10 דברים שהאנשים המצליחים ביותר לא מבזבזים עליהם אנרגיות

יובל פוגל3 דקות קריאה
חבל על העצבים - האנשים המצליחים לא מבזבזים אנרגיות
שתף:

למרות ש"הצלחה" היא מונח סובייקטיבי ויחסי, כל האנשים המצליחים פועלים על פי אותם עקרונות ליבה. עקרון הליבה החשוב ביותר שעליכם להפנים במטרה להפוך לאנשים מצליחים, הוא כי "זה לא הזמן שלכם, אלא האנרגיה שלכם – שמוגבלת", ולכן עליכם לנהלה בזהירות. אנשים מצליחים גם פועלים בהתאם לעיקרון עייפות ההחלטה, הקובע כי יכולת קבלת ההחלטות מתדרדרת עם הזמן, ממש כמו מיכל דלק של רכב בעת נסיעה. לעיתים, אנו מבזבזים את האנרגיה שלנו על נושאים כל כך קטנים ושוליים, שלמרות שאנו ממעיטים בכוח השפעתם, הם מכלים את האנרגיה שלנו לאט ובזהירות. בכתבה זו ליקטנו עשרה טיפים ונקודות מבט שיישומן יאפשר לכם להתקדם אל עבר הגשמת מטרותיכם, או אם תרצו, הגשמת חלומותיכם.

 

1 – אנשים מצליחים לא חוששים מתוצאות בלתי רצויות או מכישלון

"דאגה, למרות שנחשבת לתכונה אשר אליה האדם מסתגל עם הזמן, היא בעלת חיבור אבולוציוני לאינטליגנציה. זו הסיבה שלעיתים אנשים אינטליגנטיים מאוד חרדים יותר מטבעם", הסביר ג'רמי קופלאן, חוקר בתחום האבולוציה של המוח. כדי לתפקד היטב, עלינו להיות מסוגלים להבין לאילו פחדים, חששות או דאגות כדאי לנו להגיב – ולאילו לא. ייתכן כי המוח שלנו מציג בפנינו מצג שווא, ורק מעלה את ה"תסריט" הגרוע ביותר כדי להכין אותנו למצב "הישרדות". זה מנגנון הגנה מיושן ואינסטנקטיבי, אשר אינו מסייע ואף מפריע לנו בחיי היומיום העמוסים והלחוצים. אנשים מצליחים לעומת זאת, לא מבזבזים את האנרגיה שלהם על מחשבות הנובעות מחשש לכישלון או לתוצאות בלתי רצויות.

 

אנשים מצליחים יודעים שנכשלים לפעמים
אנשים מצליחים לא חוששים מכישלונות – הם מבינים שהם חלק מהתהליך

 

2 – אנשים מצליחים לא מתעסקים במלודרמות של אנשים אחרים

כל אחד מכם וודאי יודע כמה קל "להיתפס" לתככים ואירועים המתרחשים בחייהם של אחרים, הפועלים בסביבה הקרובה אלינו. ייתכן ונפתיע אתכם, אך יש האומרים כי מדובר בפונקציה אבולוציונית במוח האדם, הגורמת לנו להתעניין ברכילות במטרה לדעת מיהו ידיד ומיהו אויב פוטנציאלי. דאגה או אובססיה לחייהם של אחרים יכולה ממש לעכב או למנוע מאנשים לבצע את פעולותיהם. לעיתים נדירות מאוד אנשים מצליחים מתעסקים במלודרמות של אחרים (פניה אל הרגש במקום אל השכל), כיוון שממילא במקרים רבים אין ביכולתם לפתור זאת.

 

 

3 – סדרי עדיפויות – אנשים מצליחים לא מתעסקים בדברים שוליים ותפלים

חבר טוב שלכם צייץ בטוויטר, העלה פוסט בפייסבוק, או שלא הכנתם את התיק של העבודה לילה לפני, ובבוקר ממש "נלחמתם מול השעון". הבנתם את העיקרון? נתקדם. הצטברות של עשרות דברים קטנים עשויה להתיש אותנו ולכלות את האנרגיה היומית שלנו. אנשים מצליחים לא נותנים לאנרגיה שלהם להתבזבז על כל דבר קטן, שולי, ונטול השפעה על הטווח הארוך – הם מייעדים שעות וזמנים ספציפיים למשימות החשובות ביותר, ולאחר מכן, אם נותר להם זמן, מתעסקים בדברים החשובים פחות.

 

4 – אנשים מצליחים שואלים את עצמם כיצד יוכלו לפעול טוב יותר בפעם הבאה

כולכם לבטח מכירים את הרגע בו אתם מהרהרים במשהו שוב ושוב, שואלים את עצמכם האם פעלתם נכון, משחזרים תסריטים בראש, מגיעים למסקנה ודרך פעולה מועילה ויעילה – ומקווים לפעול נכון יותר בפעם הבאה. אנשים מצליחים גם עושים זאת, והם בד"כ מודעים לעצמם. פירוש הדבר הוא שהם מבלים זמן רב בבדיקת ההתנהגויות והאינטראקציות שלהם, ובהערכת ומציאת האופן בו יוכלו להשתפר. יחד עם זאת, הם לא מבזבזים את האנרגיה שלהם רק בחשיבה על מה שהשתבש, אלא פועלים ומתקנים את הדברים באופן אקטיבי ותוך כדי תנועה.

 

אנשים מצליחים חושבים קדימה
תכנון נכון לעתיד הוא צעד חשוב – והוא עדיף על פני הישארות בעבר

 

5 – אנשים מצליחים לא מצפים להצלחה מיידית

אנשים מצליחים, במקרים רבים, הופכים להיות מנהיגים ומאסטרים בתחומם, ואנו סמוכים ובטוחים שכולכם מכירים אינספור דוגמאות לכך. אנשים רגילים לעומת זאת, פוחדים לעיתים רבות להיכשל, או לנסות שוב ושוב עד שיצליחו. הם מצפים לתוצאה מיידית, לרבות כשהם משווים בדמיונם מודל הצלחה. מה שהם לא יודעים, זו כמות הפעמים שאותו מודל הצלחה ניסה עד שהצליח (הרי מי יציג לנו את כשלונותיו? או את דרכו להצלחה? אנו חיים בעולם "השורה התחתונה"). אנשים מצליחים לא דואגים ולא מצפים להצלחה מיידית כבר בתחילת הדרך, והעובדה שהם לא פוחדים לטעות מאפשרת להם טווח פעולה רחב יותר – וכך יש יותר ביטוי ליצירתיות, המהווה בסיס לחדשנות ופריצות דרך בתחומים רבים.

 

 

6 – אנשים מצליחים יודעים למי להקשיב וממי להתעלם

אנשים מצליחים מודעים להשפעות החוגים החברתיים בהם הם נמצאים על איכות חייהם – הם מעריכים את מורי הדרך והמנטורים שלהם, ומייחסים חשיבות לדעותיהם בתחומים הרלוונטיים. יחד עם זאת, אנשים מצליחים לא מייחסים שום חשיבות לדעות של אנשים שפחות מבינים בתחום, או כאלו שסתם מדברים מתוך קנאה או רגש שלילי אחר, והם כלל לא מודאגים ממה שאנשים אלו יחשבו או חושבים עליהם. אז, בחרו את הסביבה שלכם בקפידה, בחרו באנשים מקדמים ומפרגנים!

 

7 – אנשים מצליחים לא מרגישים אשמים כשהם לוקחים זמן לעצמם

אנשים מצליחים מבינים היטב כי ההצלחה היא דבר הוליסטי – לא נוכל להפיק מעצמנו את המיטב כשאנו עייפים או חווים סוג מסוים של חוסר איזון בחיינו האישיים. עם התחזקות המגמה הרוחנית בעולם, ניתן לראות הרבה אנשים מצליחים מאוד המחויבים באופן קבוע לתהליכי הרפיה, מדיטציות, יוגה וכדומה. תהליכים אלו מסייעים להם להיות פרודוקטיביים ואיכותיים יותר בעמלם. כמו כן, הם לא חשים אשמה על כך שיכלו להפיק יותר מסוף השבוע או מהשבוע שחלף, והם מרשים לעצמם מדי פעם לקחת "פסק זמן", חופשה או טיול, כשהם מרגישים בכך צורך.

 

אנשים מצליחים מרשים לעצמם לעצור
הרשו לעצמכם לעשות יוגה או לצאת לחופשה – גם המצליחים ביותר עושים את זה

 

8 – "אנשים מצליחים מתחזקים חשיבה חיובית", האמנם?

היום ברור לכולנו כי קשה מאוד להצליח במידה ואנו מתחזקים במוחנו דפוסי חשיבה שלילית. מה שברור פחות הוא שאנשים מצליחים אינם שופעים חשיבה חיובית, כיוון שעודף בחשיבה מסוג זה עשוי לעיתים קרובות להיות מאוד סובייקטיבי, מוטה, להסיח את דעתם ולגרום בסופו של דבר לתחושת כישלון או אכזבה מהתוצאות. אז מה הם כן עושים? הם מתחזקים חשיבה נייטרלית, רציונלית ומקדמת.

 

9 – אנשים מצליחים בוחרים מה בעל ערך לטווח הארוך

אנשים מצליחים מבינים כי הדבר אליו הם יקדישו את האנרגיה שלהם, או אם תרצו, הפוקוס שלהם – יגדל. לדוגמא, אם נתמקד בדאגות שלנו – הן יגדלו. אם נתמקד בהצלחות שלנו, אנו ממש נזמין אותן אל חיינו – והן תבואנה. אנשים מצליחים פועלים בצורה זו, ומתמקדים בהצלחה שלהם. זאת ועוד, הם מאוד ממוקדים בטווח הארוך ולכן הם לא דואגים לדברים שאין להם ערך בטווח הקצר, גם אם החברה בה הם חיים מגדירה את אותם הדברים כבעלי חשיבות רבה. אנשים אלו הם חריגים, אינדבדואליסטיים, ויותר מכל – הם חופשיים!

 

10 – אנשים מצליחים לא מתייחסים לתגובות ציניות

כאשר אנו שואלים אדם שניסה בעבר לקדם רעיון כלשהו, סביר להניח שתשובתו תנבע ישירות מניסיונו האישי. אנשים שלא ממש הצליחו, מתנהגים במקרים רבים בציניות כלפי כאלו המתחזקים אמונה בהצלחתם. אנשים מצליחים מבינים כי הציניות הזו הינה תגובת "השלכה" הנובעת מכישלונו של הציני, ולכן הם לא נותנים לזה להשפיע עליהם – הם ממשיכים להאמין בעצמם, פועלים להשגת מטרותיהם, ובסופו של דבר, מגשימים את שאיפותיהם. אז אם אתם באמת רוצים להצליח, כדאי שתכירו ותפנימו את הדברים הכתובים כאן, הם בהחלט יכולים לעזור לכל אחד ואחת מאיתנו להגשים את עצמו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme