עלי אקספרס – הדרך הפשוטה, הבטוחה והזולה לרכוש בזול מסין

עידו שיטרית5 דקות קריאה
עלי אקספרס - פלטפורמה מקוונת לרכישות מסין
שתף:

עלי אקספרס – הפלטפורמה המקוונת מהגדולות והמוצלחות בעולם לממכר מתוצרת סין. עוד לפני ימי עלי אקספרס, היה פורטל עליבאבא (Alibaba) שנועד לספקים המעוניינים לייבא כמויות גדולות במחירים נמוכים מסין. פורטל עליבאבא הציעו ספקים את מרכולתם במחירים מיוחדים לרכישה בכמויות גדולות, וספקים אמינים שקיבלו חוות דעת טובות מרוכשים, קודמו וקיבלו הזמנות רבות. לאחר זמן מה, ובעקבות ההצלחה הגדולה של אתר איביי המאפשר רכישה של פריטים בודדים במחירים נמוכים מספקים עצמאיים בכל העולם – הקימה גם קבוצת עליבאבא אתר מתחרה המאפשר רכישה של כמויות קטנות ממוצרים, במחירים אופייניים לתוצרת סין. המוצרים מפורסמים לע ידי המוכרים, שהם גם אחראיים לביצוע השילוח. האחריות על העסקה – של האתר, ולקוחות שאינם מרוצים יכולים לתבוע את כספם בחזרה, בהליך פשוט יחסית.

 

למקרה שיש עוד מישהו שלא מכיר את רשת הרכישות הזולה והפופולארית בעולם – לפניכם המדריך המלא. מה כדאי לרכוש בעלי אקספרס? איך מוצאים מוצרים במחירים הכי טובים? ואיך אפשר לוודא שמה שהזמנו באמת יגיע? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

עלי אקספרס מאפשרת רכישות זולות מסין
עלי אקספרס, מקבוצת עליבאבא (Alibaba), היא פלטפורמה מקוונת לרכישות מסין. בפלטפורמה תמצאו החל מצעצועים לילדים בשקל וכלה בטבעות יהלום בעשרות אלפי דולרים – והכל, לרכישה בקליק

 

עליבאבא ועלי אקספרס – ההיסטוריה

קבוצת עליבאבא, העוסקת במסחר אלקטרוני, הוקמה בסין בשנת 1999. אתר עליבאבא סיפק פלטפורמה המכונה B2B – פלטפורמה המקשרת בין שני עסקים, לממכר מוצרים מסין בכמויות גדולות ובמחירים נמוכים. סוחרים רבים מסין הציעו מרכולות שונות, החל מצעצועים לילדים, דרך מוצרי רפואה משלימה, אביזרים לבית ותכשיטים, וכלה בציורים מקוריים ועוד ועוד – במחירים נמוכים ובכמויות סיטונאיות (לרוב 50 יחידות מכל מוצר או יותר). מעבר לניהול משובים (בשיטת ווב 2.0) בפלטפורמה בנוגע לכל סוחר, ניתן היה לבצע תקשורת והזמנות דרך האתר על מנת להבטיח עסקה מוצלחת.

 

בשנת 2010 הקימה קבוצת עליבאבא אתר נוסף – עלי אקספרס. בניגוד לאחיו הגדול, שהוא פלטפורמת B2B – כלומר עסקים לעסקים, עלי אקספרס נועד להיות פלטפורמת B2C – כלומר, הפלטפורמה פונה ללקוחות פרטיים, ומציעה מוצרים למכירה בבודדים, במחירים נמוכים במיוחד. מעניין לציין, כי בסוף שנת 2016, שווי השוק של קבוצת עליבאבא היה מעל 260 מיליארדי דולרים, וההכנסות מעל 15 מיליארדי דולרים.

 

עלי אקספרס – איך קונים שם?

בניגוד לאתר איביי, באתר עלי אקספרס לא ניתן לשלם באמצעות פייפאל, אלא רק באמצעות Alipay או Qiwi Wallet – שתי שיטות תשלום שאינן מקובלות בארץ; או באמצעות כרטיס אשראי. את פרטי אופן התשלום יש להטמיע בחשבון המשתמש טרם מתחילים במסע הקניות עצמו. לאחר יצירה של חשבון משתמש כולל אופן תשלום, כל רכישה מתבצעת בקליק פשוט (אלא אם יש פרמטרים למוצר, כמו גודל בבגדים, צבעים, וכדומה, ואז לאחר בחירת המוצר יש גם לבחור את מאפייניו טרם התשלום). משורת החיפוש, ניתן לחפש כל מוצר שיעלה על דעתכם. את התוצאות ניתן למיין לפי הזול ביותר, הפופולארי ביותר, ועוד. לאחר שזיהיתם תוצאת חיפוש שמתאימה לכם, קליק על כותרת התמונה בתוצאות המופיעות באתר עלי אקפסרס יובלי לפרטים נוספים, כמו מידות אפשריות, החומרים מהם עשוי המוצר, ועוד. ניתן לרכוש את המוצר בקליק ולאפשר השלמת תשלום באמצעות אמצעי התשלום המוכר בחשבון שלכם.

 

חשוב לדעת, כי לעלי אקספרס אתר באנגלית ואתר מראה בעברית מתורגמת. אתר עלי אקספרס בעברית הוא עילג, ולעתים קל לפספס את כוונת המוכרים וההתנסחויות שלהם. על כן, נמליץ לבעלי האנגלית הטובה לבחור באתר עלי אקספרס באנגלית, ולוותר על הנוחות הלא ברורה לעתים של אתר עלי אקספרס בעברית. אתר עלי אקספרס מאפשר רכישות גם דרך אפליקציה, כאשר באפליקציית עלי אקספרס ובאתר תתנהלו תחת אותו שם משתמש ורכישות שתבצעו בפלטפורמה אחת ייראו גם בפלטפורמה האחרת. המשלוח מבוצע על ידי הסוחרים שפרסמו את המוצר, ומגיע בדרך כלל בתוך בין שבועיים לחודש, כאשר כל ספק מציין מה יהיה זמן השילוח הצפוי. ניתן לפנות אל הספקים באתר ובאפליקציית עלי אקספרס ולנהל איתם תכתובות.

 

עלי אקספרס פשוט ונוח
תהליך הרכישה בעלי אקספרס הוא קל – מחפשים מוצר לפי ביטויי מפתח בשורת החיפוש, ממיינים את תוצאות החיפוש, בוחרים את המוצר שעונה על דרישותיכם ומזמינים אותו בלחיצת כפתור

 

הביקורת על עלי אקספרס

ביקורת רבה נשמעה בנוגע לפעילות האתרים בקבוצה – עליבאבא ועלי אקספרס. בנוגע לעלי אקספרס, אחת הביקורות הנפוצות היא אי עמידה בהבטחה ואי מתן פיצוי עבור עסקאות שלא התנהלו כהלכה. מאות תביעות קטנות הוגשו במהלך שנת 2016 נגד קבוצת עליבאבא בטענה כי העסקאות הכושלות שבוצעו דרך הפלטפורמה לא זכו לגב ולא בוטלו על ידי מנהלי הפלטפורמה לאחר שהלקוח הודיע שהעסקה לא צלחה ואף שלח תמונות של מוצרים לא מתאימים שקיבל. ניסיוננו הדל הוא דווקא שונה, ובכל העסקאות הלא מוצלחות שביצענו (למשל, מיעוט המוצרים שלא מגיעים בדואר לאחר הזמן הנקוב על ידי הסוחר) קיבלנו החזר מלא של הסכום ששילמנו.

 

לסיכום, אתר עלי אקספרס מציע רכישה של מוצרים, שלא פעם תמצאו אותם בישראל במחירים גבוהים, בחלק קטן מאוד מהמחירים המקובלים בישראל. המשלוח זול אך הוא אורך מעל שבועיים ובממוצע חודש, והתמורה בדרך כלל משתלמת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme