10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
נושאים שצריך להכיר
שתף:

מחירי החלב יעלו אחרי פסח, גל פיטורים צפוי בפייפל ובפלאפון, ובקרוב כנראה תראו פרסומות לקנאביס בפייסבוק.

 

1 – העתירה של תנובה התקבלה

אחרי ניסיונות הפשרה שכשלו ולמרות השאיפות של שר האוצר משה כחלון למנוע (או לצמצם) את עליית מחירי החלב, בג"צ הכריע – וקיבל את העתירה של תנובה. המשמעות היא שעם החתימה על צו ההרחבה יעלו מחירי החלב ב-3.4% ובהמשך יעלו שוב. לא ברור מתי יחתום שר האוצר על הצו, וממילא בתנובה כבר הבהירו שההעלאה תיכנס לתוקף אחרי פסח. אז בקרוב נשלם קצת יותר על המוצרים המפוקחים, וההחלטה הזו – כחודש לפני הבחירות – היא לא בדיוק מה ששר האוצר ייחל לו, בטח לא לנוכח מצבו הנוכחי בסקרים.

 

2 – חברת פייפל מפטרת 30 עובדים בישראל

חברת פייפל זימנה 30 עובדים לשימוע, במסגרת השינויים הארגוניים הצפויים ביעדים נוספים, ולא רק בישראל. לפי הדיווח של כלכליסט צפוי צמצום בפעילות בישראל ובמדינות אחרות, ולעובדים תינתן האפשרות להציע עצמם לתפקידים אחרים בחברה גם בחו"ל.

 

פייפל
מפטרים עובדים

 

3 – יום האישה מתקרב והשוויון בישראל עוד רחוק

הבנק הלאומי פרסם את מדד השוויון המגדרי בתעסוקה ובעסקים, והמצב של הנשים בישראל לא מזהיר. 75 מדינות דורגו גבוה יותר, כולל ארמניה, וייטנאם ורואנדה. גם ארה"ב מדורגת גבוה יותר, אבל לא הרבה יותר, והיא נמצאת במקום ה-64 בלבד. אפשר להסביר את אי השוויון בין השאר באמצעות גיל הפרישה הנמוך וחופשת הלידה, אבל המשמעות האמיתית היא שגם אם אנחנו מנסים לשכנע את עצמו שהשוויון כבר כאן, הדרך עוד ארוכה.

 

 

4 – המצע הכלכלי של כחול-לבן: תחבורה ציבורית והגבלת כהונה

חודש לפני הבחירות, ושבועיים אחרי האיחוד בין המפלגות יש עתיד, חוסן לישראל ותל"ם, המצע של המפלגה המאוחדת מתפרסם. בין השאר מסמנים במפלגה כמה מטרות מרכזיות כמו הגבלת כהונת ראש הממשלה ל-8 שנים או 3 קדנציות (הקצרה מביניהן), ביטול חוק המרכולים, התרת תחבורה ציבורית בשבת והגדלת תקציב הבריאות ב-2.5 מיליארד שקלים מדי שנה.

 

בני גנץ
המצע של כחול-לבן

 

5 – עובדי פלאפון ובזק בינ"ל מתנגדים לפיטורים

הנהלת קבוצת בזק מתכננת כמה וכמה מהלכים במסגרת תכנית ההתייעלות שלה, ובין השאר היא צפויה לפטר מאות עובדים בשנים הקרובות. העובדים לא מתכוונים לחכות לגזירות, והמחאה כבר החלה. אחרי הפגנה מול בית יו"ר בזק הודיעה בוועד העובדים שאם המצב לא ישתנה, עיצומים בהחלט על הפרק.

 

6 – הפתרון של טוויטר לציוצים "רעילים"

מנכ"ל טוויטר הודה בראיון לפני כשנה שהרשת החברתית לא פועלת כראוי כדי לייצר שיח קצת יותר עמוק ומשמעותי. הרבה לא השתנה מאז, וגם היום אפשר למצוא שפע של ציוצים פוגעניים או כאלה שמלאים בפייק ניוז. אלא שעכשיו יש פתרון חלקי (מאוד), ונראה שממש בקרוב תוכלו להסתיר תגובות של אחרים לציוצים שלכם. כך, גם אם הצלחתם לעצבן את אחד העוקבים שלכם וקיבלתם בתגובה ציוץ "רעיל" במיוחד, תוכלו להסתיר את התגובה שלו וכך למנוע מאחרים להיחשף אליה.

 

7 – נטפליקס מספקת גישה לכל דורש

בעקבות הטענות של סטיבן ספילברג, ורגע לפני שתתקבל ההחלטה על דרישות הסף מהסרטים המועמדים לפרס, בנטפליקס בחרו להגיב. בציוץ בטוויטר ציינו ברשת שהם מאוד אוהבים את חוויית הצפייה בקולנוע אבל הם אוהבים גם לספק גישה לסרטים גם למי שאין את היכולת הכלכלית לצאת לקולנוע, או למי שאין בסביבתו אולם קרוב. חוץ מזה, ברשת גם טוענים שהם קובעים מועדי הפצה אחידים לכל הצופים, בכל העולם, והם גם מספקים פלטפורמה נוספת ליוצרים.

 

8 – פייסבוק תאפשר שיווק קנאביס?

המדיניות הנוכחית של פייסבוק אוסרת על מכירת קנאביס דרך הרשת החברתית, אבל לפי דיווח של הטלגרף בבריטניה, התמונה עומדת להשתנות. בימים אלה בוחנים בחברה אפשרות להתיר שיווק מריחואנה רפואית וחוקית. זה לא מאוד משונה לנוכח העובדה שבמקומות רבים בעולם כבר משתנה היחס לקנאביס, אבל בחברה שוקלים גם לסנן תכנים רלוונטיים כדי שיוצגו רק בפני גולשים בני 21 ומעלה.

 

 

9 – נפרדים מלוק פרי

גם אם לא הייתם נערים מתבגרים בשנות ה-90' אתם כנראה מכירים את השם דילן מקיי ואת השחקן שמאחוריו – לוק פרי. אלא שכמה ימים לאחר שלקה בשבץ, כוכב "בוורלי הילס 90210" נפטר כשהוא בן 52 בלבד.

 

10 – האם הפורמט של "2025" מועתק?

נאור ציון שלח לקשת מכתב התרעה בטענה כי הפורמט של תכנית הריאליטי "2025", של יורם זק וארז טל, הוא פורמט שהועתק ממנו. הבדרן, שתובע פיצוי של 2 מיליון שקלים, טוען שהציג בפני קשת פורמט דומה, המבוסס על עיר דמיונית שבה התושבים מתמודדים ביניהם על כסף, עם טבלה שמציגה את מצב החשבון שלהם בכל רגע נתון, ועם משימות שמאפשרות להם לצבור הכנסות. בקשת טוענים שאין שום דמיון בין הפורמט שלו לבין התכנית, שממילא מתמודדת עם רייטינג מדשדש וחוסר עניין מצד הצופים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme