קידום העסק בפייסבוק (בחינם) – המדריך המלא לעצמאי וליזם

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שתף:

חברות, ארגונים, עסקים מכל סוג וגודל מקפידים לנהל שיח עם קהל רלוונטי באמצעות הרשת החברתית המובילה בעולם בה משתמשים מעל למיליארד בני אדם, מתוכם כארבע מיליון ישראלים (כמעט מחצית מכלל אוכלוסיית ארצנו). לכן קידום העסק בפייסבוק הינו עניין קריטי עבור כל חברה שרוצה להגיע לקהל היעד שלה.

 

הקמה ותפעול שוטף של דף פייסבוק מוצלח הוא תורה בפני עצמה ולעיתים משתלם להפקיד קידום עסק בפייסבוק בידיים מקצועיות. ישנן חברות, כמו גם פרילנסרים, המציעים שירותי קידום עסקים בפייסבוק (בדרך כלל תוך שילוב תחזוקה של הדף העסקי ופרסום פוסטים בו, יחד עם הקמה וניהול של מסעות פרסום ממומן בפייסבוק). עם זאת, ישנם עקרונות בסיסיים שחשוב שכל בעל עסק יכיר, בין אם בחר שהטיפול בקידום העסק בפייסבוק נעשה במיקור פנים או חוץ.

 

בפסקאות הבאות תמצאו מידע וטיפים אשר יסייעו לכם להבין איך ניתן לשווק בית עסק באמצעות דף פייסבוק ולהחליט אם זה משהו שאתם מעוניינים לקחת על עצמכם או שתעדיפו לקבל תמיכה מקצועית.

 

הזמנת חברים להצטרף כאוהדים לדף העסקי שלכם

כמעט לכולם יש דף פייסבוק אישי, מספר החברים הממוצע לדפים אישיים שכאלה הוא 150. כאשר אנו מקימים דף עסקי כדאי להזמין חברים לעשות לו "like" וכך להפוך לאוהדים של הדף החדש, אם הדף הוא של בית עסק בו מועסק מספר כזה או אחר של עובדים מומלץ שכולם ידעו שיש דף פייסבוק עסקי לחברה ויתומרצו להזמין חברים שלהם בפייסבוק לבקר בו ולעקוב אחריו. דרך פשוטה לעשות זאת היא באמצעות כפתור ה "share".

 

קיצור כתובת הURL של דף הפייסבוק העסקי

מרגע שלדף העסקי שלנו יש 25 אוהדים ומעלה אנו זכאים לכתובת מקוצרת ונאה לדף. מומלץ לכלול את שם העסק בכתובת הURL- למשל כך www.facebook.com/mybusiness. קחו בחשבון שלא ניתן לשנות את שם הדף מרגע שנבחר. שם מקוצר אולי נראה כדבר שולי אולם סקרים מראים שיש לו השפעה משמעותית על קידום העסק בפייסבוק.

 

פרסמו את דף הפייסבוק העסקי בדרכים שונות

ישנן דרכים שונות להניע מבקרים לגלוש אל דף הפייסבוק העסקי שלכם. מומלץ להציג קישור לדף באתר בית העסק, בחותמת בתחתית האימיילים שאתם שולחים, בכל פלטפורמה מקוונת אחרת בה אתם עושים שימוש (רשתות חברתיות אחרות כגון לינדקאין או טוויטר למשל). אם יש לכם רשימת תפוצה כדאי לעשות מייל מרוכז המיידע על קיום דף הפייסבוק העסקי ומזמין את הנמענים לבקר בו. אפשר להכריז על תחרות, חידון או הגרלה נושאת פרסים (כגון- העשרים הראשונים שעושים "like" זכאים להנחה של כך וכך אחוזים), יוזמות מעין אלה מתאימות במיוחד לקידום העסק בפייסבוק.

 

שימרו על דף עסקי פעיל ומעודכן

מרגע שיש לדף העסקי שלכם כמות מסוימת של אוהדים חשוב מאוד שתדאגו לפרסם פוסטים בעלי ערך בתדירות מספקת. זכרו שפרסומים מלהיבים (מצחיקים או מעניינים במיוחד) עשויים להפוך ויראליים ולסייע במאמצי קידום העסק בפייסבוק. ניתן לבחור להיעזר במסעות פרסום ממומן בפייסבוק או להשקיע משאבים (זמן ותשומת לב) ביצירת תוכן מעניין שמי שנחשפים אליו ירצו לשתף אותו עם חבריהם (בשאיפה שיהיה מדובר בקהל בעל מאפיינים רלוונטיים, למשל אנשים בעלי עניין בתחום הפעילות של בית העסק).

 

קידום העסק בפייסבוק באמצאות התראות

מתחת לכפתור ה"like" שוכן כפתור ה"get notifications". עודדו אוהדים ללחוץ עליו, זאת כדי שאנשים שכבר "חיבבו" (עשו like) לדף שלכם יראו את הפוסטים שלכם יראו את העדכונים שלכם בדף הפייסבוק שלהם ללא שיצטרכו לבקר בדף שלכם. זכרו, חשיפה היא שם המשחק בקידום עסקים בפייסבוק.

 

ענו לכל פניה ממבקרים בדף או תגובה לפוסטים שלכם שהופיעו מחוץ לדף שלכם

חשוב מאוד לשמור על אינטראקציה עם אוהדים של הדף העסקי שלכם, אם מישהו פונה אליכם, מגיב לפוסט, מעיר או שואל שאלה, השקיעו זמן ומחשבה בניסוח תשובה הולמת. אם מישהו התלונן אל תיגררו לויכוח או תנסו להצטדק, היו מנומסים, הציגו את עמדתכם, ספרו על צעדים שנקטתם וכד'.

 

כאמור לקידום עסק בפייסבוק פוטנציאל שיווקי גדול. כדי לנצל פוטנציאל זה חשוב ליזכור שמדובר ברשת חברתית ולהתאים את אופי הדף ותוכנו למדיה זו. אוהדים, כמו גם גולשים המבקרים בדף שלכם לראשונה, ישמחו למצוא בדף הפייסבוק העסקי תוכן מעניין, רצוי משעשע, מומלץ לשלב תמונות, קטעי וידאו, חדשות הנוגעות לתחום העיסוק ופוסטים בהם אתם חולקים מידע, טיפים ותובנות בעלות ערך.

 

ניתן לעשות רבות כדי לקדם עסק בפייסבוק ולנצל אותו כבמה להפצת מידע שיווקי כגון אודות מבצעים מיוחדים, הישגים ראויים לציון, מוצרים חדשים, פעילות בלתי שגרתית (השתתפות בכנס, ימי גיבוש לעובדים וכד'), שינויים ושדרוגים שעובר בית העסק (הצטיידות במכונות חדישות, חילופי מנכ"לים או בעלי תפקידים אחרים) ועוד.

 

פעילות משולבת

חשוב לקחת בחשבון שקידום עסק ברשת האינטרנט רצוי שיתנהל במספר דרכים במקביל, הקמה וקידום של אתר אינטרנט איכותי (תדמיתי, אינפורמטיבי או כזה הכולל חנות מקוונת, הכול לפי הצורך), פרסומים באתרים אחרים ברשת (כגון אתרי חדשות, אתרי מאמרים ופורומים), כמו גם נוכחות ברשתות חברתיות (פייסבוק, מן הסתם, בראשן). קידום העסק בפייסבוק יכלול עלפי רוב פעילות כגון זו שפורטה לעיל כמו גם הקמה וניהול של מסעות פרסום ממומן. מסעות שכאלה מאפשרים חשיפת פוסטים ומודעות לקהל רחב.

 

גיבוי מאמצי הקידום החינמיים במסעות בתשלום (לפי חשיפות או לפי הקלקות) חשוב במיוחד כאשר לדף הפייסבוק העסקי עדיין אין קהל אוהדים גדול אולם גם חברות גדולות ומנוסות בקידום העסק בפייסבוק, ארגונים אשר להם דפי פייסבוק עם אלפי אוהדים, נוהגים לערוך מסעות פרסום בתשלום כדי שהמסר השיווקי יגיע לקהל רלוונטי גדול ככל האפשר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme