אמזון מחממת מנועים ומציעה משלוחים חינם לישראל

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ישראלים התייצבו - אמזון מתחילה לשלוח לכם בחינם
שתף:

בעולם הכפר הגלובלי כבר אין סיבה להגביל את עצמנו לקמאונעיים מקומיים. מספר גדל והולך של צרכנים ישראלים נוהגים לבחור בדיל המשתלם ביותר גם אם פירוש הדבר רכישה מקוונת של מוצר אשר ישלח אלינו מחו"ל. כל מי שכבר אימץ דפוס צרכנות כזה מבין כמה מסעירה העובדה שלפתע פתאום, ללא כל התראה, ניתן היה, הפעם למשך פרק זמן מוגבל, לרכוש מוצרים דרך אמזון ולקבל אותם במשלוח עד הבית ללא עלות נוספת מעבר למחיר המוצר עצמו (למעט מע"מ ומכס במקרים בהם אלה חלים על המוצר המסויים שהוזמן). כידוע, אמזון היא אחת משלוש זירות הקניות המקוונות המובילות בעולם, לצד איביי ועליבבא. ישראל מובילה בקרב מדינות ה-OECD בהיקף הזמנת מוצרים מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסיה. ללא שהיינו מודעים לכך הפכנו למעצמת קניות באינטרנט. לפי נתונים של פייפאל כמחצית מאיתנו מבצעים רכישות מקוונות בסכום כולל של כ-400 שקלים מדי חודש, כמחצית מן הישראלים מוציאים כך יותר מ-1000 שקלים בחודש, בשנת 2017 הוציאו ישראלים כ-4 מליארד דולרים על מוצרים שרכשו באופן מקוון, בשנה זו נשלחו אלינו כ-55 מליון חבילות מחו"ל. מסתבר אם כן שהצרכן הישראלי הוא אטרקטיבי מאוד עבור קמעונאיים הפועלים בזירה הבינלאומית. מכיוון שאמזון פתחה (כאמור ללא כל התראה מוקדמת) במהלך של הצעת משלוחים (עד הבית) חינם למספר מדינות ברחבי העולם אין פלא שישראל נבחרה להיות כלולה בין היעדים אליהם יבוצעו משלוחים ללא עלות.

 

גם אתם וודאי שואלים עצמכם שאלות כגון האם מדובר במבצע או מדיניות ברת קיימא? האין סופו של המהלך לקרוס כפי שקרה כשרשת טארגט ניסתה להציע משלוחים לישראל חינם? האם עלות המשלוח צפויה להתגלגל חזרה אל כתפי הצרכנים בדמות עליה במחיר המוצרים? לפניכם פירוט אשר בכוחו לספק תשובות.

 

אמזון מתחילה להציע משלוחים חינם
משלוחים חינם לישראל- רשת טארגת ניסתה לעשות זאת ונכשלה, באמזון מנסים בזהירות והסימנים מעידים שהפעם זה יכול להצליח, מבצע מוגבל בזמן עשוי להתפתח לכדי מדיניות קבע שתאפשר לנו להזמין מוצרים דרך אמזון ולקבל אותם עד הבית ללא תשלום דמי משלוח

 

בדיקת היתכנות למדיניות משלוחים חינם של אמזון

באוגוסט 2017 הכריזה הרשת הקמאונעית האמריקנית הגדולה "טארגט" (Target) על מבצע מוגבל בזמן של משלוחים חינם לישראל. בטארגט לא נערכו להיקף ההיענות ונאלצו לבטל את רוב ההזמנות שבוצעו. אמזון הם לא טארגט, מדובר בפלטפורמה מסדר גודל אחר לגמרי, אחת משלוש זירות המסחר הקמאונעי הגדולות ביותר בעולם. לפיכך, שכשאמזון יוצאים במבצע של משלוחים חינם ניתן להיות סמוכים ובטוחים שכל מה שמובטח אכן יקויים. לא רק זאת, ישנם סימנים רבים המעידים שלא מדובר רק במבצע, ידוע שבאמזון מטפחים מדיניות של משלוחים חינם, עדיין מוקדם לדעת אם היא אכן ברת ביצוע, גם באמזון לא בטוחים, זו הסיבה שהם יוצאים במבצעי משלוחים חינם מוגבלים בזמן. העובדה שישראל נכללה ביעדים שהשתתפו במבצע מעין זה מעידה על כך שככל שיסתבר שניתן להמשיך להציע משלוחים חינם אנו נהיה בין אלה שנהנים מכך.

 

 

לא כל המוצרים ישלחו חינם ואין פטור ממיסים

לפני שמסתערים על המחשב, הטאבלט או הסמארטפון, ומתחילים להזמין מוצרים שחיכינו בדיוק להזדמנות כזו לקנות יש כמה דברים שחשוב מאוד לשים אליהם לב. ראשית, משלוח חינם לישראל, לפחות בשלב זה, אפשרי רק במקרה של מוצרים שאמזון מוכרת (לא כאלה שנמכרים על-ידי קמעונאיים המשתמשים באמזון כפלטפורמה), גם מבין מוצרים אלה ישנם יוצאים מן הכלל. הבעיה העיקרית היא שעד שמגיעים לשלב התשלום לא ניתן לדעת אם המוצר כלול בין אלה שניתן לקבל במשלוח חינם. 

 

עניין חשוב נוסף הוא שגם כאשר איננו נדרשים לשלם עבור משלוח ייתכנו עלויות נוספות מעבר למחיר המוצר, כך למשל ייתכן ונידרש לשלם מע"מ ו/או מכס. במקרים של חבילות המועכבות במכס ייתכנו הוצאות נוספות דוגמת עמילות, אגרות שונות, אחסנה ועוד. ברשות המסים כבר הודיעו שגם במקרים בהם המשלוח ניתן חינם עלות המוצר לצרכי חישוב מס תהיה מחיר המוצר + עלות משלוח כפי שהייתה אילו נדרשנו לשלם עבורו.

 

 

כמה כסף זה חוסך לנו?

אם אתם תוהים באיזה היקף של הטבה מדובר זו שאלה שקל לענות עליה, דמי משלוח בסיסיים באמזון הם כ-10 דולרים, ככל שמדובר במוצר כבד ו/או גדול יותר החיסכון הודות למשלוח חינם יהיה משמעותי עוד יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme