שיווק שותפים – כך תרוויחו מזה כסף

מערכת5 דקות קריאה
שיווק שותפים - מה זה אומר?
שתף:

שיווק שותפים נמצא בסביבה כבר תקופה ארוכה. ליתר דיוק, הוא קיים מאז שהמסחר האלקטרוני נכנס לחיינו. אבל השיטה הקלאסית הזו ליצירת כסף אונליין עדיין מתפתחת, בעיקר משום שהיא מספקת ליזמים עצמאיים שפע של הזדמנויות. אם ננסה למנות שלוש סיבות מרכזיות לכך אפשר למנות את העלות הנמוכה, שכן לא נדרש הון התחלתי להקמת העסק; היעדר הצורך בניהול מלאי, שכן לא קיים תהליך ייצור וגם אין מחסן או צורך להשקיע בציוד וחומרי גלם; ולבסוף, אין הפרעות במובן הזה שאין החזרים מלקוחות או משלוח של מוצרים. במצב כזה אין ספק שהאפשרות של שיווק שותפים מאפשרת ליזמים לעסוק בנושאים החשובים באמת כמו שיווק, מכירות והגדלת הרווחים. מאחר והפוטנציאל ליצירת כסף רק הולך וגדל עם הזמן, יזמים רבים נשארים בתחום לאורך זמן. אז איך בדיוק זה עובד?

 

שיווק שותפים למתחילים

ברמה הבסיסית ביותר שיווק שותפים הוא מודל די פשוט:

 

1 – בשלב הראשון תקדמו מוצרים של חברה אחרת באמצעי השיווק הקיימים ברשותכם כמו רשתות חברתיות, אתר האינטרנט שלכם, רשימות התפוצה שלכם או הבלוג שאתם מנהלים. כל ערוץ שיווקי אחר יתקבל בברכה.

 

2 – כשלקוח לוחץ על קישור לצורך הזמנת מוצר הוא יישלח לעגלת הקניות של השותף שלכם לצורך השלמה העסקה.

 

3 – הקישור הוא ייחודי לכם, וכך אתם יכולים לקבל קרדיט על כל לקוח שתעבירו לשותף השיווקי שלכם.

 

4 – אם התבצעה מכירה אתם נהנים מעמלה בשיעור של 5 עד 25 אחוזים, לעיתים אף יותר בתלות במוצר. במקרים מסוימים העמלה יכולה להגיע עד לגובה של 100 אחוזים, אבל התרחיש הזה הגיוני כשהחברה מצפה להמשיך למכור ללקוח או לשדרג את השירותים שרכש. כך היא למעשה משתמשת בכם כדי לייצר לידים.

 

קבלת אחוז אחד בלבד מהעסקה היא לא הדרך האידאלית לנהל שיווק שותפים, ומן הסתם גם לא לייצר כסף. מצד שני, אם תצליחו לשלוח מאות לקוחות מדי שבוע או למכור רק כמה פריטים יקרים במיוחד תגלו שההכנסה שלכם גבוהה למדי. העובדה הזו משמחת עוד יותר כשלוקחים בחשבון את הנתון החשוב מכל: אין לכם הוצאות. בנוסף, ההכנסה הזו יכולה להיות יציבה אם רק תפגינו סבלנות בתחילת הדרך ותמתינו לרגע שבו הכל יתחבר, המכירות יתבצעו והכסף יזרום.

 

שיווק שותפים הוא מהלך כמעט חינמי
היתרון הגדול של שיווק שותפים הוא שאין לכם כמעט הוצאות. זו בהחלט דרך מצוינת להרוויח כסף גם בלי הון התחלתי.

 

מתכון לשיווק שותפים מוצלח

אחד הגורמים המרכזיים בתחום של שיווק שותפים הוא בחירת המוצרים הנכונים שתרצו לקדם. יכול להיות שתבחרו לשווק מידע מקוון, חברות במועדון לקוחות, מוצרים פיזיים או שירותים וירטואליים. המבחר הוא בהחלט רחב וחברות רבות פועלות בשיטה של שיווק שותפים, בכל תחום באשר הוא. כשאתם מקדמים לקהל היעד שלכם אתם יכולים לקדם כל סוג של מוצר וגם כמה מוצרים במקביל. כדי למקסם את הפוטנציאל מומלץ להתמקד במוצרים שפונים לקהל יעד מסוים, ולא להתפזר עם שפע של מוצרים שפונים לקהלים שונים. כך מאמצי השיווק שלכם יהיו ממוקדים יותר. כדי לעשות את זה נכון ולהפיק הרבה יותר מהקונספט של שיווק שותפים אתם רק צריכים לערוך מחקר קטן. בדקו אילו טרנדים לוהטים בטוויטר או בפייסבוק, שימו לב למוצרים הנמכרים ביותר ב-eBay או באמזון ושימו עין גם על החדשות. לפעמים תמצאו שם כמה רמזים לא רעים. אם גיליתם מוצר שיש עליו "באז" מצאתם את המוצר הנכון.

 

בחירת השותף הנכון

יש מבחר רחב מאוד של חברות הפועלות במסגרת שיווק שותפים, בכל תעשייה, שירות או מוצר. מצד שני, לא כל תכנית שותפים זהה לאחרת. כדי לבחור את הצעד הנכון מבחינתכם נסו להצטרף לתכנית עם מוניטין טוב יחסית. כך תדעו שהחברה שלפניכם דואגת לשותפים שלה ומשלמת להם את הסכום הנכון בזמן הנכון. אם מצאתם תכנית של שיווק שותפים עם פוטנציאל, ערכו בדיקה קצרה בגוגל או ברשתות החברתיות וגלו מה אחרים חושבים.

 

איך בוחרים תכנית שיווק שותפים?
אם מצאתם תכנית שיווק שותפים שנשמעת אטרקטיבית על הנייר, היעזרו בגוגל וברשתות החברתיות כדי לגלות עליה עוד כמה פרטים לפני שתקבלו החלטה.

 

שיווק מוצרים בתכנית שיווק שותפים

המדיה החברתית היא דרך מצוינת להפיץ את הבשורה בכל הקשור לעסק החדש שלכם, וברובה היא גם ללא עלות. כולם נמצאים היום בפייסבוק או בטוויטר, והם לא חולקים רק תמונות או סרטי וידאו של הילדים. הם תמיד במצב רוח לערוך קניות, על אחת כמה וכמה אם תציעו להם מחיר אטרקטיבי במיוחד. גם קידום אורגני (SEO) לא יעלה לכם הרבה כסף, אבל הוא כן ידרוש מכם זמן. בפשטות, כדי לקדם את המוצרים באופן אורגני תצטרכו להקפיד על העלאת תכנים בעלי ערך מוסף לאתר שלכם, תוך שימוש במילות חיפוש רלוונטיות. אם תעשו זאת מספר פעמים בשבוע לאורך זמן, מנועי החיפוש ימצאו אתכם טוב יותר והתגמול יגיע במהרה – הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש יעלה.

 

דרך נוספת לקדם את המוצרים והשירותים של החברה היא דרך המייל שלכם. גם אתם בוודאי מקבלים מיילים פרסומיים מחברות שמתישהו לאורך הדרך הבעתם עניין במוצרים ו/או בשירותים שלהן. באופן דומה תוכלו להשתמש גם אתם בלוחות התפוצה שלכם כדי לקדם מכירות. צרו עמוד נחיתה, שלבו אותו באתר או בבלוג שלכם, והזמינו את הגולשים להיכנס לרשימת התפוצה. לרשימה הזו תוכלו לשלוח הצעות ומבצעים. עם זאת מומלץ להקפיד שכל ניוזלטר ייצא גם עם ערך מוסף כלשהו.

 

הדרך האחרונה היא קידום ממומן, ויש לה יתרונות משלה גם אם היא תעלה לכם כסף בהשוואה לדרכים האחרות שהוצעו. פרסומים ממונים אפשריים דרך הרשתות החברתיות, לרבות פייסבוק ואינסטגרם, או באמצעות מנוע החיפוש של גוגל. מומלץ שתלמדו את השטח לפני שתשקיעו תקציב שיווק בקידום מהסוג הזה, כמובן. זאת כדי שתשקיעו נכון ותראו תוצאות, וכדי שלא תבזבזו את הכסף במקום הלא נכון. המטרה שלכם היא להרוויח, לא להפסיד.

 

שיווק שותפים דרך המדיה החברתית
שיווק שותפים נעשה הרבה יותר קל בעזרת הרשתות החברתיות, בהן תוכלו לפרסם ולקדם את המוצרים ואת השירותים ללא עלות.

 

שיווק שותפים – הצעד הבא

אחרי שזיהיתם את המבנה הכללי ליצירת עסק של שיווק שותפים, אתם בהחלט יכולים לצאת לדרך. קחו בחשבון שאתם צריכים זמן וסבלנות, ובעיקר נסו לא להיבהל בראשית הדרך. אם תעשו את זה לאט ונכון תגיעו לתוצאות. אם תשקיעו מדי יום ולו כמה דקות בלבד, תגלו בוקר אחד שיש לכם עסק והוא אפילו מרוויח לא רע בכלל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme