פייפל – האם זהו הפתרון האידאלי לרכישות אונליין?

מערכת4 דקות קריאה
יתרונות וחסרונות לשימוש בשירותי פייפל
שתף:

בטח לא צריך לספר לכם את מה שאתם כבר יודעים, אולי אפילו עושים בעצמכם. יותר ויותר ישראלים מבצעים רכישות אונליין, בין אם הם רוכשים מוצרים מהארץ ובין אם מספקים בחו"ל. הבעיה היא שרובנו גם מבינים עד כמה חשוב להימנע מהשארת פרטי כרטיס האשראי באתרים שונים, גם אם הם האמינים ביותר. אחד הפתרונות היעילים והפופולריים הוא פייפל, תחליף לא רע לאשראי הקלאסי וגם דרך פשוטה להעביר ולקבל כסף.

 

לאורך השנים כבר נחשפנו לכמה וכמה מקרים שבהם האקר כזה או אחר פרץ לאתרי אינטרנט וגנב פרטי אשראי של לקוחות. החשש הזה בהחלט ריאלי, וזו אחת הסיבות להצלחה של פייפל. מאז שהוקמה החברה אי שם בתחילת המילניום, היא הציעה להחליף את הסליקה המסורתית (פעולת ה"גיהוץ") בסליקה אינטרנטית. היום כבר מדובר בסיפור הצלחה, עם מאות מיליוני משתמשים בכל העולם, עם 20 סוגי מטבעות ועם עסקאות בשווי של כחצי טריליון דולר. קראתם נכון.

 

 

איך התחיל הסיפור של פייפל?

השם אילון מאסק בטח מוכר לכם, והוא בהחלט קשור גם לסיפור הרקע של פייפל. המיליארדר הקים את החברה לפני שני עשורים בשם שונה לחלוטין: X.com. בשנת 2002 החליטה חברה גדולה אחרת, מוכרת לא פחות (eBay) לרכוש את האתר. הרציונל מאחורי המכירה היה ברור: עם פייפל יוכלו הצרכנים לבצע רכישות באתר באופן מאובטח יותר. דרך אגב, לעסקה הזו יש השלכות עד היום, שכן המתחרה הגדולה של eBay – אמזון – לא מאפשרת לצרכנים לבצע רכישות באמצעות פייפל.

 

מכירת פייפל עשתה את העבודה, ועמדה בציפיות של eBay. בתוך זמן קצר ביצעו הלקוחות רכישות באמצעות השירות כמעט באופן בלעדי, מה שחיזק את שני המותגים כמובן. עם זאת, ב-2014 החליטה eBay להפוך את פייפל לחברה שתעמוד בפני עצמה. מאז ועד היום החברה צמחה בקצב מסחרר וגם רכשה חברות ישראליות "על הדרך". בשנת 2008 הייתה זו חברת Fraud Sciences (אבטחת עסקאות מקוונות) וב-2015 נרכשה Cyactive (הגנת סייבר וחיזוי איומים פוטנציאליים).

 

מקים פייפל
מזהים אותו? אילון מאסק

 

בחירת סוג החשבון שלכם

נתחיל כמובן עם הקישור לאתר, תמצאו אותו כאן. ההרשמה בחינם, וכשתבצעו אותה תוכלו לבחור בין חשבון אישי ועסקי. לפני שתקבלו החלטה, הנה המשמעויות של אחד מסוגי החשבונות הללו:

 

חשבון פייפל אישי: זהו החשבון הפופולרי ביותר, מן הסתם. הוא מתאים למי שמבצע רכישות אונליין לעתים תכופות, וכן למי שמשתתף במכרזים למיניהם באתרי מסחר. בנוסף, גם בעלי חשבון PayPal אישי יכולים לקבל תשלומים, והם יכולים להעביר כספים לגורמים פרטיים בכל מקום בעולם.

 

חשבון פייפל עסקי: בעלי חשבון PayPal עסקי הם לרוב סוחרים ובעלי אתרים שמקבלים תשלומים אונליין. בין אם אתם מקימים חנות מקוונת (למשל ב-ebay) ובין אם לא, חשבון עסקי מעניק לכם את האפשרות לקבל תשלומים ממנויים מכל הסוגים, וכן להשתמש בממשק התשלומים של פייפל. שימו לב שאמנם אין מגבלה על הסכום, אבל תשלמו עמלה על כל העברה.

 

 

רישום לשירותי פייפל

אחרי שבחרתם את סוג החשבון תצטרכו למלא פרטים אישיים: שם מלא, דוא"ל וכן סיסמה. לאחר השלב הזה תתבקשו להוסיף גם פרטים כמו כתובת מגורים, מספר ת.ז. ומספר טלפון. אל תשכחו לסמן שאתם מאשרים את הסכם המשתמש (לאחר שתקראו אותו, כמובן), ואם אתם ממש רוצים לקבל פרסומים במייל, אתם מוזמנים לסמן גם את המשבצת הזו. כשתסיימו תמשיכו הלאה ותוכלו להתחיל לבצע רכישות ולקבל תשלומים. מי שמוכר מוצרים יצטרך להמתין "תקופת אכשרה" מסוימת, הזמן הדרוש מבחינת פייפל כדי לוודא שאתם מוכרים אמינים, ושהלקוחות לא דורשים החזרים כספיים או מלינים על ליקויים. נותני שירותים יכולים להגדיר את המוצר שלהם (השירות) בהתאם, ולוותר על תקופת ההמתנה הזו.

 

איך מבצעים תשלום דרך פייפל?

מאחר ומדובר בארנק דיגיטלי, כדי לבצע שימוש בחשבון פייפל כדאי שיהיה בו כסף. אם אין יתרה, החיוב יבוצע דרך כרטיס האשראי שתגדירו במנוי. צבירת הכסף תתבצע על ידי קבלת תשלומים כמובן, ואם תרצו להעביר יתרת זכות לחשבון הבנק גם זו פעולה אפשרית. חשוב רק לזכור שהעברת כסף לחשבון שלכם כרוכה בעמלה, ויידרשו 4 עד 8 ימי עסקים עד להופעת הכסף בחשבון.

 

PayPal - פתרון מהיר
במקום למסור את פרטי האשראי בכל פעם מחדש

 

שימוש בכרטיס אשראי

כלל, פייפל מאפשרת לכם להשתמש בכרטיסי אשראי של ויזה (לרבות ויזה נטען), מאסטרכארד, אמריקן אקספרס ודיסקאבר. אם הזנתם את פרטי האשראי אבל יש לכם יתרת זכות, העדיפות תינתן ליתרת הזכות. כך, גם אם אתם רוכשים מוצר ב-400 שקלים אבל יש לכם יתרה של 150 שקלים בלבד, תשלמו בכרטיס האשראי 250 שקלים. היתרה שלכם, באופן טבעי, תתאפס. אם אין לכם יתרה בכלל, הסכום כולו ינוכה מכרטיס האשראי שלכם.

 

אז למה פייפל טובה לכם?

היתרון המשמעותי ביותר של פייפל הוא יתרון האמינות, והוא קריטי בכל הקשור לביצוע עסקאות ורכישות אונליין. בעידן שבו אנחנו מבצעים קניות באתרים רבים ומגוונים, ולא תמיד בטוחים איזה אתר מקפיד על אילו אמצעי בטיחות, פייפל היא דרך טובה ופשוטה לבצע תשלומים בלי לפזר את מספר כרטיס האשראי בכל מקום. הנתונים שלכם שמורים תמיד בחשבון, וגם אם יש חשש שמישהו אולי פרץ לחשבון שלכם – החברה פועלת 24 שעות ביממה כדי להתמודד עם פרצות מהסוג הזה.

 

בנוסף, פייפל מציעה פתרון מאוד מהיר. במקום להזין את פרטי האשראי שלכם בכל עסקה מחדש, מרבית האתרים מאפשרים לכם להשתמש בחשבון הפייפל ולהשלים את הקנייה בזמן קצר יותר. אם רכשתם מוצר אבל מסיבה כלשהי יש לכם בעיה מול הקונה (למשל אם המוצר לא הגיע מעולם) יש לכם הגנה מטעם פייפל: החברה תחזיר לכם את הסכום במלואו. זה יקרה גם במצבים שבהם תקנו מוצר אחד ותקבלו אחר, או אם המוצר יגיע פגום או מזויף.

 

אין החזר כספי על שירותים

בעוד PayPal מעניקה החזר על ליקויים במוצרים שאתם רוכשים, הכלל הזה לא קיים בכל הקשור לתשלום על שירותים. גם לא על ציוד כבד כדוגמת רכב או מכונת ייצור, או על שוברי מתנה. בהנחה שהמוצר שלכם אכן נכלל ברשימת המוצרים שעליהם תוכלו לקבל החזר כספי, תצטרכו לפנות קודם למוכר ישירות. אם לא תקבלו מענה אחרי זמן סביר (כ-48 שעות) תוכלו לפנות לפייפל ולהתלונן על מוצר שלא הגיע.

 

יש גם חסרונות שצריך להכיר

מי שבחר לוותר על כרטיס אשראי, בין אם כדי לייעל את ההתנהלות הפיננסית שלו ובין אם מכל סיבה אחרת, למעשה אינו יכול להשתמש בשירות PayPal. פתרון פשוט הוא כרטיס ויזה נטען, אותו אפשר לטעון מראש בסכום קצוב, וזו למעשה החלופה היחידה שלכם.

 

חוץ מזה, הישראלים אוהבים עסקאות תשלומים, בוודאי בעסקאות גדולות. דרך פייפל האפשרות הזו לא קיימת. יש לזה פתרונות, כמובן. דרך אחת להתגבר על הנושא היא לקבוע מראש ביצוע תשלום קבוע מדי חודש במקום לחייב את התשלום במלואו. אפשרות אחרת היא לפנות לחברת האשראי ולבקש את פיצול העסקה לתשלומים. עם זאת, מהלך מהסוג הזה יעלה לכם כסף (עסקת קרדיט).

 

פייפל והחסרונות המרכזיים
יש לחברת פייפל גם חסרונות שכדאי להכיר

 

העמלות של פייפל

השירות של פייפל הוא כמובן לא שירות חינמי לחלוטין, שהרי החברה צריכה להרוויח בדרך כזו או אחרת. המשמעות היא שעל כל עסקה יש מי שמשלם עמלה. החישוב מתבצע על ידי קביעת סכום קבוע (1.2 שקלים) ואחוז מוגדר מהעסקה. עסקאות של עד 12,000 שקלים כרוכות בעמלה של 3.4% מהיקף העסקה (בנוסף ל-1.2 שקלים כאמור) בעוד עסקאות מעל 400,000 שקלים כרוכות בעמלה של 2.4%. על עסקאות בטווח שבין 12,000 ל-400,000 שקלים יש עמלות משתנות, בהתאם להיקף העסקה. שיעור העמלה הוא 2.9% על פחות מ-40,000 שקלים ו-2.7% על כל סכום בין 40 ל-400 אלף שקלים.

 

עמלות משיכה מהחשבון

כפי שהזכרנו, יתרה חיובית אפשר למשוך לחשבון הבנק שלכם. אלא שהצעד הזה יעלה לכם לא פחות מ-8 שקלים, אלא אם אתם מושכים סכום הגבוה מ-1,000 שקלים. קיימת גם אפשרות של משיכת יתרה לכרטיס הוויזה, אבל העמלה כאן גבוהה משמעותית: 22 שקלים. על המרת מטבע תשלמו עמלה של 2.5%.

 

השימוש באתר: מדריך מזורז

כדי להבין איך משתמשים בחשבון ה-PayPal הנה הצצה לחשבון ולפונקציות המרכזיות שלו:

 

צילום מסך פייפל

 

 

1 – פעילות. בעמוד הזה תוכלו לראות את כל העסקאות שביצעתם בחשבון שלכם, ולהיכנס לפרטיה של כל עסקה. תוכלו גם להגדיר את המועדים הרלוונטיים לחיפוש או לחפש פעילות ספציפית.

 

2 – שלח ובקש תשלום. בעמוד הזה ניתן להעביר תשלום לאדם אחר, בהנחה שיש לכם את כתובת המייל שלו. בנוסף ניתן לבקש תשלום דרך פייפל, וגם כאן תצטרכו כתובת מייל כמובן.

 

3 – ארנק. זה המקום שבו תוכלו להגדיר את כרטיסי האשראי שלכם, לסמן כרטיס אשראי מרכזי (ברירת מחדל) וכן להזין את פרטי חשבון הבנק שלכם, כדי שתוכלו למשוך כספים בהמשך, אם וכאשר תהיה לכם יתרה חיובית. שימו לב שזה גם המקום לבצע בו משיכת כספים או לבצע הפקדה לחשבון הפייפל שלכם.

 

4 – שלם עבור מוצרים או שירותים. הכפתור הזה יוביל אתכם למעשה לחלון "שלח ובקש תשלום", וכאן תוכלו לבצע את כל הפעולות שהוזכרו קודם [2].

 

5 – המבצעים שלנו. מכאן תגיעו לחנויות ולאתרים שבהם תוכלו לבצע רכישות אונליין, כמובן עם חשבון פייפל. תוכלו לעיין ברשימה המלאה של האתרים או לבצע סינון על פי קטגוריות.

 

6 – יתרת חשבון. כאן תוכלו לראות בצורה פשוטה וברורה מה מצב חשבון ה-PayPal שלכם, אם יש לכם יתרה תוכלו גם לבצע משיכה.

 

7 – הושלם. מבט מהיר על העסקאות האחרונות שביצעתם. בדומה לחלונית ה"פעילות" [1] גם כאן תוכלו לראות את פרטיה של כל עסקה.

 

יש גם אפליקציית PayPal

מאחר ורובנו מבלים זמן ממושך מול הטלפון הנייד, בוודאי כשאנחנו מחוץ לבית, פייפל מאפשרים לבצע פעולות גם דרך אפליקציה. כאן תמצאו קישור להורדה לאייפון וכאן מחכה לכם קישור להורדה לאנדרואיד. גם דרך האפליקציה אפשר לראות בדיוק מה מצב החשבון שלכם, להעביר תשלומים ולבקש תשלום. תוכלו גם לראות את העסקאות שביצעתם ולדעת למי שילמתם מתי ובאיזה סכום.

 

אפליקציית פייפל
הכרתם את אפליקציית PayPal?

 

אתרי המסחר שבהם תוכלו להשתמש בחשבון ה-PayPal

יש היום המון אתרים מסחריים שמאפשרים לכם לבצע רכישות באמצעות פייפל, כולל כמה מהרשתות הגדולות בישראל. הנה רשימת עסקים שבהם ניתן להשתמש בחשבון שלכם:

מגה אונליין

וואלה שופס

ללין

עזריאלי.קום

אייבורי

מחסני חשמל

אל על

סינמה סיטי

קסטרו

צומת ספרים

דלתא

אסוס

תוכלו למצוא עסקים נוספים בקישור הזה.

 

ביצוע תשלומים דרך האתר שלכם

אם אתם מנהלים אתר עסקי משלכם, פייפל מאפשרת לכם לקבל תשלום ישירות דרך האתר. יש אתרים שכבר משתמשים בפונקציה הזו, שלמעשה נותנת לבעל העסק הזדמנות לקבל תשלום גם מלקוחות שאין להם בכלל פייפל. חוץ מזה, שירות מניעת ההונאה מובנה במערכת.

 

בשורה התחתונה: האם זה באמת פתרון עדיף?

כמו שבטח הצלחתם להבין, יש לשימוש בשירותי פייפל יתרונות וחסרונות. החיסרון המרכזי הוא בעמלות, וגם אם לרוב מדובר על שקלים בודדים בלבד, הרי שבטווח הארוך מדובר על תשלומים לא מבוטלים. זה לא מפתיע, שכן חברת ענק כמו פייפל צריכה להרוויח איכשהו, אבל זו נקודה שצריך לקחת בחשבון.

 

מצד שני, אין ספק שמדובר בפתרון נוח ופשוט מאוד, כזה שחוסך מכם את הצורך להזין מחדש את פרטי כרטיס האשראי בכל עסקה ובכל אתר אינטרנט. מי שמבצע רכישות אונליין לעתים קרובות יגלה שזו דרך פשוטה הרבה יותר, וכן – גם יותר בטוחה. מבחינת עסקים קטנים, אגב, זו לא תמיד הדרך המועדפת לקבל תשלום. הסיבה הפשוטה היא שמשיכת סכומים קטנים כרוכה בעמלה, ואת הכסף הם יקבלו במקרים מסוימים רק לאחר שבוע.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme