ההורים הגאים של ג'ף בזוס שווים היום 30 מיליארד דולר

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
הילד שלא אכזב - ההצלחה של הוריו של ג'ף בזוס
שתף:

ג'ף בזוס הוא האדם העשיר ביותר בהיסטוריה, אבל לא רק הוא נהנה מפירות ההצלחה. ג'קי בזוס, האימא הגאה שמכהנת היום כנשיאת הקרן המשפחתית, יכולה בהחלט להשוויץ בבן שלה: לא רק שהוא המיליארדר שנמצא בראש רשימת עשירי העולם, אלא שבזכות ההשקעה שלה ושל בעלה באמזון – גם הם מיליארדרים בעצמם.

 

 

ג'ף בזוס הוא לא המיליארדר היחיד במשפחה

כדי להבין איך הפכו ג'קי ומייק בזוס למיליארדרים צריך לחזור 23 שנים לאחור. ב-1995 עשה הבן החרוץ את צעדיו הראשונים בעולם העסקים כשהקים את אמזון. כדי שיוכל לממן את הצעד הזה הוא פנה לאמו ולאביו החורג, וביקש שישקיעו בעסק החדש. ההורים התומכים לא היססו. הם השקיעו 245,573 דולר בחברה, לפחות על פי הדיווח של בלומברג. ג'ף, שחשש לאכזב את ההורים התומכים, מיהר להבהיר להם שהם לוקחים סיכון לא קטן. הוא העריך שיש סיכוי של 70 אחוז שאת הכסף הזה הם לא יראו יותר.

 

אמזון והוריו של ג'ף בזוס
ג'קי ומייק האמינו בפוטנציאל של הילד והשקיעו רבע מיליון דולר לפני 23 שנים

 

ההשקעה המבריקה שניפחה את חשבון הבנק

אם נחזור לשנת 2018, אין ספק שההשקעה הזו הייתה החלטה חכמה מאוד, והתמיכה של ג'קי בבנה השתלמה לה ולבעלה. אמזון הפכה לאחת החברות הגדולות והעשירות בעולם, עם שווי שנושק לטריליון דולר. כך, לא רק שג'ף הוא האדם העשיר בעולם, גם הוריו הם שניים מהאנשים העשירים ביותר על פני כדור הארץ. על פי החישובים ההורים שווים היו כ-30 מיליארד דולר, מה שאומר שהם עשירים יותר ממייקל דל או אילון מאסק, למשל. שוויו של הבן המוצלח? כ-147 מיליארד דולר.

 

 

16.6 מיליון מניות

חשוב לזכור שג'קי ומייק לא משתפים את הציבור במצב המניות שלהם, ומאז 1999 אין כל הצהרה מצד הזוג ביחס לכמות המניות שיש להם באמזון. אלא שזה ממש לא אומר שהם מכרו את המניות שלהם. למעשה, המומחים מעריכים כי לבני הזוג 16.6 מיליון מניות בחברה, וכי הם רושמים תשואה של 12 מיליון אחוז. ולא, זו ממש לא טעות דפוס. חוץ מזה, אם אתם דואגים גם לאחיו של ג'ף – מארק וכריסטינה – אתם יכולים לישון טוב בלילה. גם להם יש מניות באמזון וגם הם מוערכים בכמה מאות מיליוני דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme