בכבל HDMI, לחבר את הסטרימר לחשמל, לדאוג להתקין על הסטרימר אפליקציות מתאימות ("קודי" בראשן, עליה נרחיב בהמשך) ולהתחיל לצפות בסדרות ובסרטים ללא שנדרשים לשלם דמי מנוי לאיש. לא ניתן לדמיין צפייה בטלוויזיה ללא שלט המשמש לבחירת התוכן בו רוצים לצפות, סטרימרים טובים מגיעים עם שלטים נוחים.

 

תחילת שימוש בסטרימר

כדי להתחיל לצפות בתכני טלוויזיה ללא תשלום באמצעות סטרימר נצטרך חיבור מהיר דיו לאינטרנט (לפחות 30 מגה), מסך טלוויזיה עם שקע HDMI וסטרימר. לאחר חיבור הסטרימר לחשמל ולטלוויזיה נצטרך לטפל בהגדרות אשר יאפשרו למכשיר להתחבר לרשת האינטרנט (בחירת הרשת מתוך רשימת הרשתות הזמינות והזנת סיסמא אם יש). בהמשך נצטרך להתקין על הסטרימר אפליקציה אחת או כמה המאפשרות הזרמת תכנים המצויים ברשת דרך הסטרימר אל מסך הטלוויזיה. אפליקציה מובילה כזו, הפופולארית ביותר בעולם בזכות היקף התוכן שהיא מאפשרת גישה אליו כמו גם נוחות השימוש בה, מכונה "קודי" (Kodi). אין די בהתקנת קודי על הסטרימר (ישנם סטרימרים שניתן לרכוש כאשר קודי כבר מותקן עליהם) יש להתקין גם "הרחבות", רכיב תוכנה מטעם ספקית התוכן המאפשר לקודי גישה לתוכן שהיא מציעה, ערוצי טלוויזיה רבים בארץ ובעולם מציעים כיום הרחבות קודי שכאלה.

 

מי שאינם בקיאים דיים בתפעול מכשירי Hi-Tech למיניהם, התקנת אפליקציות וכד' יכולים להיעזר בשירותיו של טכנאי.

 

בחירת סטרימר טוב

מי שמעוניינים להצטייד בסטרימר ולהתחיל לצפות בתכני טלוויזיה ללא תשלום צריכים לרכוש לעצמם סטרימר טוב. הנתונים אליהם יש לשים לב דומים לאלה המבדילים בין טאבלטים באיכויות שונות ובאופן דומה גם בין מחשבים (למעט הנתונים הנוגעים למסך שהרי לסטרימר הרי אין מסך כלל).

 

מחיריהם של הסטרימרים השונים נעים בין מאתיים שקלים לאלף שקלים ויותר, חשוב להשוות נתוני המעבד (כמה ליבות ומהירות עיבוד הנתונים), גודל הזיכרון הפנימי, גרסת מערכת ההפעלה ואלו אפליקציות כבר מותקנות על המכשיר. עוד מומלץ לוודא שהסטרימר שאתם שוקלים לקנות מגיע עם שלט איכותי ושתוכלו לקבל תמיכה טכנית אם תזדקקו לה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme