מדריך המכס המקוצר לתייר הישראלי

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

התייר הישראלי יודע היטב מה צפוי לו ברגע שיודיע לחבריו הטובים על החופשה המתקרבת באירופה או בארה"ב. אם אתם נמצאים במקרה במנהטן אולי תיכנסו לרגע לחנות של אפל ותפנקו את החבר הכי טוב שלכם במכשיר אייפד חדש מהקופסא? לא רחוק משם תמצאו גם מקום מושלם לרכישת רחפן ואם אתם נמצאים בלונדון אתם יכולים לקפוץ לדודה הרחוקה שרוצה לשלוח לבן שלה בישראל רק מעטפה קטנה עם צ'ק גדול. רגע לפני שאתם נענים בחיוב לכל המבקשים והמתחננים חשוב שתהיו מודעים להשלכות האפשריות של העברת המתנות והצ'קים הללו, ובעיקר לביקורת האפשרית במכס ולקנסות שאתם עשויים להידרש לשלם.

 

העברת כספים מחו"ל

חזרתם מהביקור אצל הסבתא בצרפת עם מתנות לילדים ולנכדים, וגם עם צ'ק על סך 150,000 שקלים שאמור לעזור לכם בקניית רכב חדש או בתכנון החתונה המתקרבת. בעוד מדובר במתנה נדיבה ומעוררת קנאה חשוב שתדעו שאתם נדרשים להצהיר, עם כניסתכם חזרה לארץ, על כל סכום שחורג מסך 100,000 שקלים. בהגיעכם אל מעבר הגבול תוכלו לבקש (ולקבל) טופס לצורך דיווח על כניסה ויציאה של כספים. אם לא תדווחו ובכל זאת תיעצרו לביקורת, קחו בחשבון שיצפה לכם קנס לא מבוטל.

 

הכנסת מוצרים פיזיים

כמעט כל ביקור בדיוטי פרי, בזמן ההמתנה לטיסה, הוא ביקור שמזמין רכישת פקטים של סיגריות, בקבוקי אלכוהול ובשמים. בעוד מוצרים אלה פטורים ממכס באופן עקרוני, קיימת הגבלה על הכמות המאושרת. בכל הקשור לאלכוהול אתם רשאיים להעביר במסלול הירוק לא יותר מ-2 ליטרים של יין או ליטר 1 של ויסקי, וודקה ומשקאות משכרים אחרים. מאחר וכמויות אלו מתייחסות לאנשים מבוגרים בלבד (מעל גיל 18) אתם גם לא יכולים לטעון שהם נרכשו על ידי הילדים, אלה שבוכים בעגלה ורוצים בקבוק או החלפת חיתול. בכל הקשור לטבק אתם יכולים להעביר פקט אחד בלבד לכל אדם מבוגר, ובתחום הבשמים מותר לכם להעביר רבע ליטר לאדם בלבד. חפצים אחרים, ובכללם גם מוצרי חשמל, יכולים לעבור במסלול הירוק רק אם ערכם לא עולה על 200 דולר. אם הוא גבוה יותר תצטרכו להצהיר על כך.

 

הצהרה פוטרת מקנס

מי שבוחר לעבור במסלול הירוק ונתפס בכל זאת עשוי לגלות שהקנס שלו גבוה מהרגיל. למעשה, מי שלא מצהיר על הציוד והמתנות שבידו אבל נעצר לביקורת יידרש לשלם קנס כפול, וזאת מבלי להיכנס לסוגיות מורכבות יותר שבהן עלול לעלות החשד להלבנת הון או להברחת מוצרים. בנוסף חשוב לזכור שישנם גם לא מעט מוצרים שהכנסתם לארץ אסורה ללא כל קשר לחוקי המכס. בכלל זה ניתן למנות פירות וירקות שבאמצעותם יכולים לעבור וירוסים וחיידקים למיניהם, כלי נשק וכמובן סמים. כדי להימנע מקנסות ובעיקר מהמבוכה הגדולה בשדה התעופה, עצרו ובדקו מה מותר לכם להעביר ועל מה תהיו חייבים לדווח, זה יחסוך לך זמן, אנרגיות וגם לא מעט כסף.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme