Paypal VS Payoneer – איזו פלטפורמה עדיפה לתשלום ושליחת כספים?

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
מנסים לבחור בין Paypal או Payoneer
שתף:

בתחילת שנות האלפיים, כשחנויות מקוונות הפכו אפשרות אטרקטיבית לביצוע רכישות שונות, והעולם הפך "כפר גלובלי", עם סוחרים ובתי עסק מעבר לים ששולחים מרכולתם במהירות וביעילות, ומתחרים במחירים המקומיים ללא קושי. האינטרנט, מקשר בין מיקומים מרוחקים בקליק אחד, והופך כל חנות בעולם לחנות שאנחנו יכולים לבצע בה רכישות. והתשלום? בעוד פעם היינו משלמים באשראי, חושפים את עצמנו לאפשרויות שונות של גניבת פרטי האשראי או נפילה לעסקת תרמית אונליין — היום, התשלומים מבוצעים בדרך כלל דרך אתרים המספקים שירותי תשלומים מקוונים והעברות כספים, שניים מהם פופולאריים במיוחד – אלו הם Paypal ו – Payoneer. בעוד שיטות לתשלום באינטרנט הופכות פופולאריות יותר ויותר, ואנחנו כבר פחות משתמשים בכרטיסי אשראי לביצוע תשלומים מקוונים, שירותי תשלומים אונליין כמו Paypal או Payoneer, מקושרים ישירות לכרטיס האשראי שלנו ו/או לחשבון הבנק, ומאפשרים רכישות באתרים מקוונים בקלות ובמהירות, מבלי להקיש את פרטי האשראי בכל רכישה, וכולל ביטוח רחב היקף מפני רכישות שלא מגיעות אלינו. בעולם, התחרות בין Paypal ל Payoneer נמשכת כבר כעשר שנים – אצלנו, בישראל, אחוזי השימוש בשירותים אלה נמצאים בעליה מתמדת. אם אתם לא בטוחים באיזה משירותי התשלומים המקוונים כדאי לכם להשתמש – לפניכם הסקירה המלאה, שתאפשר להבין מיהו PayPal, מיהו Payoneer, מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ובאיזה מהם כדאי לבחור מתי.

 

Paypal ו- Payoneer שירותי תשלומים
Paypal ו – Payoneer  הם שירותים לקבלה ומסירה של תשלומים באופן מקוון, למשל ברכישה (או במכירה) של שירותים מרחוק. שני האתרים מציעים שירותים מקוונים, מאובטחים, מבוטחים (כולל האפשרות לבקש את התשלום בחזרה במקרה הצורך), ונוחים לשימוש, והבחירה באחד משניהם תלויה בעיקר באופן השימוש והצרכים

 

Paypal – השירות הוותיק להעברת כספים

Paypal הינו השירות הבינלאומי הראשון שהוצע כאלטרנטיבה לתשלום בכרטיסי אשראי ברכישה מקוונת. Paypal הוקמה על ידי אילון מאסק, הוא המיליארדר שאחראי היום על פיתוח הרכבים האוטונומיים טסלה מוטורס, על פרוייקט החלל SpaceX ועל פרוייקט פיתוח אנרגיה סולארית בשם סולאר סיטי – ועוד רבות. Paypal  נרכשה בשנת 2002 על ידי קמעונאית הענק eBay, כאשר עם רכישת Paypal  עברה פלטפורמת eBay לקבלת תשלומים בעיקר על ידי Paypal. נכון לתחילת שנת 2017, Paypal מגישה שירותי תשלום מקוונים ומנהלת חשבונות תשלומים עבור מעל 190 מיליון משתמשים ברחבי העולם, מעסיקה כמעט 20,000 עובדים ומרוויחה כ – 11 מיליארדי שקלים בשנה.

 

 

Payoneer – שירות תשלומים חדש וזריז, בעל יתרונות רבים

Payoneer הוא שירות העברת תשלומים וכספים ש"נולד" בישראל – כן, מדובר בפלטפורמה ישראלית, שנוסדה בשנת 2005 על ידי יובל טל. כיום, פועלת החברה ממטה התפעול בניו יורק, והיא מציעה שירותי העברות תשלומים מקוונים למיליוני משתמשים במעל 200 מדינות. בשנת 2015, חתמה חברת Payoneer על הסכם שיתוף פעולה עם אמזון במספר רב של מדינות. בניגוד ל – Paypal, אשר ממתגת את עצמה כפלטפורמה לקבלת תשלומים מאנשים פרטיים, למשל במכירות ב eBay שהן בדרך כלל מכירות בין אדם פרטי לאדם פרטי (C2C), חברת Payoneer דווקא נותנת דגש על תשלום לקבוצות, על תשלום ממקומות עבודה וארגונים, ועל תשלומים בסכומים גבוהים יותר. השיווק והמיתוג שלה שם דגש גם על היצע שירותים מקובצים, שיתאימו להעברת תשלומים של חברות וארגונים באופן מהיר, תוך טיפול בהמרה בין מטבעות אונליין, למספר מקבלי תשלום בו זמנית.

 

האם Payoneer עדיפה על Paypal?
חברת Payoneer היא האחות הצעירה אבל האם זה אומר שחברת Paypal בהכרח עדיפה?

 

היתרונות של Payoneer  ביחס למתחרה Paypal

Payoneer, שנדרשה לבדל את השירותים שהיא מציעה ביחס למתחרה הוותיקה בתחום Paypal, מציגה יתרון אחד ברור – עלויות נמוכות יותר בקבלת תשלומים. הנה ריכוז העלויות בשימוש בה –

 

  • העברת כספים מחשבון אחד למשנהו – בדולרים, יורו, פאונד או יין יפני – ללא עלות
  • קבלת תשלום – 3% בתשלום באשראי, לכל סוגי המטבע (Payoneer מסוגלת לקבל תשלום במעל 200 שערי מטבע שונים)
  • קבלת תשלום בהעברה מחשבון בנק – ללא עלות או בעלות של 1% משווי העסקה, תלוי במטבע
  • ביצוע תשלומים דרך המערכת ללא תשלום בכל מקרה
  • העברת כספים מהחשבון לחשבון בנק המתנהל באותו מטבע – 1.5 דולר או יורו או פאונד
  • העברת כספים מחשבון Payoneer לחשבון במטבע שונה – עד 2%

 

Payoneer מטמיעה שירותי העברת תשלומים בכמה מהחברות הגדולות בעולם, ביניהן airbnb, אמזון, fiverr, GettiImages, Upwork, Wish, ונוספים.

 

היתרונות הגדולים של Payoneer, אם כן, הם בעיקר שערי המרה טובים יותר וחיסכון משמעותי בתשלום עמלות למקבלי הכספים, בנוסף – מהירות הפעולה של Payoneer  טובה יותר ובמרבית המקרים תראו את הכספים בחשבון בתוך מספר דקות.

 

 

מי שמעדיף Paypal בדרך כלל מעדיף אותה בשל הוותק

Paypal, כאמור, מספקת שירותי תשלומים והעברת כספים אונליין כבר כמעט 20 שנה, והיא היתה הראשונה שהציעה שירותים כאלו ברמה הבינלאומית ובהיקפי עסקאות גדולים כל כך. החברה ללא ספק יקרה יותר משירות העברת הכספים של Payoneer, בעוד בשני המקרים המשלם אינו נדרש להוסיף תשלום בגין עמלות ועלויות העסקה חלות על מקבל הכספים. הנה ריכוז העלויות והעמלות שלה:

 

  • רכישה ללא תשלום כאשר החנות ממנה מבוצעת הרכישה היא בארה"ב
  • עמלת מכירה וקבלת תגמול – 2.9% + 0.3$ לכל מכירה. במכירות במטבעות מסויימים העמלה מטפסת עד ל – 4.4% והעמלה הקבועה משתנה על פי שער המטבע
  • העברת סכומי כסף מחשבון הפייפאל לחשבון הבנק – לחשבון הבנק המקושר, ללא עלות
  • לכרטיס דביט – 0.25$ לעסקה
  • באתר רשימה ארוכה עם עלויות משלוח סכומי כסף למדינות שונות על פי מטבעות

 

Paypal מנצחת את Payoneer בגלל ותק
הסיבה לכך ששירותי Paypal נפוצים יותר היא בעיקר הוותק שלה, שגובר על זה של Payoneer

 

אז מי עדיפה?

אם אתם מחפשים שירות העברת תשלומים עבור רכישות קטנות שאתם מבצעים באתרים אונליין, שני ספקי שירותי התשלומים מציעים שירות זה ללא עלות, כאשר Paypal פועלת בשילוב עם eBay ואילו Payoneer עובדת עם אמזון, כך שייתכן שהפלטפורמה האהובה עליכם לביצוע רכישות מקוונות כאלה, תקבע מיהו שירות התשלומים שיהיה לכם הכי נוח. אם אתם מחפשים שירות לקבלת תשלומים מלקוחות, למשל, כנראה שתגלו כי Payoneer מציע, נכון להיום לפחות, שירות קבלת תשלומים ושירות קבלת תשלומים במטבע זר, שהוא זול יותר ביחס לשירות המוצע על ידי Paypal. אם אתם מחפשים שירות שיסייע לכם להעביר תשלומים – גם אז כנראה ש – Payoneer תהיה עדיפה לכם, בשל אפשרויות ההעברה המהירות וההעברה של הסכום המלא, ללא עלויות, עמלות או תשלומים נסתרים, הישר אל מקבל התשלום.

 

אוהבים לבצע רכישות אונליין? הנה משהו שכדאי שתדעו

גם Paypal וגם Payoneer אינם גובים עמלות על פתיחת חשבון או על אחזקתו, כך שלמעשה, אתם יכולים להחזיק חשבון של חברה אחת או אחרת, ולא מעט אנשים מחזיקים אף מספר חשבונות פעילים או לא פעילים באתר אחד או בשניהם. אם כן, תוכלו בהחלט לפתוח לעצמכם חשבון גם ב – Pypal וגם באתר Payoneer, כך שתוכלו לבצע תשלומים בקלות בכל אחד מן האתרים המספקים שירותי תשלומים מקוונים עם רק אחד משני השירותים הללו, להעביר ולקבל כספים באחד מהשירותים על פי העמלות המוצעות בו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme