טרגט ישראל – הפיצוי שתקבלו אם המשלוח לא יגיע בזמן

עומר גלעדי5 דקות קריאה
טרגט - איך מפצים על משלוח שלא הגיע?
שתף:

לקראת סוף אוגוסט 2017 הכריזה הרשת הקמעונאית הענקים האמריקנית "טרגט" (Target) שלא תגבה כסף על משלוחים לישראל עבור הזמנות שיבוצעו במהלך סוף השבוע, דהיינו- מתחילת יום שבת ה – 19/8 ועד סוף יום ראשון ה – 20/8. בתחילה נראה שהיוזמה נחלה הצלחה עצומה, קהל הצרכנים הישראלי הסתער על המדפים הווירטואליים של החנות המקוונת ובתוך פרק הזמן שצוין לעיל בוצעו מעל ל – 30 אלף הזמנות בסכום כולל של כ – 2.25 מיליון דולרים. אולם, בימים שלאחר גמר המבצע הסתבר שטרגט מתקשים "לספק את הסחורה", תרתי משמע. אם גם אתם שמעתם על עיכוב משלוחים, על ביטול חלק מההזמנות, מכתבי התנצלות שנשלחים ללקוחות וכד' בוודאי תשמחו לדעת עוד על מה בדיוק השתבש וכיצד מתמודדים בטרגט עם המספר הגדול של לקוחות מאוכזבים. מי שנותרו בחוסר וודאות לגבי גורל ההזמנה שביצעו שואלים עצמם שאלות כגון – האם החבילה תגיע או לא? אם כן אז מתי? כיצד יפוצו מי שלא יקבלו את שהזמינו כלל או שלא יקבלו במועד שהובטח? ריכזנו עבורכם מידע במטרה לעשות קצת סדר בבלגאן שנוצר כתוצאה ממבצע משלוח חינם לישראל של רשת טרגט.

 

טרגט הבטיחה משלוח חינם - אבל העומס היה רב
רשת טרגט הבטיחה משלוחים חינם לישראל בסוף השבוע שבין שבת ה – 19.8 ועד ראשון. באותו סוף השבוע, בוצעו הזמנות מישראל בשווי כולל של כ – 2.25 מיליוני דולרים, וניראה כי רשת טרגט מתקשה לעמוד בכמות המשלוחים לארץ

 

אי וודאות באשר לגורלן של אלפי הזמנות

רשת טרגט היא רשת של חנויות כלבו עצומות בהן נמכרים שלל מוצרים, החל ממסטיקים, דרך אופנה, מוצרי חשמל, ציוד ספורט ועוד. מדובר ברשת שהיא השנייה בגודלה, מבחינת היקף מכירות שנתי, בתחום הרשתות הקמעונאיות בארה"ב, רק רשת Walmart מקדימה אותה. ישנן סיבות רבות לפופולאריות לה זוכה רשת טרגט, בין היתר מחירים נוחים, מבחר גדול, אמינות, שיווק מוצלח (הרשת ממתגת עצמה כצעירה, תוססת ועכשווית) ועוד. מכיוון שמדובר ברשת כה מוכרת ההיענות בקרב הישראלים למבצע השילוח ללא עלות הייתה רבה, אולי גדולה יותר מזו שציפו לה מי שיזמו בטרגט את המהלך לנגיסת נתח בשוק הצרכנות הישראלי המצוי בצמיחה.

 

כאמור מעל ל – 30,000 חבילות אמורות היו לעשות דרכן לישראל אולם בימים לאחר תום המבצע הסתבר שישנם חסמים המקשים על אספקת המוצרים שהוזמנו כמובטח. נראה שבטרגט לא לקחו בחשבון את הבירוקרטיה הכרוכה בשילוח לישראל, כך למשל פטור ממכס להזמנות בסכום של עד 75$ בלבד (ברוב ארצות העולם סכום הגג לפטור ממכס גדול פי כמה). חלק מן החבילות עוכבו במכס, חלקן הוחזר, חבילות רבות לא עזבו כלל את ארה"ב והטיפול בהזמנות רבות הופסק. כמה ימים לאחר תום המבצע החלו מי שביקשו לנצל את ההזדמנות ולהזמין מבלי לשלם דמי משלוח לקבל הודעות מטעם רשת טרגט בהן נמסר כי לאור היענות גבוהה הרבה מעבר למצופה הם אינם יכולים להשלים את העסקה. בהמשך, חברת בורדר פרי הישראלית, המטפלת במשלוחים לישראל עבור טרגט, הוציאה אף היא הודעה לפיה לאור הביקוש הרב לא ניתן לספק את הפריט שהוזמן, לא יבוצע חיוב ואם כבר בוצע הסכום יוחזר במלואו.

 

כך הגיבה טרגט לעומס
עוד במהלך המבצע הודיעו גם רשת טרגט וגם חברת בורדר פרי המטפלת בשילוח החבילות לישרtל, כי לא יוכלו לעמוד בתנאי המבצע המובטח בכמות ההזמנות שבוצעה לישראל, וכי רכישות שבוצעו יזוכו ולא יישלחו

 

טרגט עושים כל מאמץ להרגיע את הרוכשים

לקראת סוף חודש אוגוסט נראה שערפל הקרב החל להתפזר. דובר רשת טרגט יצא בהודעה רשמית לפיה ברשת עושים כל מאמץ כדי להשלים את כל ההזמנות שבוצעו במסגרת מבצע שילוח חינם. עוד נמסר כי הרוכשים מקבלים מיילים המעדכנים אותם על סטטוס ההזמנה. הדובר הודה כי ישנם מוצרים אותם לא תוכל הרשת לספק. כפי שמצופה מרשת אמריקנית גדולה ובעל מוניטין בכל ביטול הזמנה יבוצע החזר כספי מלא, לא ברור אם יהיה פיצוי למי שיקבלו את שהזמינו בעיכוב ניכר.

 

השפעה על דפוסי קניות מקוונות מחו"ל

טרגט היא אמנם רשת נחשבת אולם יש אלטרנטיבות אמריקניות, כגון וולמארט, קוסקו ו – TGMAX, ובינלאומיות כגון עלי אקפרס. אפשרות נוספת להתמודד עם משלוח פריטים שנרכשים באופן מקוון מחנויות בארה"ב הוא לציין כתובת של מחסני חברה היושבת בארה"ב ומטפלת בהעברת הפריטים אל המזמינים בארץ. חשוב לציין כי עצם העובדה שהמשלוח מוענק בחינם או במחיר נמוך במיוחד אין זאת אומרת כי מדובר בהכרח בעסקה משתלמת. ממומלץ להשוות מחירים ולבדוק אם ניתן להשיג את אותו מוצר במחיר כולל נמוך יותר. מבצע השילוח חינם של טרגט הוכיח כי צרכנים ישראלים הם קהל אטרקטיבי. אמנם, מבצע ספציפי זה הסתיים בקול ענות חלושה אולם אין ספק כי יהיו עוד מבצעים, של טרגט ושל רשתות אחרות, בניסיון להגדיל את ההזמנות מישראל בדרכים שונות, ביניהן שילוח בחינם, הנחות מיוחדות, למשל לרגל יום שישי השחור(Black Friday), סייבר מאנדי (Cyber Monday), יום הרווק הסיני ועוד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme