הדרך אל העושר: 10 דרכים להתעשר עוד לפני גיל 40

יובל פוגל3 דקות קריאה
אתם בהחלט יכולים להתעשר לפני גיל 40
שתף:

מי מאיתנו אינו רוצה להיות מיליונר ומאושר, או סתם מיליונר מאושר? יש אנשים אשר פינה קטנה בטבע תסב להם אושר, ויש אנשים אשר דברים חומריים יגרמו להם לתחושות ביטחון ואושר. לעומת אינספור הדרכים אל האושר הפנימי, הדרכים אל העושר החיצוני, החומרי – די זהות עבור כולנו. יש להבין, כי כל אחד מאיתנו יכול להתעשר ולהרוויח כמה כסף שהוא רוצה: לשם כך עליו להצטייד בנכונות להקריב, באקטיביות, בהחלטיות, וביכולת לנקוט בפעולות הנכונות – אותן נציג בפניכם בכתבה זו.

 

1 – חיסכון: שימו בצד כסף המיועד להשקעה בלבד

מיליונרים רבים כבר הוכיחו כי "כסף מוליד כסף": באמצעות השקעות נכונות באפיקים כדוגמת עסקים, מוצרים, מניות וכדומה – הרוויחו הם עשרות מיליונים לאורך השנים. בהתבסס על אותו רעיון של השקעה, שמשמעו ויתור היום למען המחר, תוכלו לשים לעצמכם כסף בצד אחת לחודש בחשבונות סגורים ובלתי נזילים. בחלוף הזמן, ועם סבלנות התלויה בגודל ההשקעה החודשית – יצטבר לכם סכום כסף מכובד. חשוב להבין, כי מדובר בכספים המיועדים להשקעה בלבד, וכיוון שכך הם פני הדברים – השתדלו לא להשתמש בהם למטרת מימון ההוצאות השוטפות שלכם, ולמדו לחיות במסגרת תקציב חודשי.

 

כדי להתעשר כדאי להשקיע נכון
תכננו השקעות נבונות כדי שתוכלו לייצר עוד כסף

 

2 – קחו "סיכונים מחושבים"

נטילת סיכונים דורשת שילוב של אמונה עצמית יחד עם יכולת קבלת החלטות. מובן כי תרצו להשקיע את כספכם באפיק אשר אתם מאמינים בפוטנציאל הרווחיות שלו, אך אל "תשתגעו" – השתדלו להיכנס לעולם ההשקעות בהדרגה ולקבל החלטות שכלתניות ומחושבות בעלות סיכון נמוך. לאחר שתצברו ניסיון ותפתחו אינטואיציה עסקית לנטילת סיכונים, תוכלו ליטול החלטות "מסוכנות" יותר, אשר בצידן פוטנציאל רווחיות גבוה יותר.

 

3 – היו החלטיים: זה יעזור לכם לבנות סדר עדיפויות ולנצל בחוכמה את האנרגיות שלכם

בכתבה שלנו העוסקת בנושא ניהול האנרגיות, דיברנו על כך שהאנרגיה שלנו היא זו שמתבזבזת, ולאו דווקא הזמן שלנו. בדרך אל העושר, עליכם להיות החלטיים ולדעת מה בדיוק אתם רוצים מעצמכם – זה יעזור לכם להגדיר מטרות, יעדים, ולהתוות דרכי פעולה רלוונטיות. לאחר שתגדירו ותתוו משתנים אלו, תדעו איך לחלק את האנרגיה שלכם, שמטבעה היא משאב מוגבל, בהתאם לסולם סדרי עדיפויות.

 

4 – התנהלו נכון מבחינה כלכלית

היזהרו ממינוסים בבנק – אתם וודאי מכירים את שיעורי הריבית הגבוהים במקרה זה. היינו שמחים אם שיעור התשואה על הפקדה היה שווה לפחות מחצית מגובה הריבית על מינוס, אך מה לעשות שלא כך הן פני המציאות? אז כיוון שכך הם פני הדברים, עליכם להכיר את רמת ההכנסה החודשית שלכם ולבנות לעצמכם בהתאם תקציב הוצאות חודשי. לאחר בניית התקציב עליכם להשלים עם העובדה שלא הכל ניתן לרכישה במהלך חודש נתון אחד, ואם אין הדברים דחופים, תוכלו לדחות חלק מהקניות, וכך לעבור חודש מבלי להגדיל את רווחי הבנקים על חשבון כיסכם הפרטי.

 

להתעשר בלי מינוסים
מינוסים עולים לכם ביוקר – נסו להתנהל בתוך תקציב ברור ומוגדר

 

5 – אל תסמכו על מקור הכנסה יחיד

אם תייצרו לעצמכם יותר מאפיק אחד להכנסה, תוכלו להגדיל את סיכוייכם להתעשר. לדוגמא, במקרה שאתם טובים במשהו מסוים, תוכלו לפתח עסק עצמאי קטן בתחום, וזאת בנוסף להכנסתכם כעובדים שכירים. מישהי שלמדה איפור מקצועי למשל, תוכל לעסוק בזה בזמנה הפנוי, להגדיל את ההכנסה הפנויה שלה, ולהכניס עוד סכום כסף לקופת החיסכון הנצברת שלה. זאת ועוד, לאחר שהעסק יצבור מוניטין ובסיס לקוחות, אין שום סיבה שאותה מאפרת מוכשרת לא תתמקד בעסק לבדו, ותעזוב את מקום עבודתה כשכירה.

 

 

 6 – הפכתם לעצמאיים כדי להתעשר? היו אנשי אשכולות עסקיים

אל תסתפקו בלתת את היכולות, הזמן והלב שלכם למישהו אחר כשכירים – מדוע שלא תתנו לכל זה להיכנס ישירות לכיס שלכם? מחקרים מראים כי אנשים עשירים הם כמעט תמיד עצמאיים. בדומה לטיפ הקודם, גם עבור העסק חשוב שיהיו מספר אפיקי הכנסה. למשל, תוכלו "לפזר" את העסק שלכם על פני מספר תחומים ושירותים חופפים, שלא דורשים מכם הוצאות נוספות רבות או השקעת זמן רב מדי. אם אתם מתכנתי אתרים בוורדפרס (מערכת ניהול ובנייה של אתרי אינטרנט), תוכלו גם ללמוד ולדעת עיצוב גרפי, ולהציע "חבילת שירותים" שתמשוך יותר לקוחות לעסק שלכם.

 

7 – שדרגו את יכולת השיחה שלכם

אין זה סוד שמכירה היא תהליך פסיכולוגי. במקרה ואתם כבר בעלי עסק, תמיד יהיה טוב לנהל Small Talk טוב ויעיל עם הלקוחות הפוטנציאליים. למשל, במידה והגעתם אל הלקוח באמצעות הפייסבוק, אין דבר קל יותר מללמוד ולדעת מהם תחומי העניין שלו. במידה ואתם רואים כי הוא אוהד את קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב, תוכלו להתעדכן באינטרנט אודות תוצאת המשחק האחרון של הקבוצה, "לזרוק" לו מילה או שתיים מפרגנות (גם במקרה של הפסד), ולפתוח שיחה ברוח חיובית. דבר זה יסייע לכם "לשבור את הקרח" ולהתחיל את השיחה בצורה קולחת.

 

להתעשר עם כישורי שיחה
אם אתם רוצים להתעשר כדאי שתדעו לתקשר טוב יותר עם הלקוחות שלכם

 

– השקיעו בעצמכם ונבעו כמעיין של ידע

בכתבה שלנו העוסקת ב"חוק חמש השעות" של המיליונרים הגדולים ביל גייטס ואילון מאסק, הזכרנו ונימקנו את חשיבות עניין הקריאה והרחבת הידע. להזכירכם, קריאת חומר מקצועי בתחום העיסוק שלכם עשויה מאוד להגדיל את סיכוייכם להצליח, ואף להסב לכם יתרונות תחרותיים. במילים אחרות, קריאה והעמקת הידע המקצועי שלכם זוהי ההשקעה הכי גדולה שלכם בעצמכם ובעסק שלכם – וזה לא פחות חשוב מחיסכון כספי המיועד להשקעה (טיפ מספר 1, זוכרים?). במידה ואתם פחות מתחברים לעניין הקריאה, תוכלו להאזין לפודקאסטים, בזמן הנהיגה, הבישול, מסלול ההליכה היומי שלכם וכדומה. זאת ועוד, חפשו מנטורים מצליחים מהתחום שלכם, אשר יוכלו לסייע לכם לקטוף את פירות ההצלחה.

 

 

9 – שאפו לגדולות, הציבו מטרות ביניים ריאליות, בנו תכנית פעולה והאמינו בעצמכם

עליכם לצאת מהחלום ולהתחיל להגשים את המציאות – הכל אפשרי! במידה אתם שואפים להיות מיליונרים, מטרת ביניים יכולה להיות לסיים את השנה הראשונה עם רווח של 100,000 ₪ מתוך תכנית חיסכון ל-10 שנים (בהנחה שמשנה לשנה תחסכו יותר). חשוב להדגיש, כי על מטרה זו להיות ריאלית. לאחר שהצבתם מטרה רציונלית, עליכם לבנות לעצמכם תכנית אשר מתחילה בהצבת יעדים (נניח, חיסכון של 25 אלף ₪ בשלושת החודשים הראשונים), כינון דרכי פעולה, ולאחר מכן עליכם לדבוק בדרכים אלו תוך אמונה עצמית כי אתם הולכים לעמוד ביעדים שהצבתם לעצמכם.

 

10 – "מאסטרמיינד" – בניית סביבה תומכת, מנצחת ומקדמת

מנטורים רבים טוענים, ובצדק – כי בניית סביבה תומכת וחיובית, שמעריכה ומעודדת אתכם, תעזור לכם להגשים את עצמכם. בשפה המקצועית של עולם העסקים קוראים לזה "מאסטרמיינד", מושג אותו טבע נפוליאון היל, בספרו "חשוב והתעשר" בשנות השלושים של המאה הקודמת. במילים אחרות, מדובר ברתימת מוחות נוספים למען הגדילה וההתפתחות העצמית והעסקית שלכם. תוכלו לקיים מפגשי מאסטרמיינד, בהם תיצרו תהליכי חשיבה משותפים עם בעלי ניסיון וידע במטרה לפתור דילמות, להעלות רעיונות וכדומה. מחקרים מוכיחים כי כאשר מספר אנשים ניגשים לפתור או להעלות דילמות, התוצרים שלהם מוצלחים ומשמעותיים יותר משל אדם אחד. הגיוני, נכון? ולפני שנשכח, היזהרו גם מ- Overweight חברתי, ובמילים אחרות, הנמיכו להבות או נתקו קשרים עם אנשים המכבידים עליכם ופוגעים בביטחונכם ובאמונתכם העצמיים – אנשים אלו מונעים מכם להתקדם ואף עשויים לקחת אתכם לאחור. אלו היו עשרת הטיפים שלנו אליכם, אנו מקווים כי תמצאו אותם מועילים ומקדמים, ושתיישמו אותם בדרך אל המיליון הראשון שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme