רוג'ר פדרר נפרד מחברת נייקי לטובת 300 מיליון דולר

מערכת5 דקות קריאה
300 מיליון מעבירים את רוג'ר פדרר ליוניקלו
שתף:

בתום שלושת הסיבובים הראשונים בווימבלדון נראה שאין דרמות גדולות על המגרש. סרינה וויליאמס שומרת על סיכוי טוב לזכות בתואר אחרי חופשה ארוכה במיוחד, וגם רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' עדיין שם. האלוף המכהן, רוג'ר פדרר, גם הוא בשמינית הגמר – והוא כנראה זה שחתום על הכותרת הראשית של השבוע הראשון, והיא לא קשורה לטניס. את הכותרת הראשית של השבוע הוא השיג כשנכנס למגרש המרכזי וחנך את הדשא של ווימבלדון יחד עם קולקציית הבגדים החדשה שלו, זו שעליה מתנוסס לוגו של חברת יוניקלו במקום חברת נייקי. זוהי סנסציה לא קטנה בעולם הטניס, שהרי השותפות בין פדרר לנייקי הייתה שותפות ארוכת שנים והיא הכניסה לשני הצדדים הרבה מאוד כסף. מצד שני, פדרר עומד להרוויח מהעסקה החדשה הרבה מאוד, בנוסף להון המרשים שצבר עד כה.

 

 

ההון המוערך של רוג'ר פדרר: כמעט מיליארד דולר

15 שנים חלפו מאז שרוג'ר פדרר הניף לראשונה את הגביע בווימבלדון, תואר הגרנד סלאם הראשון שלו, ומאז הוא הניף 19 גביעים נוספים. שיא הזכיות (20) הכניס לכיס שלו גם הרבה מאוד כסף, ורק מכספי הזכייה הוא צבר עד היום למעלה מ-100 מיליון דולר, כ-30 מיליון מתוכם הגיעו בזכות ההצלחות בטורנירי הגרנד-סלאם של מלבורן, פריז, לונדון וניו יורק. אם אתם תוהים מהיכן הגיעו עוד מאות מיליוני דולרים התשובה דווקא די פשוטה: רוג'ר פדרר נהנה מעסקאות ענק שמכניסות לחשבון הבנק שלו המון כסף, והעסקה עם יוניקלו היא הגדולה מכולן, ללא ספק.

 

המחיר של יוניקלו: 300 מיליון דולר

חשוב לזכור שההחלטה לעזוב את נייקי לטובת המתחרה היפנית שלה, יוניקלו, היא לא החלטה ברורה מאיליה עבור רוג'ר פדרר. השותפות עם נייקי נמשכה שנים ארוכות וטובות, ובזמן הזה הפך גם הלוגו RF לכוח שיווקי חזק מאוד שגלגל מיליוני דולרים מדי שנה. אלא שזכויות היוצרים על הלוגו נשארות בידי נייקי, מה שמסביר למה על בגדי הטניס של פדרר בווימבלדון אנחנו רואים את הלוגו של יוניקלו אבל לא את הלוגו של RF (אם כי אביו של פדרר עדיין נאמן למותג הוותיק של בנו כשהוא מעודד מהיציע). אובדן הלוגו של פדרר, לפחות באופן זמני, מרגיש כמו הפסד קצת פחות מריר כשמבינים את המשמעות הכלכלית של העסקה עם יוניקלו: 300 מיליון דולר ל-10 שנים, וכדאי לזכור שפדרר כבר בן 36, וגם אם הוא עדיין זוכה בתארים גדולים הקריירה שלו מתקרבת לסופה יותר מאי פעם. את הכסף הוא ימשיך לקבל גם כשייצא לפנסיה.

 

 

חסויות נוספות: שוקולד לינדט ופסטה ברילה

עסקת הענק של רוג'ר פדרר עם יוניקלו היא עוד עסקה שהבטיחה לו ולארבעת ילדיו חיים נטולי דאגות כלכליות, ויש הרבה אחרות ברשימה המכובדות של חברות ששילמו הרבה מאוד כדי להשתמש בשם (ובפנים) של הטניסאי הטוב בהיסטוריה: החסות של פסטה ברילה צפויה להכניס לחשבון שלו כ-40 מיליון דולר, שיתוף הפעולה עם מותג השמפניה היוקרתי Moet מבטיח לו 6 מיליון דולר מדי שנה, ויש לו גם חוזים נוספים עם שוקולד לינדט, מרצדס, ווילסון ורולקס. אז שיאן הזכיות בתארי גרנד סלאם ממש לא מסתפק בכספי הזכייה שלו, והעסקאות הגדולות הללו מעניקות לו ראש שקט גם הרבה אחרי הפרישה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme